Η μεγάλη αλλαγή στο Youtube που λίγοι κατάλαβαν

Μετά από 10 χρόνια, το YouTube κατάργησε τη δημοφιλή σελίδα “Trending”, αναφέροντας ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι για τους χρήστες για να βρίσκουν viral βίντεο και “μικρο-τάσεις” στην πλατφόρμα.

Τα “trending” στο YouΤube περιελάμβαναν τέσσερις βασικές κατηγορίες: Now, Music, Gaming και Movies.

Όπως εξηγεί το YouΤube, η επισκεψιμότητα στα “trending” έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς οι χρήστες ανακαλύπτουν πλέον τα δημοφιλή βίντεο με άλλους τρόπους. Κάπως έτσι εξηγείται ίσως το γιατί το ζήτημα της εν λόγω αλλαγής, δεν πήρε ιδιαίτερες διαστάσεις, ούτε επηρέασε την εφαρμογή αρνητικά.

Η εταιρεία σημειώνει ότι πλέον οι δημοφιλείς τάσεις δεν διαμορφώνονται από μεμονωμένα βίντεο αλλά από ολόκληρες κοινότητες θαυμαστών, με τα λεγόμενα micro-trends να κυριαρχούν σε επιμέρους ομάδες χρηστών. Επιπλέον, η ανακάλυψη περιεχομένου δεν περιορίζεται πια σε συγκεκριμένες λίστες. Πολλοί χρήστες ανακαλύπτουν νέα βίντεο μέσα από τις προσωποποιημένες προτάσεις της πλατφόρμας, τα Shorts, τα σχόλια ή τις σελίδες κοινοτήτων (Communities).

Αντ’ αυτού στην πλατφόρμα υπάρχει η επιλογή του “explore”, για τις κατηγορίες: Music, Movies, Gaming, Sports και Podcasts. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την κατηγορία που επιθυμεί και να δει τα “biggest hits” και τα “New & Trending” βάσει επισκεψιμότητας.

Ωστόσο, οι τάσεις στη μουσική παρουσιάζονται σε ενιαία playlists, ενώ τα Pods εμφανίζονται ανά δημοφιλία. Τα YouTube Charts επιτρέπουν συνολικά στους χρήστες να βλέπουν το πιο δημοφιλές περιεχόμενο για συγκεκριμένα θέματα, τα οποία θα εμπλουτίζονται σταδιακά, ανάλογα με το τι θέλουν να βλέπουν οι users.

Ακόμη, η πλατφόρμα έχει προσθέσει tabs κάτω από το search, που βασίζονται στις επιλογές του εκάστοτε χρήστη, όπως τις αναγνωρίζει ο αλγόριθμος. Αυτή είναι και η λειτουργία στην οποία “ποντάρουν” ακόμη περισσότερο οι άνθρωποι του App, καθώς θεωρούν πως οι προσωποποιημένες προτάσεις είναι αυτό που επιθυμεί η πλειοψηφία.

Τέλος, οι δημιουργοί περιεχομένου που θέλουν να δουν τι είναι δημοφιλές στο δικό τους κοινό, μπορούν να στραφούν στη λειτουργία “Inspiration” που παρέχει το YouTube Studio. Επιπλέον, η πλατφόρμα προτείνει το εργαλείο “Hype”, μια επί πληρωμή υπηρεσία που στοχεύει στην προβολή ανερχόμενων δημιουργών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γίνουν γνωστοί σε ευρύτερο κοινό.

To 2025, 2,5 δισ. άνθρωποι “μπήκαν” στο YouTube, κάτι που αποτελεί μια αύξηση 30 εκατομμυρίων χρηστών από το 2024. Κάθε μέρα, περισσότεροι από 122 εκατομμύρια άνθρωποι συνδέονται στο YouTube, είτε μέσω του ιστότοπού του είτε μέσω εφαρμογών για κινητά. Η Ινδία ξεχωρίζει ως η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών του YouTube με 491 εκ. χρήστες. Οι Ηνωμένες Πολιτείες κατατάσσονται στη δεύτερη θέση με 253 εκατομμύρια χρήστες του YouTube.

Η ηλικιακή ομάδα 25 έως 34 ετών κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο χρηστών του YouTube με 21,7%. Συνολικά, οι περισσότεροι χρήστες του YouTube εμπίπτουν στην ηλικιακή ομάδα 18 έως 44 ετών, γεγονός που δείχνει ότι τα νεότερα κοινά είναι οι κύριοι χρήστες της πλατφόρμας.

Ακόμη, το YouTube Premium έφτασε στις 125 εκ. εγγραφές συνδρομητών. Ο αριθμός των συνδρομητών αυξήθηκε σημαντικά από 80 εκατομμύρια το 2022 σε 100 εκατομμύρια το 2024, παρουσιάζοντας μια αξιοσημείωτη αύξηση 20 εκατομμυρίων σε μόλις δύο χρόνια.

Με 2,5 δισεκατομμύρια χρήστες, το YouTube είναι η δεύτερη πιο χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Η πλατφόρμα ξεπερνά το Instagram και το WhatsApp, τα οποία έχουν 2 δισεκατομμύρια χρήστες το καθένα. Πρώτο, παραμένει το Facebook με 3,07 δισ. εγγεγραμμένους χρήστες.

Πηγή: news247.gr