ΛΙΜΑΝΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Χρειάστηκε να υπάρξει θύελλα αντιδράσεων από μια σειρά παραγωγικούς κλάδους και μεγάλη ζημία για τους αγρότες, ειδικότερα στην Κρήτη, για να σταματήσουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που τα τελευταία χρόνια έχουν το χαρακτήρα «θεσμού».

Ήδη οι αγρότες τόσο σε Ιεράπετρα, όσο όμως και στο Ηράκλειο, είχαν κάνει γνωστά τα τεράστια προβλήματα και τη ζημιά που έχουν υποστεί τόσο προς το αρμόδιο Υπουργείο όσο όμως και προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Οι αγρότες μάλιστα ζητούσαν από τον πρωθυπουργό μόνιμες πολιτικές λύσεις προκειμένου τα φαινόμενα των απεργιών που «παραλύουν» τις μεταφορές να σταματήσουν με κάποιο τρόπο δια παντώς. Την ίδια στιγμή, σοβαρά προβλήματα είχαν αρχίσει να αντιμετωπίζουν σε προμήθειες και βασικά αναγκαία είδη, πολλά ακριτικά νησιά.

Αφού είχαν προηγηθεί όλα αυτά κι αφού είχαν ολοκληρωθεί δύο συνεχόμενες 48ωρες απεργίες, η Πανελλήνια Ομοσπονδία αποφάσισε την αναστολή των κινητοποιήσεων της, αφού επιτεύχθηκε μια αύξηση της τάξεως του 3% συνολικά.

Οι ναυτεργάτες σε πρωινή τους ανακοίνωση ανέφεραν ότι «δεν έλαβαν καμία αύξηση για τα έτη 2020 και 2021, (τελευταία αύξηση 2% το 2019), ενώ η πλευρά των εργοδοτών αρνήθηκε να συζητήσει ουσιαστικά τις θέσεις μας και αντιπρότεινε «αυξήσεις» του 0% για το 2020 και 1% για το 2021 και μάλιστα χωρίς αναδρομικότητα». Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας επανήλθε με νέα πρόταση για αύξηση 3% στη ΣΣΕ για το 2022, την οποία αποδέχθηκε το ΔΣ της Ομοσπονδίας και αποφάσισε τη λήξη της απεργίας.