Δεν έχουν τέλος οι τηλεφωνικές απάτες και τα ευφάνταστα σενάρια που επινοούν οι δράστες για να εξαπατήσουν τους πολίτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους άτομα που συστήνονται ως υπάλληλοι του ΟΑΕΔ και αποφεύγοντας να μιλήσουν με τους φαρμακοποιούς, με έναν αξιοπερίεργο τρόπο, εντοπίζουν τους υπαλλήλους. Τους λένε ότι μπορούν να τους εντάξουν σε πρόγραμμα επιδότησης και ζητούν προσωπικά τους στοιχεία, όπως αριθμό iban της τράπεζάς τους, προσωπικά τους στοιχεία κοκ.
Φαρμακοποιοί που επικοινώνησαν με την «Π» ανέφεραν τα τηλεφωνήματα αυτά για τα οποία θα πρέπει να ενημερωθεί ο κόσμος πριν υπάρξουν κι άλλα θύματα. Άλλωστε οι απατεώνες δεν είναι η πρώτη φορά που «χτυπούν» στον χώρο της υγείας.
Έχουν αδειάσει τραπεζικούς λογαριασμούς γιατρών στο Ηράκλειο αλλά και άλλων επαγγελματιών.
Κλασικές απάτες μέσω τηλεφώνου
Η πιο κλασική απάτη μέσω τηλεφώνου είναι το λεγόμενο phishing (ψάρεμα στα ελληνικά) και είναι στην ουσία η προσπάθεια ενός απατεώνα να αποσπάσει ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες από κάποιο επίδοξο θύμα, προσποιούμενος ότι είναι κάποιος άλλος.
Μην δίνετε ποτέ προσωπικές πληροφορίες από το τηλέφωνο
Γενικά δεν πρέπει για κανέναν απολύτως λόγο να γνωστοποιείτε σε οποιουσδήποτε τρίτους, και ιδιαίτερα σε αγνώστους, οποιεσδήποτε ευαίσθητες προσωπικές σας πληροφορίες, ακόμη κι αν ισχυρίζονται ότι εργάζονται σε κάποια εταιρεία που γνωρίζετε ή για παράδειγμα στην τράπεζά σας. Να είστε σίγουροι ότι κανένας υπάλληλος καμιάς σοβαρής εταιρείας και φυσικά καμιάς μεγάλης τράπεζας δεν πρόκειται να σας ζητήσει ποτέ προσωπικά στοιχεία από το τηλέφωνο. Αν χρειαστεί οτιδήποτε, το πολύ πολύ να σας ζητήσει να επισκεφτείτε κάποιο κατάστημα (για να ενημερώσετε π.χ. τα στοιχεία σας).