Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Χάρης Μαμουλάκης

Νέο γύρο πολιτικής αντιπαράθεσης στη Βουλή πυροδότησε η πολύκροτη υπόθεση του ΒΟΑΚ στη διάρκεια της οποίας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε ότι «δεν έχει κανένα λόγο να ακυρώσει τον διαγωνισμό προεπιλογής από τον οποίο είχαν αναδειχθεί πέντε εταιρείες που θα συμμετέχουν στη μελλοντική δημοπράτηση του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης», ενώ την ίδια ώρα καταλόγισε «μεγάλες καθυστερήσεις και επικοινωνιακά τερτίπια στον ΣΥΡΙΖΑ στη διαχείριση του μεγάλου έργου».

Το όλο θέμα αναδείχτηκε στην ολομέλεια του κοινοβουλίου, με αφορμή επίκαιρη ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη στη διάρκεια της οποίας ο υπουργός

απαντώντας τόνισε, «το διαγωνισμό προεπιλογής που κάνατε δεν έχουμε λόγο να τον ακυρώσουμε. Διότι ο διαγωνισμός χωρίς δημοπράτηση δεν νοείται. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε λόγο να ακυρώσουμε έναν διαγωνισμό που ήταν μια προεπιλογή, έχουν επιλεγεί 5 σοβαρές εταιρείες που θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό της δημοπράτησης. Εκδήλωση ενδιαφέροντος ήταν αυτό που κάνατε. Μην παίζουμε με τις λέξεις, επομένως”.

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε ότι την Πέμπτη τέθηκαν στη διάθεση του Υπουργείου οι εκθέσεις των τεσσάρων Εφοριών Αρχαιοτήτων της Κρήτης, στις οποίες επισημαίνονται τα σημεία όπου θα μπορούσαν να βρεθούν αρχαία. “Γι αυτό και δεν είχαμε χάραξη έως τώρα” είπε ο υπουργός κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι “αυτή ήταν η…απίστευτη ετοιμότητα τέσσερα χρόνια τώρα”.

«Εδώ και 4,5 χρόνια ούτε αυτό δεν είχατε κάνει» δήλωσε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι χωρίς την συγκεκριμένη έκθεση δεν μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

«Καλό θα είναι να πούμε επιτέλους στους Κρήτες ότι αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο των μελετών και αυτό γιατί οι μελέτες ξεκίνησαν να υλοποιούνται πριν από 8 μήνες όταν η ΝΔ ήρθε στην κυβέρνηση» συμπλήρωσε και διαβεβαίωσε ότι «ο ΒΟΑΚ είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού».

Επίσης, καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ «στρέβλωση της πραγματικότητας» καθώς προέβλεπε Συμβάσεις Παραχώρησης υποστηρίζοντας μάλιστα πως δεν θα υπάρξουν διόδια. «Δεν νοείται σύμβαση Παραχώρησης στην Ελλάδα χωρίς διόδια, – για να ξέρουμε τι λέμε – εσείς που μας κατηγορείτε ότι θα βάλουμε διόδια.

Η Σύμβαση Παραχώρησης που εσείς είχατε εγκρίνει υπονοούσε με βεβαιότητα ότι θα υπήρχαν διόδια και μάλιστα το κόστος του έργου θα προσέγγιζε τα 1,3 δις ευρώ» αποσαφήνισε ο Υπουργός Υποδομών. «Ψεύδεστε για τα διόδια, γιατί είπατε στο Κοινοβούλιο πως δεν θα επιβάλλεται διόδια ενώ είχατε εγκρίνει Σύμβαση Παραχώρησης στον σχεδιασμό.

Κι όταν σας πιάσαμε και σας το εξηγήσαμε αυτό σκαρφιστήκατε πως δεν εννοούσατε πως θα έχουν διόδια οι Κρητικοί αλλά οι τουρίστες» δήλωσε ο Υπουργός υποστηρίζοντας πως η προηγούμενη κυβέρνηση δεν γνώριζε ούτε καν τις Κοινοτικές διαδικασίες

Από την πλευρά του ο βουλευτής Χ. Μαμουλάκης τόνισε ότι ο ΒΟΑΚ έπειτα από χρόνια απραξίας – ξεκίνησε να υλοποιείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δυστυχώς έχει παγώσει. Παράλληλα, στηλίτευσε την κατ’ επανάληψη άρνηση του υπουργού να καταθέσει στο Κοινοβούλιο τη δανειακή σύμβαση Ελληνικού Δημοσίου – Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία δεσμεύει την έκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» για τη χρηματοδότηση του αεροδρομίου Καστελλίου.