Περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ το χρόνο, φαίνεται ότι χάνει ο ΟΣΕ από τη δράση των κυκλωμάτων που λεηλατούν τόσο το ενεργό, όσο και το ανενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο. Το συγκεκριμένο ποσό δεν προκύπτει μόνο από τις κλοπές σε καλώδια και μέταλλα, αλλά αφορά και το κόστος από τις εργασίες αποκατάστασης και την αγορά νέων υλικών από τον Οργανισμό.
Στο στόχαστρο βρίσκεται συνήθως ο “πολύτιμος” χαλκός από τα καλώδια ηλεκτροκίνησης που καταλήγει σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε χονδρικό εμπόριο παλαιών σιδήρων και μετάλλων (σκραπ).
Σημειώνεται ότι η μέση τιμή πώλησης χαλκού σε σκραπ, ξεπερνά τις 7.000 € ανά τόνο (7,35 €/kg), ενώ το ίδιο βάρος σιδήρου πωλείται στα 170€. Παρά το γεγονός ότι βάσει νομοθεσίας, όσοι εμπορεύονται υλικά σε χώρους ανακύκλωσης μετάλλων οφείλουν να αφήνουν τα στοιχεία ταυτότητας τους, αλλά και τον αριθμό κυκλοφορίας του φορτηγού με το οποίο τα μεταφέρουν, η αγοραπωλησία γίνεται πολλές φορές “σκοτεινά”, με στόχο το παράνομο κέρδος και από τις δύο πλευρές.
Έτσι οι αρχές αδυνατούν να φτάσουν στα ίχνη των κυκλωμάτων, που συνεχίζουν ανενόχλητα τη δράση τους, λεηλατώντας το σιδηροδρομικά δίκτυα, έχοντας κάλυψη από “συνεργαζόμενες” επιχειρήσεις σκραπ.