Πριν καλά καλά προλάβει η τοπική Εκκλησία να συνέλθει από τις αναταράξεις που προκάλεσε η διαχείριση του θέματος της ισότητας στον πολιτικό γάμο (που αφορά και στους γάμους των ομόφυλων ζευγαριών), ένα άλλο μυστήριο, η βάπτιση, έρχεται να ταράξει τα συνοδικά νερά…
Υπενθυμίζεται ότι στο θέμα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης εξέδωσε απόφαση σε άλλο μήκος κύματος από τις on camera δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου κ. Ευγενίου, που προηγήθηκαν.
Ο Αρχιεπίσκοπος είχε μιλήσει ανθρώπινα και με συμπάθεια για τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ Κοινότητας, χωρίς ωστόσο να πάρει θέση υπέρ ή κατά του γάμου, τον οποίο λίγες μέρες μετά… αφόριζε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο η ομόφωνη απόφαση της Τοπικής Εκκλησίας.
Τώρα η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης, με θέμα που ανέδειξε το patris.gr, κάνει ξανά αισθητή την παρουσία της, σηκώνοντας νέα σκόνη με την εγκύκλιο που απέστειλε στις ενορίες και τα μοναστήρια του νησιού, για τον τρόπο τέλεσης και τις προϋποθέσεις των βαπτίσεων.
Η Εκκλησία της Κρήτης, σαν σε αδικαιολόγητο πανικό, αποφάσισε να αυστηροποιήσει τη στάση της για τον τρόπο τέλεσης των βαπτίσεων, θέλοντας προφανώς να προλάβει καταστάσεις που θα προκύψουν και ύστερα από την ψήφιση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών, που κάποια στιγμή θα βαπτίζουν και τα παιδιά τους…
Η αλήθεια, πάντως, είναι ότι οι διατάξεις της εγκυκλίου υφίσταντο αλλά είχαν ατονήσει. Πλέον, όπως ρητά αναφέρει η εγκύκλιος, καμία βάπτιση δεν θα τελείται χωρίς την έγκριση της οικείας Μητρόπολης ή της Αρχιεπισκοπής.
Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι απαιτείται και υπεύθυνη δήλωση ότι ο ανάδοχος είναι χριστιανός ορθόδοξος και, εάν είναι έγγαμος, έχει τελέσει θρησκευτικό γάμο.
Όπως αναφέρει η εγκύκλιος η αναδοχή από έγγαμους που έχουν τελέσει μόνο πολιτικό γάμο «απαγορεύεται παντελώς». Και αυτό εισάγεται για πρώτη φορά υποχρεωτικά, καθώς απαιτείται πια υπεύθυνη δήλωση προς την Μητρόπολη” αναφέρει και θέτει αυστηρότερες προϋποθέσεις για να γίνει το μυστήριο της βάφτισης!
Το θέμα που αποκάλυψε το Patris.gr προκαλεί αντιδράσεις στην κοινωνία, που προβαίνει σε δεικτικά σχόλια. Πρόβλημα φαίνεται να υπάρχει και στους κόλπους της Τοπική Εκκλησίας, καθώς η αποστολή της εγκυκλίου το συγκεκριμένο χρόνο δεν βρήκε σύμφωνους όλους τους Συνοδικούς, αφού κάποιοι καταψήφισαν. Κάποιοι μάλιστα φαίνεται ότι διαφωνούν και με το περιεχόμενο της, που δεν τους αντιπροσωπεύει.
Επί της ουσία τώρα, η φασαρία γίνεται για ένα πουκάμισο αδειανό… Και αυτό διότι το έγγραφο της Εκκλησίας για τη βάπτιση του παιδιού δεν έχει καμία ισχύ, καθώς διοικητικά η ονοματοδοσία του παιδιού, που πλέον γίνεται μέσω του gov.gr, ούτε το απαιτεί ούτε το λαμβάνει υπόψη του! Αυτό ίσχυε ακόμα και πριν η διαδικασία της ονοματοδοσίας αποκτήσει ηλεκτρονική χροιά.
«Επιβάλλεται τώρα με συνοδική εντολή, ενιαία για όλη την Κρήτη»
Ιεράρχης της Κρήτης με τον οποίο επικοινώνησε η «Πατρίς» τόνισε ότι τα όσα προβλέπονται στην εγκύκλιο τηρούνταν μεν, αλλά «τώρα πια επιβάλλονται με συνοδική εντολή. Είναι πνευματικός νόμος που επιβάλλεται σε όλες τις Εκκλησίες και σε όλες τις Μονές της Κρήτης, με ενιαίο τρόπο».
Υπογράμμισε ότι ήταν μία συζήτηση που γινόταν καιρό τώρα… «Υπήρχε συζήτηση πάντα, διότι κάποιοι δεν καταλαβαίνουν, τηλεφωνούσαν στην Σύνοδο, στις Μητροπόλεις… Αποφασίσαμε να επικαιροποιήσουμε με σαφή, επίσημο και ενιαίο τρόπο το πλαίσιο λειτουργίας, όχι από εκδίκηση με αφορμή το γάμο των ομόφυλων, όπως υποστηρίζουν κάποιοι, αλλά γιατί το όλο πράγμα είχε παρερμηνευθεί.
Όλο και περισσότεροι τηλεφωνούσαν στις Μητροπόλεις, σε Μονές για …εξαιρέσεις. Ο σύντεκνός, που λέμε εδώ στην Κρήτη, είναι πνευματική έννοια, δεν είναι λαογραφική όπως νομίζει ο λαός. Προσέξτε, αυτός που παραδίδει την Πίστη είναι ο νονός, την ορθόδοξη πίστη την παραδίδει ο νονός και γι’ αυτό πρέπει να είναι ορθόδοξος και τίποτε άλλο».
Ως προς την απόφαση, υποστηρίζεται ότι ήταν ομόφωνη. «Δεν ισχύει ότι υπήρχαν διαφωνίες. Η απόφαση ήταν ομόφωνη. Πάντα σε μία απόφαση μετράει το δια ταύτα και εν προκειμένω ήταν ομόφωνη η απόφαση».
Όπως διαμηνύεται, «η Πολιτεία νομοθετεί, δικαίωμα της είναι, αλλά είναι δικαίωμα και της Εκκλησίας να περιφρουρήσει τα μυστήρια. Όποιος θέλει διαλέγει το μεν και όποιος θέλει διαλέγει το δε. Με ελευθερία και δημοκρατία…».