Ροή ειδήσεων
Παρασκευή, 15 Αυγούστου 2025
Γιορτάζουν: Παναγιώτης, Δέσποινα, Μάριος, Γεσθημανή, Θεοτόκης, Μαριάντζελα, Μαρινέλα, Ελεούσα, Ελώνα, Ηλιοστάλακτη, Καθολική, Κρυστάλλω, Πρέσβεια, Συμέλα
27°
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΠΙΤΣΙΛΗΣ: «Παρακολουθούμε τα πάντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης»

Παρακολουθούμε τα πάντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουμε ειδικά ψηφιακά εργαλεία», δήλωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, κος Γιώργος Πιτσιλής επ’ αφορμή των αποκαλύψεων που έκανε προχθες   σε σχέση με την υπόθεση φοροδιαφυγής.

Ο Γιώργος Πιτσιλής από την ΑΑΔΕ τόνισε πως «υπάρχει ειδική ομάδα η οποία εντοπίζει και στη συνέχεια γίνεται επαλήθευση και ο έλεγχος».

«Το γενικό μου σχόλιο είναι πως υπάρχει μια αναντιστοιχία εικόνων στα σοσιαλ μίντια με εικόνες πολυτελείας και τη φορολογική εικόνα με πολύ χαμηλά δηλούμενα εισοδήματα ή μεγάλες ζημιές» σημείωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ.

Ειδική ομάδα ελεγκτών με την ονομασία «Τμήμα Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας, Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Αναφορών», έχει επιφορτισθεί με το συγκεκριμένο καθήκον και κάνει φύλλο και φτερό το Facebook, το Instagram, το Tik Tok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες χωρίς να εκδίδουν παραστατικά αλλά και φορολογούμενων που δεν δηλώνουν τα ποσά που λαμβάνουν για την προβολή συγκεκριμένων προϊόντων.

Σύμμαχος στην όλη διαδικασία είναι ένας ειδικός αλγόριθμος που «τρέχει» συνδυαστικές διασταυρώσεις αποκαλύπτοντας λαβράκια φοροδιαφυγής. Βέβαια η ΑΑΔΕ δεν κάθεται να ανοίγει τα προφίλ και τους λογαριασμούς του κάθε πολίτη και να ερευνά τι φωτογραφίες ανεβάζει, εάν ανεβάζει φωτογραφίες από πισίνες ή από πολυτελή αυτοκίνητα. Εκεί που εστιάζει είναι σε εκείνους τους λογαριασμούς, όπου υπάρχει επιχειρηματική δραστηριότητα και εκεί ανακαλύπτει αποκτηθείσα φορολογητέα ύλη που στη συνέχεια αποφέρουν έσοδα για τα κρατικά ταμεία.

Οι έλεγχοι επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια και ακίνητα, αλλά και στον γενικότερο τρόπο ζωής των influencers, ούτως ώστε να διαπιστωθεί εάν όντως δηλώνουν, τελικά, τις συναλλαγές τους από την προώθηση ή πώληση των προϊόντων και υπηρεσιών.

Παράλληλα, πραγματοποιούνται έλεγχοι σε εταιρείες και στους εκπροσώπους τους με στόχο τον εντοπισμό «μαϊμού» επιχειρήσεων, που δεν έχουν φυσική παρουσία, δεν έχουν κάνει έναρξη εργασιών στην αρμόδια ΔΟΥ και δεν εκδίδουν φορολογικά στοιχεία κατά την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου και ειδικά μέσω αναρτήσεων στα social media.

Στο «στόχαστρο» της ΑΑΔΕ μπαίνουν τόσο οι κριτικές όσο και οι αξιολογήσεις των φορολογούμενων σε ηλεκτρονικά καταστήματα.

Παράλληλα, ελέγχονται φωτογραφίες και αναρτήσεις πολλών προσώπων στα social media για τον έλεγχο της περιουσιακής κατάστασης ενώ ελέγχονται όλα τα πιθανά μέρη στα οποία οι συναλλαγές δεν γίνονται ηλεκτρονικά και συνεπώς δεν υπάρχουν παραστατικά, όπως είναι οι εκδηλώσεις, γάμοι, βαφτίσια κλπ.

Σε ελέγχους, εφοριακοί επισκέφτηκαν ιστοσελίδες και social media, όπου φωτογράφοι διαφήμιζαν τη δουλειά τους και στη συνέχεια έκαναν διασταυρώσεις πελατολογίων με τα δηλωμένα έσοδα, διαπιστώνοντας περιπτώσεις μικρής ή μεγάλης φοροδιαφυγής.

eShop

Η ΑΑΔΕ δεν αφήνει εκτός ελέγχου τα λεγόμενα eShop και γενικά πλατφόρμες ηλεκτρονικών αγορών και συναλλαγών χάρη στα σχόλια των επισκεπτών. Η στοχευμένη δράση γίνεται έπειτα από συλλογή πληροφοριών που πραγματοποιείται μέσω ερευνών στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην πλατφόρμα αναζήτησης πληροφοριών google, και κατόπιν διασταύρωσης με άλλες πληροφορίες που βρίσκονται ήδη στη διάθεση των φορολογικών αρχών ή προέρχονται από καταγγελίες καταναλωτών. Στο επίκεντρο των ελέγχων της ΑΑΔΕ έχουν τεθεί τα λεγόμενα marketplace όσο και οι παραγγελίες φαγητού, καφέ κ.λπ. που ομοίως γίνονται μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Να σημειωθεί πως οι τιμές πώλησης των προϊόντων οι οποίες αναφέρονται σε πολλές ιστοσελίδες είναι ιδιαίτερα δελεαστικές και οι πωλητές, μέχρι να εντοπιστούν από την ΑΑΔΕ καταφέρνουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα να πραγματοποιούν αδήλωτες και αφορολόγητες πωλήσεις. Στόχος είναι να εντοπιστούν περιπτώσεις όπου επιχειρήσεις εισπράττουν μεν, δίχως όμως να εκδίδουν τα νόμιμα παραστατικά, δηλαδή τις αποδείξεις λιανικών πωλήσεων ή τα τιμολόγια.