Μια ανάσα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα το σχέδιο της προσχολικής αγωγής, αφού ακόμα δεν έχουν καν συμβασιοποιηθεί οι αναθέσεις των διαγωνισμών για την στέγαση των παιδιών που εντάσσονται στο νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Όπως είναι γνωστό έγιναν δύο διαγωνισμοί για να βρεθούν οι 32 αίθουσες που κρίθηκε ότι απαιτούνται για να φιλοξενηθούν τα περισσότερα από 550 που έχει καταγραφεί ότι θα πρέπει να διασφαλιστούν για να εφαρμοστεί η δίχρονη προσχολική αγωγή.
Στον πρώτο διαγωνισμό της ΚτΥπ ( Κτηριακές Υποδομές) ο πρώτος μειοδότης έκανε ένα βήμα πίσω, με αποτέλεσμα η επιτροπή διαγωνισμού να απευθυνθεί στο δεύτερο που αναμένεται να υπογράψει μετά το 15Αυγουστο, τη σύμβαση για την παράδοση 22 αιθουσών, που σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού θα πρέπει να παραδοθούν σε ένα τρίμηνο.
Αντίστοιχα στο διαγωνισμό που προκήρυξε ο δήμος Ηρακλείου για τη δημιουργία 10 σχολικών αιθουσών εμφανίστηκαν τρεις υποψήφιοι, αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος, που θα κληθεί το επόμενο διάστημα να καταθέσει τα δικαιολογητικά για να προχωρήσει στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης που προβλέπει την παράδοση του έργου σε διάστημα 45 ημερών.
Στο μεταξύ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο ενστάσεων που αν γίνουν, είναι βέβαιο ότι έχει δοθεί η χαριστική βολή στον περίφημο σχεδιασμό της δίχρονης προσχολικής αγωγής για τον οποίο το υπουργείο Παιδείας έδειξε απερίγραπτη ολιγωγία, όπως και ο δήμος Ηρακλείου απίστευτη διαχειριστική αδυναμία.
Το όλο θέμα έχει «ανάψει φωτιές» στη Λότζια όπου συγκαλείται κάθε εβδομάδα η διαπαραταξιακής επιτροπή σε μια προσπάθεια να ξεμπλοκάρει τα αδιέξοδα που ανακύπτουν σε σχέση με τη στέγαση των παιδιών. Το εναλλακτικό σενάριο που ετοιμάζεται να δρομολογήσει η Λότζια είναι να αντιμετωπίσει με δανεικές αίθουσες από το ΔΟΠΑΦΜΑΗ το οξύτατο πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη δίχρονη προσχολική αγωγή που βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα καθώς δεν έχουν βρεθεί οι χώροι που θα στεγάσουν τα περισσότερα από 550 παιδιά που πρόκειται να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα.
Βεβαίως πρόσφατα αποδείχτηκε ότι τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο, διότι έχει σκάσει και άλλο τεράστιο θέμα, που αφορά στους ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς οι οποίοι δεν μπορούν να συνεχίσουν να φιλοξενούν τα παιδάκια που δια νόμου πρέπει να ενταχθούν στο πρόγραμμα προσχολικής αγωγής. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι περισσότερα από 200 παιδάκια βρίσκονται κυριολεκτικά σε μια μετέωρη κατάσταση σε σχέση με το που θα ενταχθούν αφού δεν μπορούν να συνεχίσουν στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς ούτε υπάρχει έτοιμη δομή να τους δεχτεί.
Η πλευρά της Λότζια προσπαθεί να ρίξει τους τόνους υποστηρίζοντας ότι αρκετοί ιδιωτικοί σταθμοί έχουν αιτηθεί να λειτουργήσει νηπιαγωγείο στο εσωτερικό τους, και εάν γίνει δεκτό το αίτημα τους, θα υπάρξει εκτόνωση και αποφόρτιση του προβλήματος. Ωστόσο το γεγονός ότι βρισκόμαστε μια ανάσα πριν από τη σχολική χρονιά και ακόμα δεν έχουν ξεκαθαριστεί τόσο στοιχειώδη, αυτονόητα και κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στη μαθησιακή εξέλιξη δεκάδων παιδιών, δείχνει την έκταση και το βάρος της πολιτικής ευθύνης του υπουργείου Παιδείας που επιχειρεί να εισάγει τη δίχρονη προσχολική αγωγή με απολύτως υποβαθμισμένους όρους και πλαίσιο. Στη βάση αυτή ασφαλώς δεν είναι άμοιρη ευθυνών και η Λότζια που απέδειξε στην πράξη τα χαλαρά αντανακλαστικά της όχι μόνο σε επίπεδο υλοποίησης του σχεδιασμού αλλά και σε σχέση με τη διεκδίκηση ενός σωστού πλαισίου που έπρεπε να διασφαλιστεί εκ των προτέρων.