Ροή ειδήσεων
Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου 2025
Γιορτάζουν: Άρης, Ευστράτιος, Αυξέντιος, Ευγένιος, Μαρδάριος, Ορέστης, Ιουβενάλιος, Λουκάς
16°
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: “Το έμφραγμα δεν γιατρεύεται με ασπιρίνες”
Ο κ. Αλιφιεράκης

Ένα έμφραγμα δεν γιατρεύεται με ασπιρίνες… Κάπως έτσι αντιμετωπίζουν παράγοντες της αγοράς τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων που λαμβάνει η κυβέρνηση την περίοδο της πανδημίας.

Αν και όλοι βλέπουν θετικά το γεγονός ότι το Ηράκλειο «κιτρίνισε» , περιμένουν να δουν πώς θα κινηθεί η αγορά από την ερχόμενη Δευτέρα. Ωστόσο, πιστεύουν πως θα τονωθεί η ψυχολογία του κόσμου, που πιο εύκολα θα καταναλώσει και θα διασκεδάσει.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, κ. Μανώλης Αλιφιεράκης, αναφέρει πως όσο ισχύουν περιοριστικά μέτρα, τόσο βάλλεται η επιχειρηματικότητα. Από όσα συμβαίνουν θίγονται πολλά επαγγέλματα και κλάδοι, η καφεστίαση, ό,τι αφορά στη νύχτα και πολλά άλλα. Τα μέτρα στήριξης βοηθάνε, μεν, αλλά δεν ακουμπάνε όλους τους επιχειρηματίες, στόχος δεν είναι μόνο να μείνουν ανοιχτά τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις αλλά να διατηρηθούν και οι θέσεις εργασίας που κινδυνεύουν να χαθούν.

Σε ερώτηση της «Π» αν έχουν μπει λουκέτα λόγω της κατάστασης, ο κ. Αλιφιεράκης αναφέρει πως το μητρώο του Επιμελητηρίου δεν αποτυπώνει την εικόνα που επικρατεί στην αγορά. Ο λόγος είναι ότι πολλοί επιχειρηματίες κρατούν υποτυπωδώς ανοιχτά τα μαγαζιά τους με μοναδικό κίνητρο να ωφεληθούν από τα μέτρα στήριξης. Διαφορετικά, θα είχαν τοποθετηθεί πολλά λουκέτα.

Ο κ. Αλιφιεράκης τονίζει πως πρέπει να ενταχθούν στις επιχειρήσεις που επωφελούνται και άλλα καταστήματα, όπως είναι τα σούπερ μάρκετ στις τουριστικές περιοχές που είδαν τους τζίρους τους να μειώνονται σημαντικά φέτος.

Ο κ. Λεκάκης

Η αλλαγή του επιπέδου στο οποίο βρίσκεται στο Ηράκλειο δε θα αλλάξει την κατάσταση της αγοράς αλλά την ψυχολογία του κόσμου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΕΒΕΝΗ, κ. Μπάμπη Λεκάκη. Με τα περιοριστικά μέτρα, ο κόσμος διστάζει να πάει μια βόλτα, να κατέβει στην αγορά και να πιει έναν καφέ.

Ο κ. Λεκάκης αναφέρει πως στην αγορά συμβαίνει ό,τι γινόταν και στην «καρδιά» της κρίσης, δηλαδή, ο κόσμος πηγαίνει στα καταστήματα το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα, μετά η αγορά αδειάζει, όπως και το πορτοφόλι των καταναλωτών. «Η αγορά νεκρώνει μετά από τις πρώτες δέκα ημέρες του κάθε μήνα, δεν έχει ο κόσμος χρήματα να ξοδέψει», αναφέρει.

Για τα μέτρα στήριξης, θεωρεί πως δεν έχουν ουσία, αφού μπορεί να γίνεται αναστολή των πληρωμών, όμως, κάποια στιγμή ο επιχειρηματίας θα βρεθεί μπροστά σε χρέη που θα πρέπει να ξοφλήσει, χωρίς να έχει έσοδα. Τα προγράμματα που «τρέχουν» δεν αγγίζουν πολλές επιχειρήσεις της Κρήτης, χρειάζεται ένεση χρηματοδότησης για να μπορέσουν οι επιχειρηματίες να καλύψουν τις τρέχουσες ανάγκες τους.