Μήνυμα για τη σημασία της κυβερνοάμυνας σε μια εποχή υβριδικών απειλών και ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων έστειλε το απόγευμα της Δευτέρας ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εγκαινιάζοντας τη νέα Διεύθυνση Κυβερνοχώρου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα «κομβική για την ασφάλεια της πατρίδας μας», κάνοντας λόγο για ένα νέο επιχειρησιακό κέντρο αιχμής στον τομέα της κυβερνοασφάλειας.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για «ένα καινούριο απόκτημα υψηλών προδιαγραφών», με «εξοπλισμό αντάξιο του κρίσιμου έργου που επιτελεί», σημειώνοντας ότι οι σύγχρονες απειλές δεν περιορίζονται πια στα παραδοσιακά πεδία σύγκρουσης.
«Οι πόλεμοι δεν διεξάγονται μόνο στο φυσικό πεδίο, αλλά και στο ψηφιακό μέτωπο», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «είναι φυσικό μια κυβέρνηση με προτεραιότητα τη θωράκιση της χώρας να δηλώνει παρούσα και σε αυτό το μέτωπο».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιέγραψε ένα περιβάλλον ασφάλειας στο οποίο «οι κίνδυνοι απλώνονται πέρα από τη στεριά, τη θάλασσα και τον αέρα, στο διάστημα και τον κυβερνοχώρο», επισημαίνοντας ιδιαίτερα τις νέες μορφές υβριδικών απειλών.
Όπως είπε, οι απειλές αυτές εκδηλώνονται «πότε με εκστρατείες παραπληροφόρησης, για να σπείρουν τη σύγχυση και να ενισχύσουν ακραίες φωνές», κάνοντας λόγο για «αθέατους πολέμους που απαιτούν διαρκή εγρήγορση».
Το νέο κτήριο
Το νέο κτήριο, το οποίο θεμελιώθηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2024 από τον δωρητή του έργου, κ. Αθανάσιο Λασκαρίδη, έχει έκταση 2.500 τετραγωνικών μέτρων και θα αποτελέσει τον επιχειρησιακό πυρήνα για την ψηφιακή ασπίδα της χώρας, φιλοξενώντας υποδομές διεθνών προδιαγραφών.
Μεταξύ άλλων, το νέο κτίριο διαθέτει Κέντρο Επιχειρήσεων Κυβερνοάμυνας με 24ωρη λειτουργία, καθώς και εξειδικευμένα τμήματα Τεχνητής Νοημοσύνης και Ανάλυσης Δεδομένων.
Η νέα Διεύθυνση Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ στελεχώνεται από έμπειρο προσωπικό του κοινού Σώματος Πληροφορικής, ενισχύοντας την ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων απέναντι στις σύγχρονες ψηφιακές απειλές.
