Οι νέες δημοσκοπήσεις δείχνουν ελάχιστες μεταβολές
ειδικά στα αμπέλια

Με τη Νέα Δημοκρατία να διατηρεί ισχυρό πολιτικό προβάδισμα έναντι όλων των άλλων κομμάτων, όπως αποτυπώνουν οι δύο πρώτες μετεκλογικές δημοσκοπήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας (Metron Analysis για Mega και GPO για Παραπολιτικά), ο Κυριάκος Μητσοτάκης αισθάνεται ότι έχει πλέον την άνεση να κάνει πολύ πιο συστηματικά ανοίγματα σε ειδικά κοινά και σε ανθρώπους που μπορεί να μην στήριξαν τη ΝΔ στις προηγούμενες εκλογές. Το 40,79% που πήρε η ΝΔ στις πρόσφατες εκλογές, άλλωστε, δίνει στο κόμμα ένα “μαξιλαράκι ασφαλείας”, όσο και αν ο κ. Μητσοτάκης επιμένει στη γραμμή περί μη εφησυχασμού των ψηφοφόρων του κόμματος.

Η χθεσινή του παρουσία στην εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα στον ΑΝΤ1 “Το Πρωινό” απέδειξε, άλλωστε, του λόγου το αληθές. Ο κ. Μητσοτάκης γνωρίζει ότι οι πρωινές ή μεσημβρινές εκπομπές του Σαββατοκύριακου έχουν διείσδυση σε κοινά που δύσκολα μπορεί να προσεγγίσει με συμβατικό τρόπο ένα πολιτικό κόμμα. Συνεπώς, πέρα από τα πάγια πολιτικά μηνύματα και το πιο ανθρώπινο προφίλ που θέλει να δείξει ο πρόεδρος της ΝΔ, αυτές οι εκπομπές αποτελούν και μια πλατφόρμα, προκειμένου να απευθυνθεί σε ανθρώπους που δεν έρχονται σε καθημερινή βάση αντιμέτωποι με τον προγραμματικό λόγο της ΝΔ και μάλιστα ειδικά με τις πιο εξειδικευμένες θέσεις της.

«Οι εκπομπές lifestyle μπορούν να αναδεικνύουν θέματα τα οποία τελικά ενδιαφέρουν πολύ περισσότερο την κοινωνία από το να ξαναδούν δύο υποψήφιους βουλευτές να τσακώνονται και να αναμασούν τα ίδια και τα ίδια κλισέ, τα οποία τελικά οδηγούν τον πολίτη στο να κλείσει την τηλεόραση», είπε χθες με νόημα ο πρωθυπουργός.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1, συνεπώς και πέρα από τα όσα είπε επί της πολιτικής επικαιρότητας, ο κ. Μητσοτάκης επέμεινε στη θέση του το επόμενο υπουργικό συμβούλιο να έχει πολύ περισσότερες γυναίκες, ενώ επανέλαβε και τα μέτρα που δρομολόγησε η ΝΔ μετά την εμφάνιση του κινήματος MeToo και τις πολλές καταγγελίες και στη χώρα μας, ώστε γυναίκες που το επιθυμούν να έχουν την ασφάλεια να κάνουν καταγγελίες για κακοποιητικές συμπεριφορές.

Μίλησε για το πρόγραμμα “Σπίτι μου” που αφορά τα νέα ζευγάρια, αλλά και για τα ζώα συντροφιάς. Δεν παρέλειψε, παράλληλα, να αναφερθεί και στην υπουργοποίηση στελεχών που προέρχονται από τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, υπογραμμίζοντας ότι ένα κεντροδεξιό κόμμα το έκανε πράξη, ενώ εφαρμόζει και μια συνεκτική πολιτική για την κοινότητα, βάσει ενός εθνικού σχεδίου.

Η Νέα Δημοκρατία, πάντως, στις πρώτες μετεκλογικές δημοσκοπήσεις εμφανίζεται να έχει ένα άνετο προβάδισμα, συγκεντρώνοντας ποσοστό στην περιοχή του 41%. Το κόμμα εμφανίζει “φαραωνική” συσπείρωση, η οποία στην έρευνα της Metron Analysis διαμορφώνεται σχεδόν στο 95%. Με άλλα λόγια, οι διαρροές προς άλλα κόμματα είναι ελάχιστες, ενώ η ΝΔ καταγράφει και κάποιες εισροές από ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ. Είναι προφανές ότι ο “αέρας” της νίκης αβαντάρει το πρώτο κόμμα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιστάσεις, ενώ και τα ποιοτικά στοιχεία της έρευνας για το Mega αποτυπώνουν την κυριαρχία του κ. Μητσοτάκη.

Ο πρόεδρος της ΝΔ εμφανίζεται με 40% ως ο καταλληλότερος για πρωθυπουργός έναντι 16% του Αλέξη Τσίπρα, ενώ ενδιαφέρον είναι ότι ερωτηθέντες κατά 46% εκτιμούν ότι η χώρα μοιάζει να πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση μετά τις εκλογές, έναντι 38% που ήταν η αντίστοιχη απάντηση την εβδομάδα πριν τις κάλπες.

Όλων τούτων δοθέντων, η Νέα Δημοκρατία μοιάζει να είναι πιο κοντά σε μια άνετη νίκη που θα της δώσει αυτοδυναμία σε κάθε σενάριο εισόδου κομμάτων στη Βουλή, καθώς, εφόσον γράψει το “4” μπροστά από το ποσοστό της ξεκλειδώνει το μπόνους των 50 εδρών και μπορεί να κινηθεί σε περιοχή άνω των 160 βουλευτών.