Από τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τον υπουργό υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, κάθε διοικητής θα παραλάβει όλη την αξιολόγηση που έκαναν οι πολίτες για το δικό του νοσοκομείο. Έτσι θα θεωρείται πλέον υπεύθυνος να λύσει τα προβλήματα που παρουσιάζονται.
Όποιος δεν προσαρμόζεται και δεν βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες θα αποπέμπεται από το ΕΣΥ, έχει διαμηνύσει ο υπουργός Υγείας.
Ωστόσο είναι γνωστό ότι η αξιολόγηση γίνεται σε νοσοκομεία με σοβαρή υποστελέχωση, που βγάζουν τις εφημερίες με υπερεργασία και πολλά προβλήματα.
Ενδεικτικά, οι εργαζόμενοι κατέγραψαν τα κενά στις κλινικές σε όλα τα νοσοκομεία της Κρήτης ,από την Σητεία και τον Άγιο Νικόλαο μέχρι το Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και τα Χανιά και η «ακτινογραφία» των ελλείψεων ,των κλειστών τμημάτων και των Μονάδων Εντατικής που βρίσκονται εκτός λειτουργίας, είναι απογοητευτική.
Ποιοι διοικητές θα οδηγηθούν σε έξοδο
«Με αυτό το εργαλείο τους διοικητές δεν τους αξιολογεί μόνον ο υπουργός, τους αξιολογούν και οι ασθενείς» είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης ο οποίος τόνισε ότι το νέο σύστημα της βαθμολόγησης των νοσοκομείων από τους πολίτες, αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την αλλαγή των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, προκειμένου να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες υγείας, στους πολίτες.
«Με τον νέο νόμο οι διοικητές αξιολογούνται και στα δύο χρόνια αν η αξιολόγησή τους είναι κακή, φεύγουν», είπε ο υπουργός Υγείας.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έκανε η ηγεσία του υπουργείου, παρουσιάζοντας το εργαλείο της αξιολόγησης, οι διοικητές πρέπει να:
• Παρακολουθούν συστηματικά την πορεία των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης.
• Ενδεικτικά, να πραγματοποιούν συγκρίσεις ανά χρονικές περιόδους/ανά κλινικές/ανά άξονα αξιολόγησης/ ανά ερώτηση.
• Λαμβάνουν μέτρα βελτίωσης, όπου τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δεν είναι ικανοποιητικά.
• Αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των μέτρων που έλαβαν χάρη στην πραγματοποίηση συγκρίσεων σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
• Καταρτίζουν και αποστέλλουν στην οικεία ΥΠΕ Ετήσια Έκθεση Αποτελεσμάτων Αξιολόγησης.
Η αξιολόγηση βασίστηκε σε 14.885 ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από τις 14 Ιουλίου έως τις 3 Οκτωβρίου 2025, καλύπτοντας 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές.
Στην Κρήτη,η συμμετοχή των ασθενών στην αξιολόγηση είναι ιδιαίτερα χαμηλή,φθάνει στο 6,4% προς το παρόν.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η συνολική βαθμολογία του συστήματος ανέρχεται σε 4,04/5.
Που εστιάζεται η χαμηλή βαθμολογία
Εντοπίζονται αδυναμίες σε καθαριότητα (69%), αριθμητική επάρκεια νοσηλευτών (61%), συμμετοχή ασθενών στις αποφάσεις (62%) και ποιότητα φαγητού (48%).
Ο υπουργός Υγείας, Α.Γεωργιάδης, με ανάρτηση του στο Χ παραθέτει τον αντίστοιχο πίνακα με τα στοιχεία και αναφέρει:
«14.890 ασθενείς που πήραν εξιτήριο από Νοσοκομεία του ΕΣΥ (εξαιρούνται τα Ογκολογικά, τα Παιδιατρικά και οι Ψυχιατρικές Κλινικές και έχουν αϋλη συνταγογράφηση), βαθμολόγησαν τις υπηρεσίες που έλαβαν, μέσω του συστήματος αυτοαξιολόγησης που φτιάξαμε με την ΗΔΙΚΑ.
Αυτή είναι η βαθμολογία που μας έδωσαν. Είμαστε στην πραγματικότητα πολύ καλύτερα από ό,τι τα Κόμματα, οι συνδικαλιστές και τα ΜΜΕ θέλουν να μας παρουσιάζουν. Έχουμε όμως ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε για να βελτιώσουμε τις αδυναμίες μας!
Ευχαριστώ όλους όσους συμμετείχαν απαντώντας και παρακαλώ όλους όσους λαμβάνουν το μνμ στο κινητό τους να απαντούν. Η γνώμη των ασθενών για μας έχει την μεγαλύτερη σημασία από όλες!»
Ωστόσο όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των πολιτών στο νέο σύστημα αξιολόγησης των υπηρεσιών του ΕΣΥ, το φαγητό, η έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού ή καθαριότητα αλλά και η συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων είναι τα μεγαλύτερα αγκάθια που αναδεικνύει η αξιολόγηση των πολιτών που νοσηλεύτηκαν πρόσφατα στα ελληνικά νοσοκομεία -πέραν των ογκολογικών των παιδιατρικών και των ψυχιατρικών .
Σε όλα αυτά ο δείκτης ικανοποίησης είναι χαμηλότερος σε αντίθεση με την επάρκεια ιατρικού προσωπικού και εξοπλισμού, την λήψη ικανοποιητικών οδηγιών πριν από το εξιτήριο, την εμπιστοσύνη σε γιατρούς και νοσηλευτές καθώς και την διαχείριση και τον συντονισμό μεταξύ των τμημάτων του νοσοκομείου, όπου και καταγράφεται υψηλός δείκτης ικανοποίησης.»
Γ.Μπέτση: Το υπουργείο στρέφει την δυσαρέσκεια του κόσμου στους εργαζόμενους
«Οι ασθενείς αναγνωρίζουν την προσπάθεια των εργαζομένων στα νοσοκομεία και αυτό φαίνεται από την αξιολόγησή τους» είπε στην «Π» η Γραμματέας των νοσοκομειακών Γιατρών Ηρακλείου Γρηγορία Μπέτση,επισημαίνοντας ωστόσο ότι τα προβλήματα που καταγράφονται,οφείλονται στην υποστελέχωση.
«Αντί το υπουργείο να προσλάβει προσωπικό, στρέφει την δυσαρέσκεια του κόσμου στους εργαζόμενους», τόνισε επισημαίνοντας ότι οι υπηρεσίες υγείας θα βελτιωθούν όταν τα νοσοκομεία στελεχωθούν επαρκώς.
Εξαιτίας της σοβαρής υποστελέχωσης, έχουμε κλειστές 18 κλίνες ΜΕΘ,πολλές κλινικές και τμήματα υπολειτουργούν και το προσωπικό μετακινείται για να καλύψει κενά και ελλείψεις που καταγράφονται σε όλα τα νοσοκομεία του νησιού.