Προσαγωγή - Δημήτρης Λιγνάδης 
Ο Δημήτρης Λιγνάδης 
Ο Δημήτρης Λιγνάδης 

Σε θρίλερ εξελίχθηκε το θέμα της  απόφασης για την προφυλάκιση ή όχι του σκηνοθέτη  και ηθοποιού Δημήτρη  Λιγνάδη, καθώς η μαραθώνια διαδικασία με τους μάρτυρες που επικαλέσθηκε ο κατηγορούμενος και η διάσκεψη ανακρίτριας και εισαγγελέα,  δεν είχαν ολοκληρωθεί μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης απολογούνταν από τις 3 το μεσημέρι στο ανακριτικό γραφείο για τους 2 βιασμούς ανήλικων αγοριών, για τους οποίους κατηγορείται, και τις μαρτυρίες για σεξουαλικές επαφές με ανήλικα αγόρια.

Η  απολογία του   ολοκληρώθηκε  λίγο πριν τις 8 χθες το βράδυ.  Ο ίδιος  υποστήριξε πως το χρονικό διάστημα κατά το οποίο κατηγορείται ότι προέβη στις αξιόποινες πράξεις που του αποδίδονται βρισκόταν σε άλλα μέρη.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες ο Δημήτρης Λιγνάδης θα προσκομίσει ένα ημερολόγιο στο οποίο κατέγραφε γενικά τις κινήσεις του αλλά και το πού βρισκόταν τα δύο επίμαχα διαστήματα.

Στις 2 Αυγούστου 2010 υποστηρίζει ότι δεν ήταν στο σπίτι του στο Μεταξουργείο, σύμφωνα με την πρώτη μήνυση αλλά στην Αίγυπτο, ενώ για τη δεύτερη υπόθεση τον Αύγουστο του 2015 υποστηρίζει ότι δεν ήταν στην Επίδαυρο αλλά στην Ιθάκη, στο σπίτι της φίλης του,  πρώην υπουργού Πολιτισμού Ελένης Κούρκουλα, μαζί με  τον ιδιοκτήτη του Action 24 Διονύση Παναγιωτάκη και τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά.

­Το κατώφλι του κτηρίου 9 της Ευελπιδων πέρασε αργά χθες το απόγευμα η πρώην υπουργός Πολιτισμού Ελένη Κούρκουλα -στενή φίλη του Δημήτρη Λιγνάδη- και ο ιδιοκτήτης του Action24 Διονύσης Παναγιωτάκης. Και οι δύο έχουν προταθεί ως μάρτυρες από τον κατηγορούμενο, προκειμένου να καταθέσουν υπέρ του και να στηρίξουν το άλλοθι που προβάλλει η υπεράσπιση του κ. Λιγνάδη.

Απορρίφθηκε το αίτημα για ακύρωση της προδικασίας

Νωρίτερα το μεσημέρι το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών απέρριψε την ένσταση περί απόλυτης ακυρότητας της προδικασίας και άναψε το «πράσινο φως» να προχωρήσει η διαδικασία λήψης απολογίας από τον κατηγορούμενο.

Η υπεράσπιση του Δημήτρη Λιγνάδη είχε καταθέσει το αίτημα περί ακυρότητας της προδικασίας, υποστηρίζοντας πως ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης δεν κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις με την ιδιότητα του υπόπτου στη διάρκεια της εισαγγελικής έρευνας, καθώς και ότι το ένταλμα σύλληψης  που εκδόθηκε σε βάρος του δεν πληροί τις τυπικές προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος.

Τι λέει το απολογητικό υπόμνημα

Εντωμεταξύ στο φως ήρθε το απολογητικό υπόμνημα του Δημήτρη Λιγνάδη.

Ο σκηνοθέτης αρνείται όλες τις κατηγορίες, κάνει λόγο για ψευδείς, κατασκευασμένες μηνύσεις και υποστηρίζει ότι πρόκειται για κατασκευασμένη υπόθεση από δικηγόρους που είναι νομικοί σύμβουλοι του ΣΕΗ, λόγω της αντιπαράθεσης που έχει επί χρόνια, όπως λέει, με πρόσωπα του ΔΣ.

“Είμαι αθώος, δεν έχω ερωτικό ενδιαφέρον για ανήλικους” λέει ο Δημ. Λιγνάδης, στο μακροσκελές απολογητικό υπόμνημα που καταθέτει στην ανακρίτρια ενόψει της απολογίας του.  Απαντά πως ουσιαστικά η κατηγορία σε βάρος του στήθηκε από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, με το ΔΣ του οποιου ειχε αντιδικία, διότι τον φθονούν:

“Η υπόθεση αυτή είναι κατασκευασμένη από δικηγόρους που είναι νομικοί σύμβουλοι του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και ως υποδομή έχει την ευθεία αντιπαράθεση μου εδώ και χρόνια με τα πρόσωπα που συγκροτούν το διοικητικό συμβούλιο για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα χρήματα που έρχονται στην κατοχή τους και εξαιτίας αυτής της αντιπαράθεσης υπάρχει χρόνια εχθρότητα μεταξύ εμου και αυτών και ιδίως με το. πρόεδρο αυτής και μέτριο ηθοποιό Σπύρο Μπιμπιλα, ο οποίος συμπτωματικά και όχι αξιοκρατικά βρίσκεται σε αυτή τη θέση.

Τα πρόσωπα αυτά με φθονούν από τότε που ξεκίνησα την καριέρα μου, η δε εχθρότητα και ο φθόνος τους υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια που πρωταγωνιστώ ηθοποιός ή σκηνοθετώ κορυφές παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, στο θέατρο Επιδαύρου και αλλού, γιατί ουδέποτε επέλεξα τους περισσότερους εξ αυτών, για να συμμετάσχουν στις παραστάσεις, τις οποίες σκηνοθετούσα, και κορυφώθηκε την ημέρα που εξαιτίας της εξαίρετης διαδρομής μου ως ηθοποιού αρχικά και ως σκηνοθέτη μετά, με διακομματική επιλογή, επελέγην ως καλλιτεχνικός διευθυντής του κορυφαίου και θεσμικού θεάτρου της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο 2019 το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών είχε αντιδράσει πολύ έντονα στην απόφασή μου να δοθεί στο ισόγειο του Ρεξ το όνομα της σπουδαίας ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη, η οποία είχε δολοφονηθεί το 1944.

Η σε βάρος μου υπόθεση ξεκινήσε με διαρροή μέσω υποκινούμενων site περί του ότι μετά τις αποκαλύψεις της Σοφίας Μπεκατώρου σύντομα θα έρθουν οι αποκαλύψεις για κορυφαίο ηθοποιό, ακολούθησαν 2 Φεβρουαρίου 2021 δημοσιεύματα της γνωστής και συνδεόμενες πολιτικά με την αντιπολίτευση, κόρης παλαιών υπουργών, Έλενας Ακρίτα, ότι θα παραιτηθώ από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, και εφόσον εγώ διέψευσα τα δημοσιεύματα της Ακρίτα, υποβλήθηκε σε βάρος μου η μήνυση του Βασίλη Κ., η οποία δεν είχε καμία νομική πτυχή αφού δεν περιέγραφε αξιόποινες πράξεις και επιπλέον αναγόταν σε χρονικό διάστημα που είχαν παραγραφεί.

“Είμαι αθώος”

Ο σκηνοθέτης στη γενική τοποθέτησή του  αναφέρει πως “είμαι αθώος, ουδέποτε στη ζωή μου εκδήλωσα ερωτικό – σεξουαλικό ενδιαφέρον για ανήλικα πρόσωπα, ουδέποτε ήρθα σε ερωτική – σεξουαλική επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο, με ή χωρίς τη συναίνεσή του, ουδέποτε έχω κάνει χρήση ναρκωτικών και ουδέποτε κάτι είχα ούτε διέθεσα σε οποιονδήποτε τρίτο οποιαδήποτε ναρκωτική ουσία”.

Ακολούθως απαντά στο γιατί, όπως λέει, στράφηκε εναντίον του το ΣΕΗ: “…Σκοπός του αρχικά ήταν ηθική εξόντωση μου διά του χαρακτηρισμού ως παιδόφιλου και βιαστή και όχι ο εγκλεισμός μου στη φυλακή και για το λόγο αυτό δεν εμφάνισαν από την αρχή ενώπιον των αστυνομικών ή των εισαγγελικών αρχών τα δύο πρόσωπα που σήμερα φέρονται ως παθόντες, αλλά ο Βασίλης Κ. επέλεξε να δώσει συνέντευξη στην Ελεωνόρα Μελέτη στις 17 Φεβρουαρίου 2021.

Στην πορεία όμως άλλαξε το σχέδιο τους και με την προσδοκία ότι από αυτή την υπόθεση θα μπορούσα να έχουν και οικονομικό κέρδος λόγω του κλίματος που είχαν πετύχει να δημιουργηθεί για το πρόσωπο μου, βρήκαν δύο αδίστακτους και ανήθικους ανθρώπους και έφτιαξαν δύο ιστορίες, μία τον Αύγουστο του 2010, 1 τον Αύγουστο του 2015, πιθανολογώντας ότι τον Αύγουστο που είναι ο μήνας των παραστάσεων στην Επίδαυρο και στα άλλα θερινά θέατρα, θα ήμουν στην Αθήνα, χωρίς καν να φροντίσουν ελέγξουν τα προγράμματα των παραστάσεων και να έχουν μία στοιχειώδη αξιοπιστία.

Σχετικά με τον δεύτερο μηνυτή

“Γνώρισα τον μηνυτή, όταν εκείνος με αναζήτησε στο facebook, προκειμένου να τον βοηθήσω καλλιτεχνικά, αφού έμαθε για την γνωριμία μου με τον εξάδελφό του, τον οποίο γνωρίζω από το γήπεδο πέντε επί πέντε που βρίσκεται κοντά στο σταθμό Λαρίσης, όπου πηγαίνουμε και παίζουμε ποδόσφαιρο” αναφέρει ο Δημήτρης Λιγναδης.

Μάλιστα, αμφισβητεί τα καταγγελλόμενα περιστατικά υποστηρίζοντας ότι κατά το χρονικό διάστημα από τρεις έως 9 Αυγούστου 2010 βρισκόταν μαζί με άλλο σκηνοθέτη στην Αίγυπτο και συγκεκριμένα στο Κάιρο, πραγματοποιώντας και κρουαζιέρα στο Νείλο, όπως αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα έγγραφα του ταξιδιωτικού γραφείου μέσω του οποίου έκλεισε τα αεροπορικά του εισιτήρια.

“Όταν δε επέστρεψα στην Ελλάδα, λόγω της θεατρικής παράστασης “Πλούτος” του Αριστοφάνη, η οποία θα ανέβαινε στην Επίδαυρο στις 13 και 14 Αυγούστου 2010 και θα συνεχίζαμε περιοδεία στην επαρχία και συγκεκριμένα στην Πάτρα και την ΕΜΕΑ μέχρι και τις 18 Αυγούστου, όπως και έγινε και τούτο άλλωστε αποδεικνύεται από το προσκομιζόμενο πρόγραμμα περιοδείας της ως άνω παράστασης, αφιερώνω όλο μου το χρόνο σε πρόβες στην Επίδαυρο, καθώς οι αυξημένες ανάγκες του πρωταγωνιστικού ρόλου ως Πλούτου, το επέβαλαν.

Σχετικά με την αναφορά του μηνυτή και του μάρτυρα στο σπίτι μου και συγκεκριμένα στην θέα του σπιτιού μου στην Ακρόπολη και στο Λυκαβηττό, καθώς και στην γάτα, την οποία έχω, αυτά τα στοιχεία ναι μεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς πράγματι το σπίτι μου έχει θέα στην Ακρόπολη και πράγματι έχω μία γάτα, αλλά αυτά από μόνα τους δεν αποδεικνύουν ότι οι ως άνω έχουν έρθει στο σπίτι μου, διότι φωτογραφίες τόσο του σπιτιού μου με τη συγκεκριμένη θέα, όσο και της γάτας μου έχουν αναρτηθεί στο site spirishoot ήδη από το 2015 και έτσι ο καθένας θα μπορούσε να τα γνωρίζει χωρίς να έρθει ποτέ στο σπίτι μου”.

Σχετικά με τον μάρτυρα- θύμα   που υποδείχθηκε από τον Βασιλη Κ.

Όπως λέει το δεύτερο θύμα τον γνώρισε μέσω τρίτου προσώπου στα Goody’s και όχι σε γκέι-μπαρ όπως ισχυρίζεται αφού όπως λέει “εγώ δεν συχνάζω σε τέτοια μέρη και πιθανολογώ ότι ούτε εκείνος ως ανήλικος θα σύχναζε”… “Είναι αληθές ότι το 2016 τον είχα φιλοξενήσει για λίγες ημέρες – ήταν ενήλικας τότε – επειδή είχε προβλήματα με την οικογένειά του. Έκτοτε δεν τον ξαναείδα. Δεν είχαμε ποτέ ερωτικές – σεξουαλικές σχέσεις.

Στην πρώτη του κατάθεση δεν αναφέρει οτιδήποτε περί απειλών εκ μέρους μου προς αυτόν να μη με καταγγείλει, και απλώς εκφράζει το παράπονο του ότι δεν τον βοήθησα να συμμετάσχει στην παράσταση Μπίλι Έλιοτ που αποτελούσε μεταφορά της αγαπημένης του ταινίας. Πλην όμως ακόμη κι αυτή η δήλωση είναι ψευδής.

Διότι το 2015 που σκηνοθέτησα το μιούζικαλ Μπίλι Έλιοτ ο καταγγέλλων ήταν 17 προς 18 ετών, ενώ η ακρόαση απευθυνόταν σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, 10 έως 14 ετών, αφού αυτό απαιτούσε η υπόθεση του έργου και γνώριζε ότι δεν μπορούσε να συμμετάσχει λόγω ηλικίας”.

“Δεν ήμουν στην Επίδαυρο”

“Ισχυρίστηκε στην πρώτη και στην δεύτερη κατάθεσή του, ότι την 9 Αυγούστου 2015 πήγα μαζί με αυτόν και το φίλο του στην Επίδαυρο, είδαμε μαζί εκείνο το βράδυ μια παράσταση που είχα σκηνοθετήσει και παιζόταν επί τέσσερις με πέντε ημέρες, και ακολούθως πήγαμε στο ξενοδοχείο. Δυστυχώς για αυτόν την 9η Αυγούστου του 2015 δεν υπήρχε κάποια παράσταση στην Επίδαυρο και μάλιστα από το πρόγραμμα εκδηλώσεων εκείνης της χρονιάς προκύπτει ότι δεν σκηνοθέτησα καμιά παράσταση ούτε έπαιξα σε παράσταση στην Επίδαυρο.

Αν είχαμε πάει μαζί στην Επίδαυρο, δεν θα είχε κάνει τέτοιο λάθος να πει ότι είδαμε μια ανύπαρκτη παράσταση μου. Στην τρίτη κατάθεση του ο καταγγέλλων πληροφορήθηκε ότι όλα όσα είχε πει για την Επίδαυρο ήταν λάθος και αποφάσισε να τα διορθώσει, επικαλούμενος τον άγνωστο φίλο του, με τον οποίον δήθεν ήταν στην Επίδαυρο.

Σημειωτέον ότι σε καμιά κατάθεση του δεν έχει αναφέρει τα στοιχεία του φίλου του, μέσω του οποίου γνωρίστηκε μαζί μου και με τον όποιον ισχυριζόταν ότι δήθεν ερχόταν στο σπίτι μου και δήθεν ήρθε μαζί μου στην Επίδαυρο.

Κορυφαία όμως απόδειξη του ψεύδους όλων των καταθέσεων του, αποτελεί το γεγονός ότι όπως αποδεικνύεται από τις καταθέσεις των μαρτύρων που έχω προτείνει και φωτογραφίες εκείνων των ημερών που προσκομίζω, από την 1 Αυγούστου 2015 μέχρι τέλη Αυγούστου 2015 βρισκόμουν συνεχώς στην Ιθάκη για διακοπές μαζί με τον αδερφό μου και την κόρη του, φιλοξενούμενοι από την προσωπική μου φίλη, συνάδελφο και πρώην υπουργό πολιτισμού Ελένη Κούρκουλα με τον πρώην σύζυγό της Διονύσιο Παναγιωτάκη”.

Για τον Βασίλη Κ.

“Ουδέποτε είχαμε ερωτική – σεξουαλικη σχέση. Η κατάθεση του είναι όλη μια μυθοπλασία και την αρνούμαι ως ψεύδη και κατασκευασμένη. Δεν έχω διδάξει ποτέ στη σχολή Μωραΐτη ούτε είχα οποιαδήποτε επαγγελματική συνεργασία με την ως άνω σχολή, ως ψευδώς ισχυρίζεται, ούτε είχα κατά την περίοδο που αναφέρει μηχανή μεγάλου κυβισμού”.

Για την 40χρονη μάρτυρα

“Πρόκειται για μια κοπέλα που είχε εμμονή με το πρόσωπο μου και ήθελε με κάθε τρόπο να κάνουμε σχέση, ακόμη και να παντρευτούμε, και για το λόγο αυτό με παρακολουθούσε συνεχώς στο σπίτι, στην εργασία μου, στο θέατρο και στις διακοπές μου επί 20 χρόνια μέχρι και πρόσφατα.

Η εμμονή της είχε φτάσει σε σημείο παράνοιας, αφού συνέγραψε και ένα σύντομο θεατρικό έργο επηρεασμένο από τις φαντασιώσεις της, αλλά με την ουσιώδη διαφορά ότι στο έργο η πρωταγωνίστρια είναι μαθήτρια 16 ετών και ο καθηγητής της 40 ετών, ενώ στην πραγματικότητα η ίδια ήταν ενήλικη φοιτήτρια και εγώ δεν ήμουν καθηγητής της. Έχω παρακαλέσει και την ίδια αλλά και τον πατέρα της επανειλημμένα να σταματήσει και να με αφήσει ήσυχο, αλλά εκείνη έφτασε στο σημείο να τηλεφωνήσει σε μένα και στους συγγενείς μου λέγοντας ότι την έχω αφήσει έγκυο!”

Οι μάρτυρες κ.κ. Κούρκουλα και Παναγιωτάκης
Οι μάρτυρες κ.κ. Κούρκουλα και Παναγιωτάκης

«Δεν γνωρίζουμε τίποτα»

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ ΜΙΚΕΛΑΤΟΣ

Αγνοια για την υπόθεση δηλώνουν δύο εκ των μαρτύρων υπεράσπισης του Δημήτρη Λιγνάδη, προσθέτοντας ότι ουδέποτε ζητήθηκε η συγκατάθεσή τους για να κληθούν να καταθέσουν.

Συγκεκριμένα, με δήλωσή τους, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Ιωάννης Παναγόπουλος και ο ηθοποιός Αγησίλαος Μικελάτος δήλωσαν πως δεν έχουν καμία γνώση για την ουσία της υπόθεσης του Δημήτρη Λιγνάδη, ενώ ξεκαθαρίζουν ότι ουδέποτε τους ρώτησαν αν θέλουν να κληθούν ως μάρτυρες υπεράσπισης.

Η δήλωση των Ιωάννη Παναγόπουλου και Αγησίλαου Μικελάτου:

«Μετά από δηλώσεις του συνηγόρου υπερασπίσεως του κ. Λιγνάδη στα ΜΜΕ, στις οποίες αναφερθήκαμε ως «μάρτυρες υπερασπίσεώς» του, χωρίς ουδέποτε να έχουμε ερωτηθεί ή να έχει ζητηθεί η σύμφωνη γνώμη μας, δηλώνουμε τα παρακάτω:

Άμεσα, θα επικοινωνήσουμε με την κυρία Ανακριτή, ούτως ώστε, εάν κριθεί απαραίτητο από τις Δικαστικές Αρχές, να καταθέσουμε.

Δεν γνωρίζουμε τίποτε σχετικά με την ουσία της υπόθεσης και αγνοούμε τους λόγους για τους οποίους τα στοιχεία μας ανακοινώθηκαν δημοσίως στον Τύπο από την υπεράσπιση του κ. Λιγνάδη.

Επαναλαμβάνουμε ότι κανένας δεν ζήτησε (και δεν έλαβε) τη σύμφωνη γνώμη μας, προκειμένου τα ονόματά μας να ανακοινωθούν στα ΜΜΕ ως «μάρτυρες υπερασπίσεως» του κ. Λιγνάδη, γεγονός το οποίο μας έχει προκαλέσει σοβαρή προσωπική, επαγγελματική και ψυχολογική βλάβη.

Ο δεύτερος από εμάς πράγματι ευρίσκετο στην Ιθάκη τον μήνα Αύγουστο του 2015, φιλοξενούμενος της κ. Ελ. Κούρκουλα, όχι όμως κατά την ημερομηνία 8 ή/και 9 Αυγούστου, αλλά από τις 10 Αυγούστου και μετά και παρέμεινε μόνο έως τις 13 ή/και 14 Αυγούστου.

Δεν μπορεί, μετά ταύτα, να γνωρίζει οτιδήποτε, για το πριν τη 10η Αυγούστου 2015 χρονικό διάστημα.

Είμαστε, αμφότεροι, αταλάντευτοι στην καταδίκη κάθε είδους σωματικής, λεκτικής και ψυχολογικής βίας, από οποιονδήποτε προς οποιονδήποτε, και παρακαλούμε το όνομά μας να μην χρησιμοποιείται σε καμία υπόθεση τρίτων προσώπων.

Ήδη, η επί διήμερο διακίνηση των ονομάτων μας στον Τύπο, εξαιτίας της εν αγνοία μας δημοσιοποίησης των στοιχείων μας στα ΜΜΕ από τον συνήγορο του κ. Λιγνάδη, έχει δημιουργήσει προβλήματα και ταλαιπωρία σε εμάς και τους οικείους μας».

 

ΤΙ ΛΕΕΙ ΣΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ Η ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΔΩΡΑ ΧΡΥΣΙΚΟΥ

«Δεν ήταν στην Ιθάκη το 2015 – Έχω στοιχεία»

Δεν βρισκόταν για διακοπές στην Ιθάκη τον Αύγουστο του 2015, χρονικό διάστημα κάτα το οποίο του καταλογίζονται οι πράξεις βιασμού.

«Ας του πει κάποιος πως με ψέματα επιβαρύνει χειρότερα τη θέση του» γράφει σε ανάρτησή της στο Facebook η ηθοποιός, αναφερόμενη στο υπόμνημα που κατέθεσε στην ανακρίτρια ο δικηγόρος του Λιγνάδη, Αλέξης Κούγιας.

Aναφερόμενη στον ισχυρισμό του κατηγορούμενου για βιασμό ηθοποιού ότι οι πράξεις που του αποδίδονται για τον Αύγουστο του 2015 δεν ευσταθούν, καθώς βρισκόταν στην Ιθάκη για διακοπές με τον αδερφό τους στο σπίτι της Ελένης Κούρκουλα, η κ. Χρυσικού αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Ας του πει κάποιος πως με ψέματα επιβαρύνει χειρότερα την θέση του.

Όπως το κατάφωρο ψέμα ότι τον Αύγουστο του 2015 που φέρεται να βίασε ένα απ τα θύματα, ήταν διακοπές στην Ιθάκη.

Κύριε Λιγνάδη, καταλαβαίνω τον πανικό σας αλλά έχω στοιχεία ότι το 2015 δεν ήσασταν στο νησί, ούτε το 2016, ήρθατε στο νησί μου το 2017 και το 2018 και προτίθεμαι να τα καταθέσω στις αρμόδιες αρχές εάν και εφόσον χρειαστεί».