Περισσότερα από 200.000 ραντεβού σε νοσοκομεία του ΕΣΥ έκλεισαν οι πολίτες στις πρώτες ημέρες εφαρμογής του νέου προγράμματος, όπως ανακοίνωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την κοινή συνέντευξη τύπου με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Υπενθυμίζεται ότι το νέο σύστημα για τα ραντεβού των πολιτών στα δημόσια νοσοκομεία ξεκίνησε να λειτουργεί την 1η Οκτωβρίου, με την πρώτη ημέρα εφαρμογής να προγραμματίζονται 50.000 ραντεβού.
Το νέο σύστημα για ιατρικά ραντεβού περιλαμβάνει τρεις τρόπους, καταργώντας αυτούς που ίσχυαν έως σήμερα, δηλαδή τη δωρεάν τηλεφωνική γραμμή «1535» και την απευθείας επικοινωνία με γραμματείς στα νοσοκομεία:
- Ο πρώτος τρόπος είναι η πλατφόρμα finddoctors.gov.gr
- Ο δεύτερος, το myhealthapp
- Ο τρίτος, η νέα δωρεάν τηλεφωνική γραμμή «1566»
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υγείας, μέσω των τηλεφωνικών κέντρων της γραμμής «1566» καταγράφηκαν περισσότερες από 600.000 κλήσεις και κλείστηκαν 200.000 ραντεβού. Συγκεκριμένα, από την 1η Οκτωβρίου, 133.000 ραντεβού προγραμματίστηκαν μέσω του MyHealth App και του finddoctor.gov.gr, ενώ 67.000 μέσω της νέας γραμμής του Υπουργείου Υγείας «1566». Σε 127 νοσοκομεία προστέθηκαν 7 εκατ. ραντεβού, με πολλές διαθέσιμες επιλογές.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε πως «καταγράφεται σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών, με αισθητή μείωση του χρόνου αναμονής, παρά τον ιδιαίτερα αυξημένο όγκο κλήσεων». Συμπλήρωσε δε ότι «τέτοιου είδους ευκολία να κλείσει κανείς ραντεβού δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο». Ωστόσο, παραδέχτηκε πως υπάρχουν αναμονές καθώς οι κλήσεις έχουν ξεπεράσει ημερησίως τις 180.000, αριθμός που ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες.
Ο υπουργός Ψηφιασκής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μίλησε για μία τεράστια αλλαγή στην Υγεία, εκφρράζοντας τη στήριξή του στο κυβερνητικό έργο και συγκεκριμένα του υπουργείου Υγείας.
Ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους τόνισε πως η αύξηση των ραντεβού κάνει το σύστημα πιο γρήγορο και πιο ανθρώπινο.
Η γραμμή «1566», ενεργή από τον Ιούλιο, συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες για θέματα υγείας σε έναν ενιαίο αριθμό. Μέσω αυτής, οι πολίτες μπορούν να κλείσουν ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε γιατρό για:
- ηλεκτρονική συνταγογράφηση
- προσωπικό γιατρό
- διαγνωστικές εξετάσεις
- ενημέρωση για τα φαρμακεία που διαθέτουν τα απαραίτητα φάρμακα
- παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους στο σπίτι
- προληπτικά προγράμματα δημόσιας υγείας και εμβολιασμούς
- καθώς και για οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία υγείας
Ο υπουργός Υγείας αναφέρθηκε και στην εφαρμογή MyHealthApp, στην οποία έχουν εγγραφεί ήδη 1,6 εκατομμύρια πολίτες.
Αξιολόγηση
Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα πρώτα αποτελέσματα του τριμήνου για την αξιολόγηση των πολιτών στις υπηρεσίες υγείας. Συγκεκριμένα, απεστάλησαν 79.237 SMS με ερωτήσεις σε ισάριθμους ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές. Από αυτά, απαντήθηκαν 14.800 μηνύματα, δηλαδή ποσοστό 19%.
Ο γενικός μέσος όρος ικανοποίησης των πολιτών ανέρχεται σε 4,04/5. Επίσης, Το 92% των ασθενών δήλωσε ότι βρήκε τον γιατρό που χρειάζονταν, ενώ το 91% έλαβε σαφείς οδηγίες από το προσωπικό κατά την έξοδο από το νοσοκομείο. Η συνεργασία μεταξύ των τμημάτων του νοσοκομείου αξιολογείται με ποσοστό 78%.
Χαμηλότερα είναι τα ποσοστά ικανοποίησης που αφορούν την επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού (61%), αλλά και τους τομείς της σίτισης, καθαριότητας και φύλαξης, καθώς και την ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους.
Σχετικά με το τελευταίο, ο Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ότι «το υπουργείο Υγείας θα προχωρήσει σε συνεργασία με τις Ενώσεις Ασθενών στη δημιουργία γραφείων ενημέρωσης σε όλα τα νοσοκομεία» και κάλεσε τους πολίτες να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας.