σταικουρας

Στις δέκα προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η επιτάχυνση των εργασιών του Βόρειου Οδικού Άξονα όπως ξεκαθάρισε χθες στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης όπου τα πρώτα εργοτάξια εγκαταστάθηκαν μέσα στο 2022, όλα τα μέτωπά του θα έχουν ανοίξει εντός του 2024 με εκτίμηση εντός της τετραετίας να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, ενώ στο μεταξύ, θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος».

Ο κ. Σταϊκούρας κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στην Ολομέλεια της Βουλής, τόνισε ότι στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσής του υπουργείου είναι, η  αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων.

Η ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών. Η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών. Η βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών. Η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα.

Η ενίσχυση των «πράσινων» υποδομών και μεταφορών. Η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων.

Στόχοι -όπως είπε ο υπουργός- «που θα επιδιωχθούν να επιτευχθούν σε περιβάλλον δημιουργικής συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων. Για αυτό και θα υιοθετηθούν οι αρχές της συμπληρωματικότητας» επισημαίνοντας ότι «η πατρίδα έχει ανάγκη τις διαφανείς και έντιμες συνεργασίες όλων μας».

Μίλησε επίσης για την υλοποίηση εμβληματικών έργων υποδομής, ώστε η Ελλάδα να συνδέει και να ενώνει, να μην αποκλείει, ούτε να απομακρύνει. Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην  αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και η αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί το 2ο εξάμηνο του 2023, και ο χρόνος υλοποίησης είναι 2 έτη. Επίσης θα εισαχθεί, μέσα στο 2ο εξάμηνο του 2023, νομοσχέδιο για το νέο οργανισμό της Υ.Π.Α.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός ευέλικτου οργανισμού, ο οποίος θα έχει τα εφόδια να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις, άμεσα και αποτελεσματικά. Επίσης, θα δρομολογηθούν πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

Παράλληλα ανακοίνωσε ότι προωθείται η κύρωση ενός Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, με όραμα εναρμονισμένο προς τις στρατηγικές και τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ο.Η.Ε., και με κεντρικό στόχο τη μείωση των ατυχημάτων κατά 30% ως το 2025 και κατά 50% ως το 2030. Το Στρατηγικό Σχέδιο περιλαμβάνει 44 δράσεις και 200 μέτρα οδικής ασφάλειας.

Επίσης έκανε λόγο για την  υλοποίηση επενδύσεων σε αρδευτικά δίκτυα. Ήδη, μεγάλα αρδευτικά έργα έχουν ήδη δημοπρατηθεί, όπως της περιοχής Βάλτου-Αμφιλοχίας, στο Μπραμιανό της Ιεράπετρας, το φράγμα Ενιπέα και το φράγμα του Ταυρωνίτη. Σε αυτά προστίθενται 63 μεγάλα αρδευτικά έργα, προϋπολογισμού 784 εκατ. ευρώ, που βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης, η υλοποίηση των οποίων θα επιταχυνθεί. Πρόσθεσε ότι με χρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, θα αναβαθμιστεί το ΕΣΗΔΗΣ δημοσίων έργων. Θα δημιουργηθεί νέο πληροφοριακό σύστημα απλούστευσης των διαδικασιών διαχείρισης των μητρώων συντελεστών παραγωγής δημόσιων και ιδιωτικών έργων.

Θα δημιουργηθεί εθνικός ψηφιακός χάρτης απαλλοτριώσεων καθώς και ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την κεντρική και ενιαία παρακολούθηση και διαχείριση όλων των απαλλοτριώσεων του υπουργείου, ολοκληρωμένο πληροφοριακό ψηφιακό σύστημα διαχείρισης τεχνικών έργων και πόρων του υπουργείου, καθώς και το Μητρώο Υποδομών Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, για τη διαχείριση όλων των σημείων φόρτισης στην επικράτεια.