ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ Άσφαλτος σε 135 χιλιόμετρα... απομένουν 160!

Την ίδια ώρα που το Ηράκλειο μετατρέπεται σταδιακά σε  ένα τεράστιο ανοικτό εργοτάξιο, καθώς έχουν ανοίξει μέτωπα ασφαλτοστρώσεων στο Μασταμπά, τη Θέρισσο και στη λεωφόρο Δημοκρατίας, το μεγάλο ερώτημα που έχει τεθεί  είναι μέχρι πού θα φτάσει η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού της μεγαλύτερης σε εύρος και χρήμα παρέμβασης που έχει ποτέ επιχειρηθεί στην πόλη, για την αποκατάσταση της απαράδεκτης λειτουργικής κατάστασης του οδοστρώματος.

Για να μιλήσουμε με αριθμούς, μέχρι σήμερα έχουν γίνει παρεμβάσεις ασφαλτόστρωσης σε μήκος 135 χιλιομέτρων, στα Δειλινά, τα Καμίνια νότια της Καλοκαιρινού, βόρεια, της Ικάρου στον Πόρο, στο Τέμενος κ.α. και εκκρεμεί να καλυφθούν άλλα 160 χιλιόμετρα για να προχωρήσει όλος ο σχεδιασμός.

Στα δεδομένα αυτά πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι τα εγγράφως  διατυπωμένα αιτήματα των αναδόχων που αφορούν στις τρέχουσες εργολαβίες με τα οποία  ζητούν να πληρωθούν για εργασίες που έχουν εκτελεστεί φτάνουν τα 4,5 εκ ευρώ, και ο Δήμος εμφανίζεται με την πλάτη στον τοίχο, αφού τα οικονομικά του είναι σε κατάσταση δραματικά πιεσμένη. Το ερώτημα είναι: όταν ξεκινούσε η υλοποίηση της μεγάλης παρέμβασης αυτής δεν είχε γίνει ένας οικονομικός σχεδιασμός για να διαπιστωθεί αν το δημοτικό ταμείο αντέχει αυτή την πίεση;

«Όταν ξεκινούσαμε το σχεδιασμό του προγράμματος «μαμούθ» των ασφαλτοστρώσεων, το δημοτικό ταμείο είχε την ισχύ 50 εκ ευρώ, τα οποία δαπανήθηκαν για μια σειρά έργων και παρεμβάσεων που είχε ανάγκη το Ηράκλειο. Από εκεί και πέρα όμως, είναι ξεκάθαρο ότι θα πρέπει να γίνουν κινήσεις σε δύο κατευθύνεις. Είτε στη διεκδίκηση κονδυλίων μέσα από την αξιοποίηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων, είτε μέσα από δανεισμό, ιδανικά από την Ευρωπαϊκή  Τράπεζα Επενδύσεων».

Αυτό τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γ.Αναστασάκης, ο οποίος σημειώνει ότι πρέπει να ακολουθηθεί το παράδειγμα της θητείας Κουράκη ο οποίος κατάφερε με ιδανικούς όρους να εξασφαλίσει ένα δάνειο ύψους 50 εκ για λογαριασμό του Δήμου Ηρακλείου από τα οποία απορρίφθηκε ένα συγκεκριμένο ποσό. Θα μπορούσε ο Δήμος να κάνει μια αντίστοιχη κίνηση και να διεκδικήσει χρήματα με τους ίδιους ευνοϊκούς όρους,  για να μπορέσει να φέρει σε πέρας το οραματικό σχέδιο, που αφορά στην αποκατάσταση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου εντός πόλης αλλά και στην αγροτική οδοποιία.

Όπως τονίζει ο κ. Αναστασάκης, είναι ένας σχεδιασμός που δεν πρέπει για κανένα λόγο να εγκαταλειφθεί, με δεδομένο το γεγονός ότι βάζει πολύ ψηλά τον πήχη για να δρομολογηθούν οριστικές λύσεις σε ένα πρόβλημα που χρόνια τώρα βασανίζει τους Ηρακλειώτες και αφορά στην κακή κατάσταση του οδοστρώματος.  Εάν ο Δήμος συνέχιζε να διαχειρίζεται τα προβλήματα οδοποιίας διαθέτοντας ένα εκ. ευρώ ανά διαστήματα, θα χρειαζόμασταν 10ετίες για να γίνει το σύνολο των έργων που απαιτούνται σε όλους τους δρόμους του Δήμου Ηρακλείου.

Η δρομολόγηση του σχεδιασμού αυτού είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα που έρχεται να διαδεχτεί το μεγάλο εγχείρημα που εξελίσσεται και αφορά στην αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης της πόλης.  Πρόκειται για δύο παρεμβάσεις που συνδέονται άρρηκτα με την ποιότητα ζωής του δημότη. Με δεδομένο ότι τα βαριά έργα ομβρίων ύδρευσης αλλά και των οπτικών ινών προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και μας δίνουν τους δρόμους τελειωμένους, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου η πολιτική προτεραιότητα να μεταφραστεί και σε οικονομική προτεραιότητα τώρα που το πεδίο είναι καθαρό για να φτιάχνονται οι δρόμοι μια και καλή».

Την ίδια ώρα που το Ηράκλειο μετατρέπεται σταδιακά σε  ένα τεράστιο ανοικτό εργοτάξιο, καθώς έχουν ανοίξει μέτωπα ασφαλτοστρώσεων στο Μασταμπά, τη Θέρισσο και στη λεωφόρο Δημοκρατίας, το μεγάλο ερώτημα που έχει τεθεί  είναι μέχρι πού θα φτάσει η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού της μεγαλύτερης σε εύρος και χρήμα παρέμβασης που έχει ποτέ επιχειρηθεί στην πόλη, για την αποκατάσταση της απαράδεκτης λειτουργικής κατάστασης του οδοστρώματος.

ια να μιλήσουμε με αριθμούς, μέχρι σήμερα έχουν γίνει παρεμβάσεις ασφαλτόστρωσης σε μήκος 135 χιλιομέτρων, στα Δειλινά, τα Καμίνια νότια της Καλοκαιρινού, βόρεια, της Ικάρου στον Πόρο, στο Τέμενος κ.α. και εκκρεμεί να καλυφθούν άλλα 160 χιλιόμετρα για να προχωρήσει όλος ο σχεδιασμός.

Στα δεδομένα αυτά πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι τα εγγράφως  διατυπωμένα αιτήματα των αναδόχων που αφορούν στις τρέχουσες εργολαβίες με τα οποία  ζητούν να πληρωθούν για εργασίες που έχουν εκτελεστεί φτάνουν τα 4,5 εκ ευρώ, και ο Δήμος εμφανίζεται με την πλάτη στον τοίχο, αφού τα οικονομικά του είναι σε κατάσταση δραματικά πιεσμένη. Το ερώτημα είναι: όταν ξεκινούσε η υλοποίηση της μεγάλης παρέμβασης αυτής δεν είχε γίνει ένας οικονομικός σχεδιασμός για να διαπιστωθεί αν το δημοτικό ταμείο αντέχει αυτή την πίεση;

«Όταν ξεκινούσαμε το σχεδιασμό του προγράμματος «μαμούθ» των ασφαλτοστρώσεων, το δημοτικό ταμείο είχε την ισχύ 50 εκ ευρώ, τα οποία δαπανήθηκαν για μια σειρά έργων και παρεμβάσεων που είχε ανάγκη το Ηράκλειο. Από εκεί και πέρα όμως, είναι ξεκάθαρο ότι θα πρέπει να γίνουν κινήσεις σε δύο κατευθύνεις. Είτε στη διεκδίκηση κονδυλίων μέσα από την αξιοποίηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων, είτε μέσα από δανεισμό, ιδανικά από την Ευρωπαϊκή  Τράπεζα Επενδύσεων».

Αυτό τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γ.Αναστασάκης, ο οποίος σημειώνει ότι πρέπει να ακολουθηθεί το παράδειγμα της θητείας Κουράκη ο οποίος κατάφερε με ιδανικούς όρους να εξασφαλίσει ένα δάνειο ύψους 50 εκ για λογαριασμό του Δήμου Ηρακλείου από τα οποία απορρίφθηκε ένα συγκεκριμένο ποσό. Θα μπορούσε ο Δήμος να κάνει μια αντίστοιχη κίνηση και να διεκδικήσει χρήματα με τους ίδιους ευνοϊκούς όρους,  για να μπορέσει να φέρει σε πέρας το οραματικό σχέδιο, που αφορά στην αποκατάσταση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου εντός πόλης αλλά και στην αγροτική οδοποιία.

Όπως τονίζει ο κ. Αναστασάκης, είναι ένας σχεδιασμός που δεν πρέπει για κανένα λόγο να εγκαταλειφθεί, με δεδομένο το γεγονός ότι βάζει πολύ ψηλά τον πήχη για να δρομολογηθούν οριστικές λύσεις σε ένα πρόβλημα που χρόνια τώρα βασανίζει τους Ηρακλειώτες και αφορά στην κακή κατάσταση του οδοστρώματος.  Εάν ο Δήμος συνέχιζε να διαχειρίζεται τα προβλήματα οδοποιίας διαθέτοντας ένα εκ. ευρώ ανά διαστήματα, θα χρειαζόμασταν 10ετίες για να γίνει το σύνολο των έργων που απαιτούνται σε όλους τους δρόμους του Δήμου Ηρακλείου.

Η δρομολόγηση του σχεδιασμού αυτού είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα που έρχεται να διαδεχτεί το μεγάλο εγχείρημα που εξελίσσεται και αφορά στην αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης της πόλης.  Πρόκειται για δύο παρεμβάσεις που συνδέονται άρρηκτα με την ποιότητα ζωής του δημότη. Με δεδομένο ότι τα βαριά έργα ομβρίων ύδρευσης αλλά και των οπτικών ινών προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και μας δίνουν τους δρόμους τελειωμένους, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου η πολιτική προτεραιότητα να μεταφραστεί και σε οικονομική προτεραιότητα τώρα που το πεδίο είναι καθαρό για να φτιάχνονται οι δρόμοι μια και καλή».