Ίσως τα 2 ευρώ και 20 λεπτά ανά λίτρο να μην είναι ήδη… υπερβολικά για τους καταναλωτές, οπότε από σήμερα με βάση σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, αναμένονται και νέες αυξήσεις στη χονδρική τιμή διυλιστηρίου για την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.
Η κατάσταση πλέον έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, ενώ είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως τα ποσά που έχουν δοθεί από την κυβέρνηση μέσω του Fuel Pass έχουν στην μεγάλη τους πλειοψηφία εξανεμιστεί, αφού πρακτικά δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τις ανάγκες για κοντινές μετακινήσεις μίας εβδομάδας. Υπενθυμίζεται ότι τον Fuel Pass έχει το χαρακτήρα βοηθήματος, ωστόσο η διάρκειά του προσδιορίζεται στους τρεις μήνες, δηλαδή μέχρι και το τέλος Ιουνίου.
Οι τιμές σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Κρήτης για την απλή αμόλυβδη υπερβαίνουν τα 2.20 ανά λίτρο, με βάση τις χθεσινές καταγραφές, ενώ αντίστοιχα το πετρέλαιο κίνησης, το οποίο επιδοτείται οριζόντια από την κυβέρνηση, βρίσκεται οριακά σε τιμές κάτω από τα 2 ευρώ. Την ανιούσα ασφαλώς έχει πάρει και η τιμή του υγραερίου, το οποίο ξεπερνά πλέον το 1.20 σε όλη την Κρήτη.
Το «παρήγορο» γεγονός στην περίπτωση της Κρήτης σχετίζεται με το ότι υπάρχει μια συνολικότερη συγκράτηση τιμών με βάση ενέργειες που έχουν πραγματοποιήσει οι πρατηριούχοι, αλλά αυτό ωστόσο δεν είναι ικανό σε καμία περίπτωση να αντισταθμίσει το ότι με δύο ευρώ πλέον δεν βάζεις στο ρεζερβουάρ σου ούτε ένα λίτρο καυσίμου.
Προς το παρόν δεν διαφαίνεται πως θα υπάρξει κάποια αποκλιμάκωση της κατάστασης ή κάποια αλλαγή, ωστόσο πρατηριούχοι και καταναλωτές αναρωτιούνται για πόσο διάστημα θα μπορέσουν να αντέξουν κάτω από τέτοιες συνθήκες.
Ήδη, σε πάρα πολλά πρατήρια της Κρήτης έχει παρατηρηθεί αισθητή μείωση προσωπικού, αφού ειδικότερα οι μικρότεροι πρατηριούχοι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα. Η ζήτηση παράλληλα στα πρατήρια της Κρήτης περιορίζεται τις πρωινές ώρες κυρίως κατά τις οποίες υπάρχουν ανάγκες για μετακινήσεις προς τους χώρους εργασίας, ενώ από τις 6.00 το απόγευμα και μετά η ζήτηση μηδενίζεται.
Τα περισσότερα πρατήρια μάλιστα που έμεναν ανοικτά ως και τα μεσάνυκτα, πλέον κλείνουν πολύ νωρίτερα διότι δεν υπάρχει κανένας λόγος επιβάρυνσης των επαγγελματιών με προσωπικό, αφού δεν υπάρχουν και οχήματα που να επιθυμούν ανεφοδιασμό.
Οι καταστάσεις γίνονται δυσκολότερες κάθε ημέρα που περνά, ενώ φαίνεται πως ακόμα και η λήψη ορισμένων μέτρων από την κυβέρνηση προς την κατεύθυνση εξομάλυνσης της κατάστασης δεν έχει βοηθήσει ούτε στο ελάχιστο.