Αντίστροφη μέτρηση για το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ

“Εβδομάδα εξελίξεων” σε σχέση με την πορεία υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, χαρακτήρισε αυτή που διανύουμε ο υφυπουργός Υποδομών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος ανακοίνωσε ότι  κατατίθεται προς έγκριση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχώρησε ως δημόσιο έργο.

«Σκοπός μας είναι να έχουμε στημένα εργοτάξια στο τέλος του 2022 στα τμήματα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη που προχώρησε ως ΣΔΙΤ» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών. «Κλείσαμε τις αμαρτίες του παρελθόντος». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραγιάννης σε μία σειρά έργων, ιδιαίτερα σημαντικών, «τα οποία παρέμεναν βαλτωμένα για χρόνια και πλέον, μέσα από μεθοδική δουλειά, έχουν ξεμπλοκάρει. Ήταν, άλλωστε, από τους πρώτους μας στόχους μας να κλείσουμε τις αμαρτίες του παρελθόντος» όπως είπε.

Από την πλευρά του ο βουλευτής ΝΔ Ηρακλείου Μάξιμος Σενετάκης σε παρέμβαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, όπου η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωνε το Σώμα για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, τόνισε ότι «ο  ΒΟΑΚ είναι έργο στρατηγικής σημασίας για τον τόπο. Έχουμε υποχρέωση να το υπηρετήσουμε χωρίς κομματικές αντιπαλότητες και καθήκον να το περιφρουρήσουμε από μικροπολιτικές σκοπιμό-

τητες». Όπως είπε χαρακτηριστικά, «επικείμενη υπογραφή σημαίνει ότι επιτέλους οι Κρητικοί βλέπουν εργοτάξια του ΒΟΑΚ.

Πρόκειται για ένα ένα ακόμα βήμα προς την πραγματοποίηση ενός ονείρου που έχουμε όλοι μας. Να ενωθεί από άκρη σε άκρη η Κρήτη με ένα σύγχρονο και ασφαλή δρόμο». Παράλληλα «η Κρήτη αποκτά έναν επιταχυντή για να μετατραπεί σε χώρο ανάπτυξης και καινοτομίας καθιστώντας την ταυτόχρονα πόλο γεωπολιτικής σταθερότητας και ασφάλειας στην ανατολική Μεσόγειο».

Ανοικτά ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις

Στο μεταξύ, με αφορμή τη δρομολόγηση των διαδικασιών για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ δεκάδες ιδιοκτήτες εκτάσεων της περιοχής με επιστολή διαμαρτυρίας προς τον πρωθυπουργό ζητούν την παρέμβαση του, καθώς, όπως τονίζουν, θίγονται οι περιουσίες τους και το γεγονός ότι δεν εναντιώθηκαν στο έργο δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι παραιτούνται των δικαιωμάτων τους. Σε σχετικό κείμενο τους υπογραμμίζουν ότι υπάρχει αδικαιολόγητη προχειρότητα και περιφρόνηση στις ιδιοκτησίες τους.

Όπως εξηγούν, τα εγκριθέντα κτηματολογικά στοιχεία εμφανίζουν αποκλίσεις σε σχέση με το αναφερόμενο εμβαδόν των ορίων των ακινήτων τους, ενώ σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζονται ως ιδιοκτήτες τους ανύπαρκτα πρόσωπα. Επίσης, όπως εξηγούν, υπάρχουν δεκάδες σοβαρά προβλήματα που θα πρέπει εγκαίρως να αντιμετωπισθούν, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι στο κτηματολογικό διάγραμμα των νέων απαλλοτριώσεων αποτυπώνεται το όριο της παλαιάς απαλλοτρίωσης του 1969. Λόγω της εσφαλμένης αποτύπωσης του ορίου της παλιάς απαλλοτρίωσης μεταξύ των ακινήτων που πρέπει να απαλλοτριωθούν  εμφανίζεται και διώροφο  κτίσμα το οποίο έχει ανεγερθεί με οικοδομική άδεια…