Αλλάζει όψη μια από τις πιο κεντρικές οδικές αρτηρίες της Ν. Αλικαρνασσού, η οδός Σταδίου, όπου δρομολογείται μια σημαντική παρέμβαση αναβάθμισης, από την οδό Διονυσίου έως την οδό Ικάρου.
Στην επόμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής πρόκειται να συζητηθούν οι όροι της προκήρυξης και στη συνέχεια αφού εγκριθούν και από την Αποκεντρωμένη, αναμένεται να βγει στον αέρα το έργο.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο τεχνικών έργων Γ. Αναστασάκη, τον επόμενο μήνα ταυτόχρονα με την ανάπλαση της οδού Σταδίου δημοπρατείται και η ανάπλαση των «Θαλασσινών» που αποτελούν δύο σημαντικά έργα της τρέχουσας δημοτικής περιόδου για την περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού.
Σε ό,τι αφορά στην περιοχή παρέμβασης της οδού Σταδίου, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, σήμερα εμφανίζει μια σειρά από προβλήματα που υποβαθμίζουν τη λειτουργία της.
Τα προβλήματα αφορούν σε ιδιοκτησίες που υπερβαίνουν τις οικοδομικές και ρυμοτομικές γραμμές στην έλλειψη ικανού πλάτους πεζοδρομίου, και σε κακοτεχνίες.
Την ίδια στιγμή ο δρόμος εμφανίζει ανομοιόμορφες κλίσεις, καταγράφεται άναρχη στάθμευση και διαπιστώνεται κακός συνδυασμός των χώρων στάθμευσης σε σχέση με εμπορικούς χώρους, δημόσιους χώρους, χώρους αναψυχής και κατοικίας.
Όλα αυτά τα ζητήματα αντιμετωπίζονται μέσα από την παρέμβαση που δρομολογείται και αναβαθμίζει τη λειτουργία της κεντρικής οδικής αρτηρίας που μετά την απομάκρυνση του αεροδρομίου αναμένεται να αποκτήσει πολλαπλάσια αξία.
Τι προβλέπει η μελέτη
Η μελέτη αφορά την ανάπλαση της οδού Σταδίου από την οδό Διονυσίου έως την οδό Ικάρου. Αντικείμενο της μελέτης είναι η διαμόρφωση πεζοδρομίων, η πρόβλεψη χώρων στάθμευσης, ο προσδιορισμός του αστικού εξοπλισμού (παγκάκια, καλάθια απορριμμάτων κ.α.), ο φωτισμός της οδού και η φύτευση.
Στόχος είναι η βελτίωση των υποδομών και η αναβάθμιση της ποιότητας του δημόσιου χώρου στην περιοχή.
Στόχος της μελέτης ανάπλασης είναι η διαμόρφωση κατάλληλου περιβάλλοντος για την ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή της περιοχής, καθώς και τη δημιουργία ενός σύγχρονου αστικού περιβάλλοντος, όπου θα σέβεται τον απλό πολίτη, καθώς και τους πολίτες με ειδικές ανάγκες.
Βασικοί στόχοι της μελέτης είναι η δημιουργία ομοιογενούς δικτύου πεζοδρομιών, η σωστή διαχείριση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των αυτοκινήτων. Επίσης η μελέτη στοχεύει στη δημιουργία ζωνών περιπάτου, εξυπηρέτησης ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Με την παρέμβαση επιχειρείται η μείωση του φαινομένου της θερμικής αστικής νησίδας με τη χρήση ψυχρών υλικών επίστρωσης και την αύξηση του πρασίνου.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κ. Αναστασάκη, η μελέτη επιδιώκει μέσα από τον επανασχεδιασμό του δημόσιου χώρου την αισθητική αναβάθμιση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος και την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών.
Στόχος είναι η άνετη και ασφαλής κίνηση των πεζών με τη διαμόρφωση νέων πεζοδρομίων και τον περιορισμό της κυκλοφορίας σε σταθερό πλάτος δρόμου σε ορισμένα σημεία μικρότερο από το υφιστάμενο.
Το σύνολο της περιοχής αντιμετωπίζεται με μια ενιαία λογική τόσο στα υλικά επικάλυψης και τον αστικό εξοπλισμό όσο και στις βασικές αρχές σχεδιασμού. Τα νέα πεζοδρόμια θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν και άτομα με ειδικές ανάγκες και έχουν σχεδιαστεί κατά το δυνατόν με βάση τις προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Τα υλικά κατασκευής του δαπέδου πρέπει να εξασφαλίζουν αντιολισθηρότητα, ομοιογένεια, σταθερότητα, αντοχή στη χρήση και τις καιρικές συνθήκες, μικρή αντανακλαστικότητα και ευκολία στον καθαρισμό και τη συντήρηση τόσο σε συνήθεις συνθήκες χρήσης, όσο και σε εξαιρετικές καιρικές συνθήκες (πχ βροχή, χιόνι, παγετός κλπ). Δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης παράλληλα στον άξονα της οδού και από της δύο κατευθύνσεις.
Οι χώροι στάθμευσης οριοθετούνται με έγχρωμους τσιμεντένιους, κυβόλιθους οι οποίοι έχουν μικρότερη θερμοχωρητικότητα από την άσφαλτο, ώστε να συνεισφέρουν στη βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής. Ως ύψος πεζοδρομίου ορίζεται το ύψος του κρασπέδου του πεζοδρομίου και το οποίο δεν υπερβαίνει τα 12εκ.
Τοποθετείται αστικός εξοπλισμός (καθιστικά –κάδοι απορριμμάτων) προς εξυπηρέτηση των χρηστών της περιοχής, ενώ προβλέπονται προκαθορισμένα σημεία τοποθέτησης οικιστικών κάδων.
Από τη λεωφόρο Ικάρου έως την οδό Διονυσίου προτείνεται δρόμος διπλής κατεύθυνσης πλάτους 7,00 μ., με πεζοδρόμιο και από τις δύο πλευρές (με το πλάτος να κυμαίνεται από 1,65μ. έως 5,00μ.) ενισχύεται η φύτευση και δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης (διαστάσεων 2,00 μ Χ 5,00 μ) κατά μήκος της οδού εκ των οποίων 8 θέσεις για Α.Μ.Ε.Α.