Αποσελέμης: Πιο κοντά στη διοίκηση του φράγματος οι Δήμοι

Δύο κομβικές εγκρίσεις εξασφάλισε ο Δήμος Χερσονήσου από το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο υιοθετεί το αίτημα αντικατάστασης του αγωγού των Μαλίων και συνηγορεί στο αίτημα της εμπλοκής των Δήμων Ηρακλείου, Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου στη διαχείριση του διυλιστηρίου του φράγματος Αποσελέμη.

Πρόκειται για μια εξέλιξη που σηματοδοτεί ανακατατάξεις, οι οποίες θα δρομολογηθούν το επόμενο διάστημα, καθώς ο Δήμος Χερσονήσου είναι αποφασισμένος -μετά τα όσα διαδραματίστηκαν το καλοκαίρι, με τη διαχείριση του νερού του φράγματος από τον ΟΑΚ- να διεκδικήσει ενεργή εμπλοκή στη λειτουργία του διυλιστηρίου.

Όλα αυτά προέκυψαν στο πλαίσιο συνάντησης του δημάρχου Χερσονήσου, Ζ. Δοξαστάκη, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Δήμα, στον οποίο ανέδειξε τις ιδιαιτερότητες, αλλά και τα καταγεγραμμένα προβλήματα που υπάρχουν, σε σχέση με τη λειτουργία του διυλιστηρίου του Αποσελέμη.

Ο Ζαχαρίας Δοξαστάκης

Συγκεκριμένα, ο κ. Δοξαστάκης ανέλυσε στον υπουργό την εξαιρετικά επίπονη εμπειρία της θερινής περιόδου, που αντιμετώπισαν οι Δήμοι Χερσονήσου, Αγίου Νικολάου και Ηρακλείου, που βρέθηκαν χωρίς σταγόνα νερό, μετά από αλλεπάλληλες ζημιές του διυλιστηρίου και μετά από μια σειρά προβλημάτων που λειτούργησαν ανατρεπτικά, με αποτέλεσμα να μην τηρηθεί η συμφωνία που είχε γίνει με τον ΟΑΚ. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τον δήμαρχο, ο υπουργός συμφώνησε στην ενεργή εμπλοκή στη διοίκηση του διυλιστηρίου των Δήμων Χερσονήσου, Αγίου Νικολάου και Ηρακλείου.

Παράλληλα, στη διάρκεια της συνάντησης, ο δήμαρχος, Ζ. Δοξαστάκης, συμφώνησε με τον υπουργό στη δρομολόγηση του έργου της αντικατάστασης του αγωγού των Μαλίων από τον ανισόπεδο κόμβο του ΒΟΑΚ Μαλίων, μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Χερσονήσου, προς αεροδρόμιο Καστελλίου, συνολικού μήκους 10 χιλιομέτρων.

Συγκεκριμένα, στη διάρκεια της συνάντησης που είχε ο δήμαρχος, Ζαχαρίας Δοξαστάκης, με τον υπουργό Υποδομών, του ζητήθηκε να ετοιμάσει άμεσα μια προμελέτη του έργου, με την προοπτική αφενός της αντικατάστασης του δικτύου και αφετέρου της μετατόπισής του από τη διαδρομή που σήμερα διανύει, προκειμένου να δρομολογηθεί η ένταξή του στον σχεδιασμό της κατασκευής του ΒΟΑΚ.

Η αντικατάσταση του αγωγού είναι ένα κεντρικό αίτημα του Δήμου, κυριολεκτικά ζωτικής σημασίας, προκειμένου να μπει ένα οριστικό τέλος στις απώλειες νερού, που, ειδικά λόγω της πίεσης που ασκεί η κλιματική κρίση, επιβάλλεται η ορθολογική διαχείρισή του και η προστασία του φυσικού πόρου.

Σύμφωνα με τον κ. Δοξαστάκη, «ο αγωγός λόγω παλαιότητας εμφανίζει σοβαρά προβλήματα, καθώς οι διαρροές ξεπερνούν το 50% και φτάνουν μέχρι και 55%, ενώ παράλληλα η διατομή του είναι πολύ στενή και δεν μπορεί να καλύψει τις σημερινές πιεστικές ανάγκες που υπάρχουν. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο αγωγός των Μαλίων, ακριβώς επειδή κατασκευάστηκε σε προηγούμενες δεκαετίες, διανύει μια διαδρομή κυριολεκτικά απαγορευτική.

Συγκεκριμένα, ο αγωγός περνά από τα πιο ακατάλληλα σημεία, αφού διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές και από χωριά, μέσα από ιδιωτικές ιδιοκτησίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σε σχέση με τα προβλήματα που δημιουργούνται σε κάθε σπάσιμο, που δυστυχώς, λόγω της παλαιότητάς του, παρουσιάζει ευαλωτότητα».

Το κόστος του έργου, σύμφωνα με τον κ. Δοξαστάκη, υπολογίζεται στα 2,5 με 3 εκατ. ευρώ και όπως ο ίδιος αξιολογεί, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα, για να γίνει η αναγκαία μετατόπιση του δικτύου και η αντικατάσταση του αγωγού από ένα νέο σύγχρονο δίκτυο, το οποίο θα μπορεί να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες.