ΒΟΑΚ: ΧΑΝΙΑ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ Ικανοποίηση Μητσοτάκη για την έγκριση της ΜΠΕ
Από τη χθεσινή επίσκεψη στο εργοτάξιο της Δαμάστας

Η πανηγυρική ανακοίνωση του Πρωθυπουργού κ. Κ. Μητσοτάκη για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο πυροδότησε ένα νέο γύρο πολιτικής αντιπαράθεσης, με φόντο το «καυτό» θέμα των διοδίων με την αντιπολίτευση να εξαπολύει ευθείες βολές για τους κυβερνητικούς χειρισμούς.

Σε δηλώσεις του ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χάρης Μαμουλάκης τονίζει, «αντί να πανηγυρίζουν, καλύτερα να μας πουν αν θα βάλουν διόδια γύρω από το Ηράκλειο και πόσο θα πληρώνει ο πολίτης από Ληνοπεράματα μέχρι Αλικαρνασσό, ή από την πόλη προς την ενδοχώρα.». Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, «εντείνεται η ανησυχία για τον επικείμενο στραγγαλισμό του Ηρακλείου από την επιμονή της Κυβέρνησης Μητσοτάκη να επιβάλει διόδια γύρω από την πόλη, αλλά και για την διαφαινόμενη κατάργηση του κόμβου της Φοινικιάς.

χαρης μαμουλακης
Έπειτα από καθυστέρηση δυο ετών στη συνέχιση των διαγωνισμών της προηγούμενης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τον ΒΟΑΚ με αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης ΝΔ, ο κ. Μητσοτάκης και οι Υπουργοί του πανηγυρίζουν έχοντας ως μόνη «επιτυχία» τους, την επιβολή οριζόντιων διοδίων, για όλους, στον ΒΟΑΚ. Καλύτερα να απαντήσουν επιτέλους για το εάν σχεδιάζουν διόδια και γύρω από την πόλη του Ηρακλείου. Για το πώς θα γίνεται η κυκλοφορία και πόσο θα πληρώνει ο πολίτης στο τμήμα του ΒΟΑΚ, που επί της ουσίας λειτουργεί ως περιφερειακή οδός, από τα Ληνοπεράματα μέχρι την Αλικαρνασσό, ή από το Ηράκλειο προς την ενδοχώρα.

Για το πόσο θα αυξήσουν το κόστος της μετακίνησης στο Ηράκλειο, επιβαρύνοντας τους κατοίκους με τα διόδια Μητσοτάκη. Για το αν θα τηρηθεί η Ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας μας να παρέχει εναλλακτικές οδικές διαδρομές, χωρίς καταβολή διοδίων για όλες τις μετακινήσεις και η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/362, που δίνει την δυνατότητα εξαιρέσεων για τους τακτικούς χρήστες του ΒΟΑΚ».

Την ίδια ώρα ο περιφερειακός σύμβουλος Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης τονίζει ότι «η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο ανοίγει τον δρόμο για να ξεκινήσει η κατασκευή αυτού του τόσου σημαντικού έργου για την Κρήτη. Ένα δίκαιο αίτημα δεκαετιών των Κρητικών μπαίνει επιτέλους σε φάση υλοποίησης.

αλεξανδρος μαρκογιαννακης
Ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης
Με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού  στο αμέσως προσεχές διάστημα, η κατασκευή του έργου θα ξεκινήσει μέσα στο 2023.  Χρειάστηκαν τρία χρόνια συνεπούς και μεθοδικής δουλειάς από όλους τους εμπλεκόμενους για να γίνει πραγματικότητα η δέσμευση της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, μέσα στα χρονοδιαγράμματα που ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε. Όσοι αμφέβαλλαν, δικαίως είναι η αλήθεια με βάση την προϊστορία εξαγγελιών για τον ΒΟΑΚ, τώρα δεν μπορούν παρά να αναγνωρίσουν ότι η ειλικρινής δέσμευση και η διαχειριστική αποτελεσματικότητα κάνουν τη διαφορά.

Αντίστοιχα η Κ.Ο. του ΚΚΕ σε ανακοίνωση της τονίζει ότι «οι δηλώσεις του πρωθυπουργού με αφορμή την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, για την κατασκευή του ΒΟΑΚ ως ένα έργο αναπτυξιακό που όλοι έχουν να κερδίσουν, ο κρητικός λαός τις ακούει διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας 30ετίας. Η αλήθεια είναι ότι η υλοποίησή του ΒΟΑΚ, θα προχωρήσει μόνο με την εξασφάλιση τεράστιων κερδών στο μεγάλο κεφάλαιο εις βάρος του λαού της Κρήτης.

Το ψευτοδίλημμα “ανταποδοτικός ΒΟΑΚ ή τα σημερινά χάλια” που έβαλε η κυβέρνηση εξαρχής και υιοθετούν επί της ουσίας και τα άλλα κόμματα, τίθεται για να συναινέσει ο λαός σε ένα έργο που ονειρεύεται το κεφάλαιο για την ικανοποίηση των σημερινών και μελλοντικών απαιτήσεων της καπιταλιστικής ανάπτυξης στο νησί και που τόσο στην κατασκευή όσο και στη λειτουργία του ο λαός θα το χρυσοπληρώσει.

Η αυτονόητη ανάγκη για ύπαρξη δωρεάν, ασφαλούς οδικού δικτύου στη Κρήτη αποτελεί πεδίο πάλης για το λαό μαζί με την πάλη για την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων αναγκών του κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική που υλοποιούν διαδοχικά η μία κυβέρνηση μετά την άλλη. Ο λαός μόνο μπορεί να χαράξει το δικό του δρόμο ανάπτυξης, προς όφελός του».