«Μαρίνα» στο λιμάνι

Ένα μεγάλο ερωτηματικό για το κρίσιμο θέμα της διαχείρισης του καταστήματος «Μαρίνα» στο λιμάνι πλανάται πάνω από τον Οργανισμό Λιμένα Ηρακλείου, που καλείται να αποφασίσει σε ό,τι αφορά το αίτημα της ΔΕΠΤΑΗ, που ζητά ανανέωση της μισθωτήριας σύμβασης παραχώρησης για μια πενταετία.

Για το επίμαχο θέμα, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο να ληφθούν αποφάσεις στην προηγούμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, τελικά αναβλήθηκαν για την επόμενη σύγκληση του Σώματος. Αυτό το οποίο καταγράφεται ως κλίμα είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει ταύτιση απόψεων, αφού, ενώ η πλευρά των στελεχών της διοίκησης συμπλέουν θετικά με την πρόταση της ΔΕΠΤΑΗ, υπάρχουν φωνές που υποστηρίζουν ότι θα πρέπει ο Οργανισμός να ξαναπιάσει το όλο θέμα από την αρχή και σε άλλη βάση.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό το οποίο προκύπτει είναι ότι δεν φαίνεται να περνά το αίτημα της Δημοτικής Επιχείρησης, για πενταετή παραχώρηση καθώς η όποια συμφωνία -με όποιο φορέα- κλείσει θα αφορά σαφώς μικρότερο διάστημα, που δεν θα ξεπερνά τα τρία χρόνια.

Από το σημείο όμως αυτό και πέρα αρχίζουν να μπαίνουν μια σειρά από ερωτηματικά, καθώς κάποιοι αμφισβητούν ευθέως την παραμονή της ΔΕΠΤΑΗ στον χώρο τονίζοντας ότι μετά από τριάντα χρόνια έχει πλέον κλείσει ο κύκλος των δραστηριοτήτων της, έδειξε τα όρια της και είναι λάθος να αντιμετωπίζεται σαν ένα μονοπώλιο που λειτουργεί χωρίς ανταγωνισμό.

Έτσι, παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζεται μια εμφανής αναβάθμιση της λειτουργίας του καταστήματος, εκτιμάται ότι εάν δοθεί σε ιδιώτη, θα μπορέσει να λειτουργήσει με αναβαθμισμένους όρους που μπορούν να αποφέρουν και περισσότερα έσοδα στον Οργανισμό.

Επίσης, προς επίρρωση της προσέγγισης αυτής τονίζουν ότι πλέον η ΔΕΠΤΑΗ  έχει απωλέσει τον κοινωνικό χαρακτήρα που επικαλείται, καθώς δεν έχει στο δυναμικό της το εργατικό δυναμικό που είχε τα προηγούμενα χρόνια και για να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες των καταστημάτων που έχει στη διαχείρισή της κάνει διαγωνισμό για να «ενοικιάσει» προσωπικό για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Στον αντίποδα όμως της άποψης αυτής υπάρχει η εντελώς διαφορετική προσέγγιση την οποία ενστερνίζονται τα στελέχη της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος που αξιολογούν ότι η ΔΕΠΤΑΗ τα τελευταία χρόνια έχει αποδείξει στην πράξη πολύ θετικά βήματα αναβάθμισης των υπηρεσιών της, καθώς όχι μόνο κατάφερε να ενισχύσει την ποιότητά της αλλά παράλληλα διατήρησε και πολύ χαμηλές τιμές για τον κόσμο και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός.

Παράλληλα κατάφερε να προχωρήσει και στη τοποθέτηση του στέγαστρου που αναβάθμισε λειτουργικά το κατάστημα. Εκτιμάται ακόμα ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες της ΔΕΠΤΑΗ είναι πιστοποιημένες σε ό,τι αφορά  την παρασκευή και διάθεση τροφίμων και ποτών, γεγονός που εξασφαλίζει το υψηλό επίπεδο ποιότητας της γαστρονομίας και των υπηρεσιών του καταστήματος.

Επίσης ο χώρος, μετά και από την αισθητική και λειτουργική του αναβάθμιση του, προσφέρεται και για εκδηλώσεις, παιδικά πάρτι, συνεστιάσεις, παρουσιάσεις κλπ, καθώς διαθέτει ανακαινισμένο κλειστό χώρο, υπαίθριο στεγασμένο χώρο, πιστοποιημένο παιδότοπο και καλαίσθητο μπαρ.