Η Υγεία δεν είναι «εμπειρία πελάτη» – Κριτική εργαζομένων στην αξιολόγηση των υπηρεσιών στα Νοσοκομεία

Κριτική στην Κυβέρνηση, που αντί να στηρίξει την δημόσια Υγεία με προσλήψεις και επιπλέον χρηματοδότηση, στήνει επικοινωνιακά παιχνίδια με την αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ασθενείς, ασκεί ο πρόεδρος του Βενιζελείου, Δημήτρης Φλυτζανής.

«Η Κυβέρνηση, επισημαίνει, ρίχνει άλλη μια φορά στάχτη στα μάτια του κόσμου. Αντί να ενισχύσει το ΕΣΥ, στήνει επικοινωνιακά κόλπα με “ερωτηματολόγια αξιολόγησης” μέσω SMS και νέες γραμμές τύπου 1566.

Για ποια αξιολόγηση μιλάμε όταν:

  • Νοσοκομεία υπολειτουργούν;
  • Τμήματα κλείνουν λόγω ελλείψεων;
  • Εργαζόμαστε στα όρια εξάντλησης;
  • Ασθενείς περιμένουν με τις ώρες ή στοιβάζονται σε ράντζα;

Αντί να λύσει τα προβλήματα, η Κυβέρνηση ψάχνει αποδιοπομπαίους τράγους. Μετατρέπει τον ασθενή σε “πελάτη-κριτή” και στοχοποιεί τους υγειονομικούς, προσπαθώντας να ρίξει σε εμάς τις ευθύνες για την υποχρηματοδότηση, την υποστελέχωση και την εγκατάλειψη του ΕΣΥ.

Η γραμμή 1566 και τα ερωτηματολόγια δεν είναι λύση· είναι προπέτασμα καπνού. Είναι το πρώτο βήμα για πιο σκληρές πολιτικές: συγχωνεύσεις, κλείσιμο κλινικών, απολύσεις και παραπέρα εμπορευματοποίηση της Υγείας».

Ο ίδιος, καταλήγει: «Κανένας υγειονομικός δεν φοβάται την αξιολόγηση. Αλλά όχι αυτήν την καρικατούρα αξιολόγησης, που γίνεται εργαλείο ενοχοποίησης και προώθησης αντιλαϊκών σχεδίων.

Οι εργαζόμενοι στο Βενιζέλειο, όπως και σε όλο το ΕΣΥ, δίνουμε καθημερινά μάχη με αυταπάρνηση, κρατώντας όρθιο ένα σύστημα που καταρρέει από τις κυβερνητικές πολιτικές.

Καλούμε τους πολίτες να δουν την αλήθεια πίσω από τα SMS και τα χαμόγελα των υπουργών. Να σταθούν στο πλευρό των υγειονομικών. Να απαιτήσουν δημόσια, δωρεάν, καθολική Υγεία για όλους.

Η Υγεία δεν είναι “εμπειρία πελάτη”. Είναι δικαίωμα. Και θα τη διεκδικήσουμε με κάθε τρόπο».