Πόσο επικίνδυνα είναι τελικά τα νέα ρομποτικά ταξί χωρίς οδηγό;

Νέα έρευνα της Waymo, η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Traffic Injury Prevention, αναφέρει πως τα ρομποτικά ταξί χωρίς οδηγό μειώνουν τα ατυχήματα με πεζούς και ποδήλατα κατά 82%-92% και τα ατυχήματα που συνεπάγονται κάποιο τραυματισμό κατά 96%, σε σύγκριση με τα ατυχήματα που προκαλεί ένας μέσος οδηγός. Η συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία διαθέτει αυτόνομα ταξί χωρίς οδηγό επιπέδου 4, δραστηριοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια σε αρκετές περιοχές των ΗΠΑ. Ήδη λειτουργούν ρομποτικά ταξί στο Φοίνιξ από το 2019, στο Σαν Φρανσίσκο από το 2022, στο Λος Άντζελες από το 2023, στο Ώστιν του Τέξας από το 2024, ενώ μόλις ξεκίνησαν οι δοκιμές στην Ατλάντα της Τζόρτζια.

Η συγκεκριμένη έρευνα αναφέρει ότι τα οχήματα της Waymo είναι πράγματι πολύ ασφαλέστερα, ειδικά όταν πρόκειται για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως για παράδειγμα τους πεζούς, τους οδηγούς μοτοσικλετών και τους ποδηλάτες. Η εταιρεία τόνισε ότι για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, η μείωση των ατυχημάτων πεζών έφθασε στο 92%, ενώ για τους ποδηλάτες και τους οδηγούς μοτοσικλετών έφθασε στο 82%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μείωση 96% στους τραυματισμούς σε διασταυρώσεις και 85% μείωση στα σοβαρά ατυχήματα.

Τα αποτελέσματα της Waymo δείχνουν μια μεγάλη διαφορά με τα δεδομένα που σημειώνονται από τους μέσους οδηγούς, τη στιγμή που οι τραυματισμοί πεζών βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 40 ετών στην Αμερική. Και αυτό γιατί τα τελευταία 13 χρόνια, οι θάνατοι πεζών έχουν αυξηθεί ραγδαία, τόσο λόγω της αφηρημένης οδήγησης, όσο και λόγω των πολύ μεγαλύτερων οχημάτων.