Το λιμάνι της Σαγκάης έχει… φρακάρει, όπως δείχνει εικόνα από δορυφόρο
Το λιμάνι της Σαγκάης έχει…

Το lockdown στη Σαγκάη φέρνει αναταράξεις και στην αγορά της Κρήτης! Οι επιχειρηματίες προσπαθούν με δυσκολία να ανταπεξέλθουν στις συνθήκες που δημιουργούνται: κρίση, πανδημία, πόλεμος, ανατιμήσεις και… πάλι πανδημία!

Ελλείψεις πρώτων υλών και τιμές… στον Θεό οδηγούν άτομα που μέχρι χθες αναζητούσαν λύσεις εντός της χώρας, πλέον να ψάχνουν για υλικά σε χώρες, όπως είναι η Τουρκία!

Ο κ. Καλαμπόκης
Ο κ. Καλαμπόκης

Ο πρόεδρος του συνδέσμου εξαγωγέων Κρήτης, κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, αναφέρει πως, στο κομμάτι των εξαγωγών, η κατάσταση που επικρατεί στη Σαγκάη δεν επηρεάζει σημαντικά τους Κρητικούς, καθώς το μερίδιο της πίτας δεν είναι μεγάλο, όπως συμβαίνει και στις Ρωσία και Ουκρανία.

Ωστόσο, θα ενταθεί το πρόβλημα των ελλείψεων στα εμπορευματοκιβώτια/ κοντέινερ, αφού η Σαγκάη είναι ένα τεράστιο λιμάνι και τα εμπορεύματα που διακινούνται πάρα πολλά, ακόμα, θα έρθει νέα αύξηση στο ήδη αυξημένο μεταφορικό κόστος.

Παράλληλα, δημιουργείται μία έλλειψη σε προϊόντα, κυρίως τεχνολογίας αλλά και όχι μόνο, ένδυσης/υπόδησης, είδη ξενοδοχειακού εξοπλισμού.

Στην ερώτηση τι κατάσταση επικρατεί στην αγορά, λόγω των όσων συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια, ο κ. Καλαμπόκης αναφέρει πως υπάρχει προβληματισμός, οι δυσκολίες έρχονται η μία πίσω από την άλλη. Ενώ ο πόλεμος μαίνεται, προέκυψε το θέμα της Σαγκάης, που είναι το οικονομικό κέντρο της Κίνας και από τα μεγαλύτερα λιμάνια. Υπάρχει μια αναστάτωση στο παγκόσμιο εμπόριο και ένας επιπρόσθετος προβληματισμός αφού ανεβαίνει και άλλο το κόστος στις πρώτες ύλες και οι άνθρωποι της αγοράς προσπαθούν διαρκώς να βρουν τρόπο να αντισταθμίσουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται.

«Η εφοδιαστική αλυσίδα έχει πάθει ένα μπλακ άουτ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Καλαμπόκης. Τα κοντέινερ είναι στοιβαγμένα στο λιμάνι της Σαγκάης, η πόλη είναι σε lockdown, όλα αυτά τα κιβώτια θα έπρεπε να έχουν φτάσει στον προορισμό τους, να έχουν αδειάσει και να έχουν επιστρέψει για ανεφοδιασμό.

«Το πρόβλημα εντείνεται και δεν ξέρουμε πού θα καταλήξει», αναφέρει.

Τα τελευταία έντεκα με δώδεκα χρόνια, οι εξαγωγείς έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τις δυσκολίες, «δεν είμαστε, όμως, υπεράνθρωποι, δεν έχουμε υπερδυνάμεις, είμαστε μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε», τονίζει.

Αλιφιεράκης
Ο κ. Αλιφιεράκης

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, κ. Μανώλης Αλιφιεράκης, αναφέρει πως μέχρι στιγμής η κατάσταση που επικρατεί στη Σαγκάη δεν έχει επιπτώσεις στην τοπική αγορά, τουλάχιστον όχι στο βαθμό που είδαμε στο παρελθόν.

Ακόμα και πριν το lockdown, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των εμπορευμάτων ήταν μεγάλες.

Ήδη, οι εισαγωγές από Κίνα μπορεί να έκαναν ακόμα και έναν χρόνο μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους, απλώς τώρα προστίθεται ακόμα περισσότερος καιρός…

Στην αγορά υπάρχουν ελλείψεις σε πρώτες ύλες ή παραδίδονται με καθυστερήσεις, αυτό φέρνει άνοδο τιμών, κάποιες στρεβλώσεις γίνονται και σκοπίμως.

Ο κ. Αλιφιεράκης αναφέρει πως δεν υπάρχουν ελλείψεις σε βασικά προϊόντα αλλά παρατηρούνται σε παράγωγα του πετρελαίου αλλά και τον επισιτιστικό τομέα.

Ο κ. Λεκάκης

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Νομού Ηρακλείου, κ. Μπάμπης Λεκάκης, αναφέρει πως ακόμα είναι νωρίς για να φανούν οι επιπτώσεις από τη Σαγκάη, εξάλλου, η αγορά έχει τόσα προβλήματα που απλώς θα προστεθεί ακόμα ένα!

Αυτό το διάστημα φαίνονται τα προβλήματα που προκύπτουν λόγω Ουκρανίας.

Για τη Σαγκάη, σχολιάζει πως επειδή είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Κίνας και διακινούνται τεράστιες ποσότητες εμπορευμάτων, η καραντίνα θα φέρει περαιτέρω αύξηση στο μεταφορικό κόστος, κυρίως σε ηλεκτρονικά είδη και ανταλλακτικά.

Παρά τις δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες, ο κ. Λεκάκης αναφέρει πως επικρατεί ένα κλίμα αισιοδοξίας καθώς ανοίγει η τουριστική σεζόν και η κίνηση είναι ικανοποιητική τα δεδομένα της εποχής. Ανακαινίσεις έγιναν από ξενοδοχεία, όχι στο βαθμό που θα περίμενε κανείς, ενώ αντίστοιχες κινήσεις έγιναν και από επιχειρηματίες που επωφελούνται από την αύξηση της τουριστικής κίνησης.