Πενήντα φοιτητές Πληροφορικής και λάτρεις της τεχνολογίας εργάστηκαν εντατικά για 30 ώρες ώστε να λύσουν με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης πραγματικά εκπαιδευτικά προβλήματα, μετατρέποντας σ’ έναν φάρο καινοτομίας το Ηράκλειο.
Η δράση έγινε στις 2-3 Οκτωβρίου στο πλαίσιο του μαραθώνιου προγραμματισμού που συνδιοργάνωσαν το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών (CSD) του Πανεπιστημίου Κρήτης και η εταιρεία εκπαιδευτικής τεχνολογίας Epignosis.
Το πρώτο FuturEd AI Hackathon έλαβε χώρα στο κτήριο του CSD στην Πανεπιστημιούπολη Βουτών Ηρακλείου και ήταν ανοιχτό σε όλη την τοπική κοινωνία.
Στο τέλος του διημέρου οι 16 ομάδες ανέπτυξαν πραγματικές εφαρμογές με χρήση εργαλείων ΑΙ που θα μπορούσαν να τεθούν στην υπηρεσία των εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευτικών, από chatbots και κοινότητες για τη μελέτη, μέχρι gamified εκπαιδευτικές εφαρμογές και «έξυπνους» πλοηγούς γνώσης.
Και οι 16 διαγωνιζόμενες ομάδες, που επελέγησαν ανάμεσα σε συνολικά 39 συμμετοχές και 150 ενδιαφερόμενους, δούλεψαν με ενθουσιασμό στη διάρκεια του μαραθωνίου και καμία δεν εγκατέλειψε την προσπάθεια, παρά την τεράστια πρόκληση που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν.
Οι ομάδες στη συνέχεια παρουσίασαν τις εφαρμογές τους σε μια εξαμελή κριτική επιτροπή, η οποία βαθμολόγησε με κριτήρια όπως η λειτουργικότητα και η καινοτομία, με στόχο να διεκδικήσουν μία από τις τρεις πρώτες θέσεις που συνοδεύονταν από χρηματικά έπαθλα αξίας 3.000, 2.000 και 1.000 ευρώ αντίστοιχα.
Οι ιδέες που ξεχώρισαν
Το πρώτο βραβείο κέρδισε η ομάδα gabbaghouls που απαρτίζεται από τέσσερις τελειόφοιτους φοιτητές του CSD, την Ειρήνη Γρινιεζάκη, τον Μάριο Παπαδάκη, τη Συλβάνα Κακαρόντζα και τον Γιώργο Σουλαδάκη. Το σύστημα που έχτισαν ήταν το Cognito, μια πλατφόρμα μάθησης με την οποία οι μαθητές ή φοιτητές μπορούν να διδαχθούν θεωρητικά μαθήματα με διαδραστικό τρόπο με τη χρήση κουίζ, flashcards, περιλήψεων μέσω AI και άλλων εργαλείων.
«Η ιδέα προέκυψε από ένα πραγματικό πρόβλημα που είχαμε μέχρι και το τρίτο έτος με τα θεωρητικά μαθήματα και τη βασίσαμε σε μια λύση που είχε σκεφτεί ένα μέλος της ομάδας μας για τα flashcards. Μετά το επεκτείναμε προσθέτοντας κουίζ, κοινότητα και ολοένα και περισσότερα εργαλεία», ανέφερε μετά τη βράβευση η Ειρήνη Γρινιεζάκη, μέλος της νικήτριας ομάδας.
Το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στην εφαρμογή Studyo, ένα gamified chatbot που δημιουργήθηκε από τρεις τελειόφοιτους και έναν απόφοιτο του CSD που θέλησαν να κάνουν το διάβασμα λιγότερο μοναχικό, περισσότερο διαδραστικό και να βοηθήσουν όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα διάσπασης προσοχής. Πρωταγωνιστής της εφαρμογής είναι ο «Ο», ένα ελεφαντάκι που είναι AI chatbot-βοηθός μελέτης.
O «O», που δημιούργησαν οι Εμμανουήλ Πατρονάκης, Ευάγγελος Νικηφόρος, Νικόλαος Αρβανιτάκης και Θεολόγος Κοκκινέλης, βοηθάει τους μαθητές στην εκμάθηση χωρίς όμως να δίνει έτοιμες απαντήσεις και επιβραβεύει την πρόοδο με οπτικά και ψηφιακά στοιχεία που κερδίζει ο χρήστης καθώς μαθαίνει.
Το τρίτο βραβείο κέρδισε μια εφαρμογή που αποσκοπεί στη βαθύτερη κατανόηση, την ταχύτερη εκμάθηση και τη γνώση που διαρκεί στον χρόνο. Ο λόγος για το Bubble Mind της ομάδας μεταπτυχιακών φοιτητών του CSD KTG.AI, μια εφαρμογή αυτο-μάθησης που με τη χρήση ΑΙ απλοποιεί την εκμάθηση μετατρέποντας τις πληροφορίες σε χάρτες γνώσης.
«Σκοπός της εφαρμογής μας είναι να βοηθήσει τους χρήστες να μάθουν πιο εύκολα αφηρημένες έννοιες χρησιμοποιώντας ωραία γραφικά και οργανώνοντας κατάλληλα τις πληροφορίες σε θεματικές ενότητες», δήλωσε μετά τη βράβευση o Σπυρίδων Τζαγκαράκης, μέλος της ομάδας που κατέκτησε την τρίτη θέση, μαζί με τους συμφοιτητές του Γιάννη Καζιάλε και Νικόλαο Γιοβανόπουλο. «Ήταν ένα πολύ ωραίο διήμερο.
Οι μέντορες μάς βοηθούσαν πάρα πολύ και η Epignosis μάς παρείχε ό,τι χρειαζόμασταν για να υλοποιήσουμε τις ιδέες μας σε λειτουργικές εφαρμογές», πρόσθεσε.
«Είχαμε μια πρωτοποριακή εκδήλωση με 50 συμμετέχοντες, εξαιρετικούς φοιτητές, κυρίως από το Τμήμα μας αλλά και από άλλα Πανεπιστήμια. Είδαμε πολύ ωραίες ιδέες, με ωραία εκτέλεση και, ερευνητικά, θα έλεγα ότι είχαμε πάρα πολύ καλά αποτελέσματα», δήλωσε μετά την τελετή απονομής ο Κώστας Μαγκούτης, καθηγητής και πρόεδρος του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης.
«Αυτού του τύπου οι εκδηλώσεις συμπληρώνουν άριστα τα προγράμματα σπουδών μας. Με βάση αυτήν την επιτυχία, στο μέλλον σκοπεύουμε να τις συνεχίσουμε, να γίνουν θεσμός και να συνεχίσουμε να τις προσφέρουμε κάθε χρόνο στους φοιτητές μας», τόνισε.