Ο Κων. Κυρανάκης παρουσίασε τo νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων

Συνέντευξη Τύπου για το νομοσχέδιο που αφορά τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων, έδωσε το απόγευμα της Δευτέρας (28/04) ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. 

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, δημιουργείται η πλατφόρμα railway.gov.gr για να ελέγχουν οι πολίτες σε πραγματικό χρόνο που βρίσκονται τα τρένα. Το συγκεκριμένο σύστημα θα είναι έτοιμο σε τρεις μήνες, όπως είπε ο υφυπουργός Μεταφορών. «Ένα σημαντικό στοιχείο για την εφαρμογή είναι πως τα εκτελεσθέντα δρομολόγια δεν θα είναι κατά δήλωση, δεν θα έρχονται σε ένα χαρτί. Θα είναι από ψηφιακά δεδομένα», σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη. 

«Με τη νέα εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων, κάθε πρόσωπο που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα θα καταγράφεται καθημερινά η δραστηριότητά του», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης και ανακοίνωσε πως οι παραβάσεις του κανονισμού θα χωριστούν σε τρία επίπεδα, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους (υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου). «Θα βλέπουμε σε πραγματικό χρόνο ποιος κάνει καλά τη δουλειά του», ξεκαθάρισε.

Όσον αφορά τις ποινές σε περίπτωση παραβιάσεων του κανονισμού, αυτές θα είναι από υποχρεωτική επανεκπαίδευση μέχρι και απόλυση, όπως είπε ο κ. Κυρανάκης.

Πλέον θα οριστεί και προϊστάμενος αμαξοστοιχίας ο οποίος θα έχει εκπαίδευση σταθμάρχη και μηχανοδηγού, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, ο οποίος θα λειτουργεί ως «διευθυντής του τρένου».

Ανέφερε δε τις επιμέρους εφαρμογές:

– Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων

– Σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών

– Εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων

Όπως είπε, στις νέες Δομές Ασφαλείας Σιδηροδρόμου περιλαμβάνεται η ίδρυση και λειτουργία του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ, με δυνατότητα εποπτείας αμαξοστοιχιών, συλλογής δεδομένων κίνησης, παρακολούθησης αξιολογήσεων κινδύνου, προληπτικής ενημέρωσης και άμεσης παρέμβασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Μίλησε για την εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού του σιδηροδρόμου με αυστηροποίηση των κυρώσεων:

  • Δοκιμασίες αξιολόγησης στελεχών κρίσιμων καθηκόντων πριν και μετά την πρόσληψη
  • Συνεργασία με Ένοπλες Δυνάμεις στην αξιολόγηση καταλληλότητας προσωπικού ασφαλείας
  • Προϊστάμενος Αμαξοστοιχίας
  • Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου
  • Κυρώσεις Παράβασης Γενικού Κανονισμού Κίνησης
  • Πρόσβαση σε εγκαταστάσεις και υπηρεσίες κατάρτισης προσωπικού σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και διαχειριστή υποδομής
  • Διεύρυνση Πιστοποίησης Υπεύθυνων για την συντήρηση φορέων

Αναφερόμενος στην ταχεία στελέχωση των ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημείωσε πως θα υπάρξουν:

  • Επιτάχυνση προσλήψεων Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
  • Επιτάχυνση προσλήψεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Ανεξαρτησία Διαχείρισης Πόρων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Η σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ περιλαμβάνει ενίσχυση αποτελεσματικότητας και επιτάχυνση διαδικασιών με έμφαση σε:

  • Στελέχωση της εταιρείας με όρους ιδιωτικής οικονομίας
  • Προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό
  • Ταχύτερες προσλήψεις για κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας
  • Ταχύτερες διαδικασίες ανάθεσης και υλοποίησης κρίσιμων έργων στον Σιδηρόδρομο

Επιταχύνονται οι προσλήψεις σε ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Αναφερόμενος στην ταχεία στελέχωση των ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημείωσε πως θα υπάρξουν:

  • Επιτάχυνση προσλήψεων Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
  • Επιτάχυνση προσλήψεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Ανεξαρτησία Διαχείρισης Πόρων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Η σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ περιλαμβάνει ενίσχυση αποτελεσματικότητας και επιτάχυνση διαδικασιών με έμφαση:

  • Στελέχωση της εταιρείας με όρους ιδιωτικής οικονομίας
  • Προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό
  • Ταχύτερες προσλήψεις για κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας
  • Ταχύτερες διαδικασίες ανάθεσης και υλοποίησης κρίσιμων έργων στον Σιδηρόδρομο

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη θα αναβαθμιστεί το κέντρο εκπαίδευσης του ΟΣΕ και ήδη έχουν ξεκινήσει συνομιλίες με διεθνείς οργανισμούς.

«Η κεντρική μας φιλοσοφία είναι να δώσουμε ορατότητα στην ασφάλεια. Θεωρούμε ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποκαταστήσουμε το κενό εμπιστοσύνης που υπάρχει μεταξύ κοινωνίας και του σιδηροδρόμου. Είμαστε αποφασισμένοι να τα καταφέρουμε με τον ΟΣΕ», ανέφερε.

«Είμαστε σε φάση επαναδιαπραγμάτευσης με την Hellenic Train για όλα τα θέματα», είπε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.

Ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην υπογραφή συμβάσεων που αφορούν, μεταξύ άλλων, την αποκατάσταση του δικτύου στη Θεσσαλία, την υπογειοποίηση στα Σεπόλια και έκανε αναφορά σε συμβάσεις στην Πελοπόννησο αλλά και στον Δομοκό.

«Τον επαγγελματικό και την υψηλή ετοιμότητα που έχω δει να την έχουν αρκετοί υπάλληλοι, θέλουμε να την έχουν όλοι και οι καλοί θα επιβραβεύονται», σημείωσε, μεταξύ άλλων. 

«Θέλαμε να έχουμε ένα σύστημα που θα μας επιτρέπει με ακρίβεια εκατοστών να βλέπουμε το πού είναι τα τρένα σε πραγματικό χρόνο. Αυτό είναι ένα σύστημα που προσφέρει επιπλέον δικλείδα ασφαλείας», είπε ο κ. Κυρανάκης.

«Η προϋπόθεση  για να προσελκύσουμε επενδυτές είναι να ολοκληρωθούν τα έργα που θα μας φέρουν σε ένα δίκτυο ευρωπαϊκών προδιαγραφών», είπε μεταξύ άλλων.