θέσεις στάθμευσης

Δύο διατιθέμενες θέσεις στάθμευσης που δεν καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων μιας οδού, πώς μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της Βίγλας και μιας έκτασης από την πύλη Ιησού μέχρι την Άλμπερτ με κατάληξη την πλατεία Κορνάρου;

Αυτό είναι ένα από τα ερωτήματα που θέτουν κάτοικοι του κέντρου της πόλης, με αφορμή την ενεργοποίηση του μέτρου των χωροθετημένων θέσεων στάθμευσης  που έχει αρχίσει να υλοποιεί η Λότζια. Οι κάτοικοι εξακοντίζουν έντονη πολιτική κριτική στη δημοτική Αρχή τονίζοντας ότι ενεργοποίησε το μέτρο της σταθερής στάθμευσης με προχειρότητα και χωρίς να μελετήσει επαρκώς τις πραγματικές ανάγκες της πόλης.

Την ίδια στιγμή καταγράφονται και έντονες αντιδράσεις για τα κριτήρια που έχουν τεθεί για τη διάθεση των καρτών σταθερής στάθμευσης, καθώς αποκλείουν ένα αριθμό συμπολιτών μας, που βρίσκονται στο «περίμενε» για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν την περίφημη κάρτα.

Ενώ όλα αυτά συμβαίνουν, πέφτουν «βροχή» οι κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας, που διαπιστώνει ότι είναι πολλοί οι οδηγοί οι οποίοι δε γνωρίζουν  για την εφαρμογή του μέτρου της σταθερής στάθμευσης, με αποτέλεσμα να παρκάρουν στις χωροθετημένες θέσεις που διατίθενται αποκλειστικά στους κατοίκους του κέντρου της πόλης.

Μέχρι στιγμής εκτιμάται ότι έχουν κοπεί περισσότερες από 500 κλήσεις σε συμπολίτες μας οι οποίοι έκαναν το λάθος να σταθμεύσουν σε χωροθετημένες για τους μόνιμους κατοίκους θέσεις στάθμευσης.

Η πλευρά της Λότζια στο μεταξύ απευθύνει κάλεσμα στους κατοίκους του κέντρου να καταθέσουν τα χαρτιά τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για να πάρουν την κάρτα της σταθερής στάθμευσης και παράλληλα διαβεβαιώνουν ότι πολύ σύντομα οι θέσεις στάθμευσης θα αυξηθούν συνδυαστικά με τη ζήτηση που υπάρχει.

Χάρτης: ενεργοποίηση του μέτρου των χωροθετημένων θέσεων στάθμευσης

Λίγες οι θέσεις πολλές οι ανάγκες

«Πρώτη μπουκιά και κόκκαλο» για την εφαρμογή του μέτρου της σταθερής στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, το οποίο αν και αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων του ιστορικού ιστού, ο τρόπος που υλοποιείται, καταγράφει σοβαρά προβλήματα.

Ειδικότερα όπως προκύπτει, ο δήμος άρχισε την εφαρμογή του μέτρου δεσμεύοντας ένα εντελώς περιορισμένο αριθμό θέσεων για τους κατοίκους του κέντρου της πόλης. Όπως τονίζουν στην «Π» δεν είναι δυνατόν μια ο περιοχή που εκτείνεται από την πύλη Ιησού μέχρι την πλατεία Κορνάρου συμπεριλαμβανομένης και της Βίγλας να έχει μόλις δύο χωροθετημένες θέσεις στην οδό Καλλονάδων;

Σε αυτές τις θέσεις, «ποιος θα παρκάρει και με ποια κριτήρια», διερωτώνται τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι η τακτική αυτή πυροδοτεί τριβές ανάμεσα στους κατοίκους του κέντρου, που δικαίως δυσφορούν.

Και μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του ότι συχνά οι δεσμευμένες θέσεις για τη στάθμευση των κατοίκων του κέντρου συχνά καταλαμβάνονται από πολίτες οι οποίοι δε γνωρίζουν ότι αυτές οι θέσεις έχουν χωροθετηθεί για τους κατοίκους του κέντρου της πόλης.

«Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εμείς θα πρέπει να επικοινωνούμε με τη δημοτική αστυνομία και να της ζητάμε να κόψει κλήσεις σε όσους καταλαμβάνουν παράνομα τις θέσεις στάθμευσης», τονίζουν στην «Π» κάτοικοι του κέντρου « σχολιάζοντας με νόημα ότι η διαχείριση αυτή, καλλιεργεί προβληματικά αντανακλαστικά για ολόκληρη την κοινωνία…».

Όπως σημειώνουν, «είναι πολιτική ευθύνη της δημοτικής Αρχής, αφενός να ενημερώσει σωστά όλους τους πολίτες για το τι ακριβώς συμβαίνει σε σχέση με τη στάθμευση στο κέντρο της πόλης, και παράλληλα  να χωροθετήσει ένα επαρκή αριθμό θέσεων που θα δώσει πραγματική διέξοδο».

Όπως είναι γνωστό, η πλευρά της δημοτικής Αρχής έχει ξεκαθαρίσει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της παραλαβής και νέων αιτήσεων από τους κατοίκους του κέντρου οι οποίοι δεν πρόλαβαν τους προηγούμενους μήνες να καταθέσουν τις αιτήσεις τους.

Ωστόσο, όπως τονίζουν στην «Π» κάτοικοι του κέντρου, «δυστυχώς δεν υπάρχει ευελιξία σε σχέση με τα στοιχεία που ο δήμος ζητά με αποτέλεσμα πολλές αιτήσεις να έχουν «παγώσει», και ένας σημαντικός αριθμός πολιτών να μην μπορεί να εξυπηρετηθεί.

Αν ο δήμος δεν δώσει διέξοδο στα ζητήματα αυτά τότε θα αποκλειστεί ένας σημαντικός αριθμός των κατοίκων του κέντρου της πόλης και το μέτρο της σταθερής στάθμευσης θα είναι «δώρο άδωρο».