Αύριο αναμένεται να τεθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο η δημιουργία τρίτου κόμβου στην περιοχή του Άι Γιάννη Χωστού και συγκεκριμένα στο ύψος που βρίσκεται το δίχαλο της Φοικινιάς και των Μαλάδων, προκειμένου να «θεραπεύσει» τα προβλήματα που άνοιξε ο δεύτερος κόμβος.
Εφόσον πάρει την έγκριση του Σώματος, η σχετική απόφαση θα οδηγηθεί προς έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στη συνέχεια το έργο θα εκτελεστεί. Παράλληλα ο σχεδιασμός που δρομολογείται είναι να γίνει διπλής κατεύθυνσης η διαδρομή κάτω από τη γέφυρα ώστε να διευκολυνθούν και να αποφορτιστούν οι κινήσεις των οχημάτων.
Η συζήτηση του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς υπάρχουν έντονες πιέσεις και αντιδράσεις από τον κόσμο για τη νέα κυκλοφοριακή πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί στην περιοχή. Παρά το γεγονός ότι με την πάροδο των ημερών ο κόσμος άρχισε να εξοικειώνεται με τις νέες ρυθμίσεις, οι αντιδράσεις συνεχίζονται από οδηγούς αλλά και από περίοικους, οι οποίοι τόσα χρόνια ασκούσαν πιέσεις για να ληφθούν μέτρα και τώρα βλέπουν ότι τα μέτρα αυτά απλώς επιδεινώνουν την κατάσταση.
Όπως τονίζουν χρειάζεται μια συνολική ολοκληρωμένη προσέγγιση που θα λαμβάνει υπόψη της τις σύγχρονες κυκλοφοριακές πιέσεις και θα δίνει πραγματική διέξοδο και όχι νέα προβλήματα…
Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης κ. Ν.Συριγωνάκης σημειώνει ότι παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από τον νέο κόμβο, αυτό που έχει καταστεί σαφές είναι ότι η «μη λύση» δεν είναι «λύση». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στην αρχική κατάσταση, διότι παρά τα προβλήματα που προκλήθηκαν, είναι γεγονός ότι ο νέος κόμβος ισχυροποίησε τη νομιμότητα σε ό,τι αφορά στις κινήσεις των οχημάτων.
Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι η λύση που δρομολογήθηκε δεν επιδέχεται βελτιώσεων. Το αντίθετο μάλιστα. Σε αυτή ακριβώς τη φάση είμαστε όπου προσπαθούμε να βελτιώσουμε όσο το δυνατό μια δύσκολη κατάσταση σε μια όδευση που σηκώνει περισσότερο βάρος από όσο μπορεί να αντέξει καθώς συνδέει το αστικό Ηράκλειο με μια πυκνοκατοικημένη περιοχή στην οποία υπάρχει και βιομηχανικό πάρκο.
Ο ίδιος σημειώνει ότι το εύρος του δρόμου είναι τόσο περιορισμένο που δεν επέτρεψε τη δημιουργία ενός μεγαλύτερης εμβέλειας κόμβου. Για τον λόγο αυτό εξετάζεται και ο τρίτος κόμβος. Ωστόσο οι λύσεις αυτές θα είναι προσωρινές, ακριβώς επειδή υπάρχει σχεδιασμός για μόνιμη λύση βάσει της μελέτης που καλύπτει την επίμαχη περιοχή μέχρι τον Άγιο Σύλλα.
Το έργο περιλαμβάνει τη διαμόρφωση του δρόμου σε ένα μήκος 9 χιλ. όπου προβλέπεται η κατασκευή έντεκα ισόπεδων κόμβων. Το έργο θα εκτελεστεί τμηματικά και ήδη έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία του πρώτου τμήματος, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαδικασία των απαλλοτριώσεων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα που σχεδιάστηκαν, διότι αντιμετωπίζει με πληρότητα όλα τα προβλήματα προσβασιμότητας σε μια περιοχή με μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης και παράλληλα καλύπτει με ασφάλεια την οδική σύνδεση με μια σειρά από οικισμούς με δεκάδες επιχειρήσεις.
Παράλληλα όμως λύνει αποτελεσματικά και τα πλημμυρικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή ενώ παράλληλα τοποθετείται και όλος ο μηχανισμός για τον φωτισμό της.