Αναβάθμιση του δρόμου πριν τις νέες φυλακές

Η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης των νέων φυλακών στην περιοχή Κουρούνες Λασιθίου με το ΒΟΑΚ, μπαίνει στο κάδρο της συζήτησης των δρομολογούμενων παρεμβάσεων, μετά τη σύσκεψη που συγκάλεσε ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Γ.Πλακιωτάκης με τη συμμετοχή του Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Γιώργου Αγαπάκη, και εκπροσώπων του δήμου Αγίου Νικολάου του Τοπικού Διαμερίσματος της Νεάπολης και της Περιφέρειας Κρήτης.

Όπως τονίσθηκε στη διάρκεια της συζήτησης με δεδομένο ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί περίπου στο 80% των εργασιών διαμόρφωσης των φυλακών Νεαπόλεως και στόχος είναι να παραδοθούν εντός του 2023, εγείρεται ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, σε σχέση με την ασφαλή οδική σύνδεση της περιοχής. Η λειτουργία των φυλακών όπως είναι φυσικό θα ανεβάσει κατακόρυφα την κίνηση στο οδικό δίκτυο, το οποίο θα πρέπει να είναι σύγχρονο και να τηρεί όλες τις αναγκαίες προδιαγραφές για την ασφαλή κίνηση των οχημάτων.

Επίσης όπως διαπιστώθηκε εκτός από τη λειτουργία των φυλακών που θα σηματοδοτήσει την αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου, υπάρχει και μια άλλη διάσταση που αφορά στο γεγονός ότι στην περιοχή λειτουργούν τα σφαγεία και την ίδια στιγμή, αναπτύσσεται έντονη επιχειρηματική και επαγγελματική δραστηριότητα που επιβάλλει ένα αξιοπρεπές οδικό δίκτυο που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των χρηστών.

Όλα αυτά τα δεδομένα συνδυαστικά με το γεγονός ότι  αποτελεί αντικειμενική ανάγκη για την τοπική κοινωνία η διασφάλιση ενός οδικού δικτύου το οποίο θα έχει τη δυναμική να ανταποκριθεί στις προοπτικές ανάγκες της τοπικής ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό εκείνο το οποίο τονίσθηκε είναι ότι η αποκατάσταση και η αναβάθμιση του οδικού δικτύου θα μπορεί να δρομολογηθεί ως συνοδό έργο του ΒΟΑΚ . Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ο μισός επαρχιακός και ο άλλος μισός δημοτικός και απέχει 4 χιλ από τον κόμβο της Νεάπολης.

Είναι ένας δρόμος γεμάτος στροφές, πλάτους πέντε μέτρων που όπως είναι φυσικό δυσχεραίνει την κυκλοφορία και τη ροή της κίνησης των οχημάτων.  Στη διάρκεια της σύσκεψης αναδείχτηκε μια ακόμα κρίσιμη παράμετρος, που αφορά στο γεγονός ότι ο συγκεκριμένος δρόμος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτικό δίκτυο, την περίοδο κατασκευής του οδικού τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και να συνεισφέρει ως συμπληρωματική λύση στη διαχείριση της κυκλοφορίας.

Υπό το πρίσμα αυτό, όπως τονίσθηκε το αμέσως επόμενο βήμα είναι να διαπιστωθεί εάν το έργο της διαπλάτυνσης και αναβάθμισης του δρόμου (που αποτελεί διεκδίκηση της τοπικής κοινότητας της Νεάπολης), θα μπορεί να ενταχθεί σε ένα χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας ή σε οποιαδήποτε άλλη πηγή που θα μπορεί να διασφαλίσει την οικονομική κάλυψη της υλοποίησής του.