Βιομηχανική Περιοχή Ηρακλείου (ΒΙΠΕ)

Αδιανόητο χαρακτηρίζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής ο σχεδιασμός του νέου Β.Ο.Α.Κ. να μην εμπεριέχει πρόβλεψη κυκλοφοριακής σύνδεσης με τη ΒΙΠΕ Ηρακλείου. Όπως ξεκαθαρίζουν, μια τέτοια εξέλιξη θα αποτελέσει βαρύ πλήγμα στην τοπική οικονομία καθώς έχει τεράστιες παρενέργειες στο κύριο παραγωγικό κέντρο του νησιού και στο πλαίσιο αυτό δεν μπορεί να είναι αποδεκτή.

Οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις στην Βιομηχανική Περιοχή ζουν χωρίς υπερβολή εδώ και χρόνια την ευθέως προβληματική κατάσταση που υπάρχει σε σχέση με τα προβλήματα και τις ελλείψεις της κυκλοφοριακής σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. με το εθνικό οδικό δίκτυο, ξεκαθαρίζοντας ότι όλα αυτά τα ζητήματα είναι κομβικό ζητούμενο να αντιμετωπισθούν στο πλαίσιο του σχεδιασμού του νέου ΒΟΑΚ.

Όπως εξηγεί σε σχετική παρέμβαση του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Ηρακλείου «η ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή της Κρήτης και μια από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα και είναι κατ’ ουσίαν ο κύριος παραγωγικός πυλώνας του νησιού με επιχειρήσεις ιδιαίτερα σημαντικές για την εθνική οικονομία.

Οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις στην βιομηχανική περιοχή Ηρακλείου εδώ και δεκαετίες διαμαρτύρονται για την προβληματική – ελλείπουσα κυκλοφοριακή σύνδεση της ΒΙ.ΠΕ. με το εθνικό οδικό δίκτυο, γεγονός το οποίο δυσχεραίνει σημαντικά τη λειτουργία τους, δημιουργεί πρόσθετα κόστη αλλά και κινδύνους για την ασφαλή μεταφορά προσώπων και προϊόντων. Και ενώ η προβληματική αυτή κατάσταση είναι γνωστή όλα αυτά τα χρόνια στις αρμόδιες υπηρεσίες, για ακόμα μια φορά βλέπουμε ότι το μείζον αυτό θέμα παραβλέπεται στην τρέχουσα μελέτη.

Είναι κυριολεκτικά για εμάς αδιανόητο ότι οποιοσδήποτε σχεδιασμός του νέου Β.Ο.Α.Κ. δεν θα εμπεριέχει πρόβλεψη κυκλοφοριακής σύνδεσης με τη ΒΙΠΕ Ηρακλείου. Αυτό επισημαίνεται και στις απόψεις του Τ.Ε.Ε. – Τ.Α.Κ. και του ίδιου του Ο.Α.Κ., όπου αναφέρεται ότι θα πρέπει να εξεταστεί η σύνδεση του ΑΚ Αεροδρομίου – με δεδομένη και τη μετακίνησή του- με την ΒΙΠΕ Ηρακλείου, σε αντιστοιχία με ό,τι προβλέπεται στον ΑΚ Σούδας για το ΒΙΟΠΑ Χανίων.

Ενδεικτικά θα πρέπει να γίνει εφικτή η ένωση του δικτύου της ΒΙΠΕ με τον νότιο κλάδο του κόμβου και τη δημιουργία κόμβου κυκλικής κίνησης (που θα ικανοποιεί την κίνηση βαρέων οχημάτων) βόρεια του ΒΟΑΚ. Με δεδομένο ότι επίσης για τη συγκεκριμένη σύνδεση έχει ήδη εκπονηθεί σε επίπεδο αναγνωριστικής μελέτης από την πρώην ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ (βλ. γνωμοδότηση ΟΑΚ Α.Ε.) και η οποία έχει εγκριθεί από την πρώην Δ/νση Οδικών Έργων του Υπουργείου Υποδομών με την με αρ. πρ. Δ1/ο/24/4- 1- 2010 απόφαση της και πρέπει να ληφθεί υπόψη, όπως σημειώνεται και από τον ΟΑΚ Α.Ε., επιβάλλεται να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησης της πρότασης.

Σε κάθε όμως περίπτωση, ακόμα και αν η αναγνωριστική μελέτη της πρώην ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ ήθελε κριθεί μη εφαρμοστέα, θα πρέπει να λάβει χώρα εξεταστεί άλλη δυνατότητα σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με την ΒΙ.ΠΕ.

Συνεπώς, ως Δ.Σ. του Συνδέσμου Βιομηχανικής Περιοχής Ηρακλείου, εκπροσωπώντας τις εγκατεστημένες  επιχειρήσεις σε αυτήν, θεωρούμε επιτακτικό και αναγκαίο να μην παραλειφθεί στον σχεδιασμό του νέου Β.Ο.Α.Κ. η κυκλοφοριακή σύνδεση με την ΒΙ.Π.Ε. Ηρακλείου.

Μια τέτοια παράλειψη θα συνιστά αστοχία άνευ προηγουμένου, η οποία θα προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις και θα ζημιώσει σημαντικά το κύριο παραγωγικό κέντρο του νησιού και την τοπική οικονομία».