ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ: Σχεδόν 3 χρόνια χωρίς λογαριασμούς

Διάχυτη είναι η αγωνία που επικρατεί στην ενδοχώρα του Δήμου Ηρακλείου, όπου οι καταναλωτές έχουν να πάρουν στα χέρια τους δύο με τρία χρόνια λογαριασμούς άρδευσης. Πρόκειται για ένα τεράστιο θέμα που απασχολεί ολόκληρο  τον αγροτικό  Δήμο Ηρακλείου, που εκφράζει σοβαρά ερωτηματικά σε σχέση με το πως θα εξελιχθεί η υπόθεση των χρεώσεων των λογαριασμών άρδευσης και πως θα εξοφληθούν σε περίπτωση που έρθουν μαζεμένοι.

Ειδικότερα όπως προκύπτει σε πολλές περιοχές του Δήμου, οι λογαριασμοί  άρδευσης του νερού αφορούν το 2019 και από εκεί και πέρα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για τα υπόλοιπα ποσά χρέωσης. Ωστόσο είναι αρκετοί και εκείνοι που ακόμα εξακολουθούν να μην έχουν παραλάβει τους λογαριασμούς του 2019 και έχουν ξεχάσει πότε πλήρωσαν άρδευση τελευταία φορά.

Στο πλαίσιο αυτό οι δημότες εκφράζουν φόβους  για το πότε θα έρθουν οι λογαριασμοί και κυρίως το πως θα καταφέρουν να τους εξοφλήσουν σε περίπτωση που έρθουν μαζεμένοι,  με δεδομένο το γεγονός ότι βρίσκονται στη μέγγενη της οικονομικής  πίεσης που δεν αφήνει κανένα περιθώριο ευελιξίας κινήσεων σε σχέση με τη διαδικασία της αποπληρωμής.

Μάλιστα πολλοί από αυτούς σχολιάζουν σκωπτικά ότι δεν είναι δυνατόν ο Δήμος Ηρακλείου να επικαλείται οικονομική ασφυξία και την ίδια στιγμή να μετρά τόσους ανείσπρακτους λογαριασμούς άρδευσης.

Μάλιστα όπως σημειώνουν, υπάρχει και μια ακόμα κρίσιμη διάσταση στο όλο θέμα που αφορά στο γεγονός ότι οι λογαριασμοί άρδευσης είναι ανταποδοτικοί πράγμα το οποίο σημαίνει ότι με βάση τα έσοδα θα δρομολογηθούν και τα έργα.

Με δεδομένο λοιπόν ότι υπάρχουν σε εκκρεμότητα τόσες ανείσπρακτες οφειλές είναι ένα σοβαρό ζήτημα το πως θα κατασκευαστούν τόσα έργα που έχει ανάγκη η ενδοχώρα για να βελτιώσει την άρδευση των καλλιεργειών με δεδομένο το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό το δίκτυο είναι παλαιωμένο και χρήζει αποκατάστασης.

Τι απαντά η πλευρά του Δήμου

Καθησυχαστική εμφανίζεται η Γενική Γραμματέας του Δήμου Ηρακλείου Ευγενία Στυλιανού, η οποία εξηγεί  καταρχήν, ότι οι καταναλωτές δεν θα παραλάβουν μαζεμένους όλους τους λογαριασμούς άρδευσης.

Όπως σημειώνει όταν ανέλαβε η τεχνική και η οικονομική υπηρεσία του Δήμου τον τομέα της άρδευσης, βρέθηκε αντιμέτωπη με πολύ σοβαρά λειτουργικά προβλήματα για τα οποία έπρεπε να δρομολογηθούν λύσεις. Πιο συγκεκριμένα όπως εξηγεί, δεν είχε προχωρήσει η ταυτοποίηση των καταναλωτών με το κάθε υδρόμετρο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καθαρή εικόνα σε σχέση με το ποιος είναι ο χρήστης και που θα πρέπει να πάει ο λογαριασμός.

Η θολή αυτή εικόνα  – σημειώνει-  επικρατούσε στο 65% των υδρομέτρων άρδευσης, με αποτέλεσμα να μην είναι ξεκάθαρο το ζήτημα των χρεώσεων. Όπως εξηγεί η κ. Στυλιανού, ζητήθηκε η συνδρομή των κοινοτήτων προκειμένου να γίνει ένα καλό ξεκαθάρισμα σε σχέση με τη χρήση των υδρομέτρων, και η αλήθεια είναι ότι κάποιες ανταποκρίθηκαν πρόθυμα και άλλες όχι.

Η ίδια σημειώνει ότι επιλέχθηκε να γίνει αυτό το ξεκαθάρισμα, ώστε να αποκατασταθεί στην ουσία της μια προβληματική έως σήμερα διαχείριση που ξεκινά από πολλά χρόνια πριν αναλάβει η ΔΕΥΑΗ το συγκεκριμένο τομέα, αλλά και αφού πέρασε στα χέρια της δημοτικής επιχείρησης η  με τη μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη».

Η  μετάβαση αυτή είχε πάρα πολλά κενά τα  οποία ήταν αναγκαίο να καλυφθούν.  Μέσα σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα που προηγήθηκε έγινε ένας μεγάλος αγώνας δρόμου προκειμένου να συμπληρωθούν τα κενά.

Έτσι αυτή τη στιγμή έχει φτάσει σε ποσοστό  89% η ταυτοποίηση των ΑΦΜ των χρηστών των καταναλωτών άρδευσης. Όσοι καταναλωτές δεν είχαν πρόβλημα εντοπισμού και διασταύρωσης των στοιχείων έχουν ήδη παραλάβει τους λογαριασμούς του 2019. Όσοι τώρα ταυτοποιούνται και όσοι άμεσα ταυτοποιηθούν θα αρχίσουν να παραλαμβάνουν  το επόμενο διάστημα τους λογαριασμούς του 2020.

Άρα τμηματικά θα βγαίνουν οι λογαριασμοί θα δίδεται ένα περιθώριο στους ανθρώπους να τακτοποιήσουν την οφειλή τους  σε ένα διάστημα δύο μηνών αν δεν έχουν τη δυνατότητα θα βεβαιώνεται στη ΔΟΥ και στη συνέχεια ο κάθε ένας καταναλωτής θα μπορεί να μπει στη διαδικασία της ρύθμισης των οφειλών προς το δημόσιο.

Άρα δεν υπάρχει περίπτωση να πάνε στους ανθρώπους λογαριασμοί που θα τους ζητηθεί ένα υπέρογκο ποσό, σε ένα πολύ μικρό διάστημα που θα αποπληρωθεί. Η ίδια σημειώνει ότι η ΔΕΥΑΗ είχε φτάσει σε ένα σημείο που δεν μπορούσε να ασκήσει επιρροή για να εισπράξει τα χρήματα που είχαν εκδοθεί λογαριασμοί και δεν μπορούσε να δεσμεύσει ΑΦΜ.

Για το λόγο αυτό ανέλαβε  ο Δήμος αυτή την ευθύνη ώστε να μην υπάρχει αντιμετώπιση πολλών ταχυτήτων σε ότι αφορά στη διαχείριση του νερού της άρδευσης και να γίνονται σωστές χρεώσεις σε κάθε χρήστη.