Την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος προκαλεί η επικείμενη πώληση του λιμανιού Ηρακλείου.
Ειδικά βέβαια για τις αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ, στελέχη της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης σχολιάζουν τη στάση ως τουλάχιστον υποκριτική, όταν επί των ημερών του Αλέξη Τσίπρα προχώρησε η μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση λιμανιού, που έγινε για τον ΟΛΠ στον Πειραιά.
Σε κάθε περίπτωση, ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει την κριτική του μιλώντας για «ξεπούλημα» του λιμανιού στο Ηράκλειο, χωρίς κανένα ανταποδοτικό όφελος για τις τοπικές κοινωνίες.
«Η πολιτική της επιλογή για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Ο.Λ.Η. Α.Ε., οδηγεί ξεκάθαρα την απώλεια του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού, τον κίνδυνο βιωσιμότητας αυτού και τον αποκλεισμό μιας ολόκληρης κοινωνίας από τις οικονομικές ευκαιρίες για την ανάπτυξή της» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ και προστίθεται: «Το νομοθετικό πλαίσιο που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε την αξιοποίηση και όχι το ξεπούλημα του λιμανιού και του Οργανισμού Λιμένος.
Αντί του μοντέλου ξεπουλήματος της εταιρείας συνολικά και το πέρασμά της σε ιδιώτη ( κατά τα πρότυπα της Cosco ) η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είχε προκρίνει το θεσμό της υποπαραχώρησης σε ιδιώτη επενδυτή, μέσα από διαγωνιστική διαδικασία, συγκεκριμένων επιμέρους δραστηριοτήτων όπως κρουαζιέρα, διαμετακομιστικό εμπόριο και όχι μεταβίβαση του Οργανισμού».
Από την πλευρά του το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος σε σχετική ανακοίνωση του αναφέρει: «Η αυριανή διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών των επενδυτικών σχημάτων, μεγάλων κατασκευαστικών μονοπωλιακών ομίλων και ομίλων των μεταφορών για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Ηρακλείου προμηνύει μόνο νέα δεινά για το λαό της Κρήτης και τους εργαζόμενους στο λιμάνι και ταυτόχρονα αναδεικνύει ως μεγάλους κερδισμένους τους υποψήφιους επενδυτικούς ομίλους και συνολικά τους επιχειρηματικούς ομίλους στις Μεταφορές, στον Τουρισμό, στις Κατασκευές.
Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και της παραλιακής λιμενικής ζώνης του Ηρακλείου θα σημάνει νέα αύξηση των τιμών των εισιτηρίων των ήδη ακριβών για το λαό ακτοπλοϊκών μεταφορών.
Ταυτόχρονα θα επιβαρύνει τις τιμές των προϊόντων και θα επιταχύνει τη συγκέντρωση του εμπορίου σε λίγα χέρια και με την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης.