Ροή ειδήσεων
Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2025
Γιορτάζουν: Σοφιανός, Πίστη, Ελπίδα, Αγάπιος, Σοφιάννα, Αγαθοκλής, Ολιβιανός, Παντολέων, Πηλεύς
22°
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
μίνι μπας

Από 1η Σεπτέμβρη αναμένεται να τεθεί ξανά σε λειτουργία η μπλε και κόκκινη γραμμή των μίνι μπας, που πρόκειται να ενταχθούν ξανά στην καθημερινότητα της πόλης. Ήδη γίνεται η σχετική προετοιμασία από τη Λότζια, μετά την δικαίωση της δημοτικής Αρχής από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία απέρριψε την προσφυγή που είχε κατατεθεί σε σχέση με το πλαίσιο συνεργασίας με το Αστικό ΚΤΕΛ. Όπως είναι γνωστό τις δωρεάν διαδρομές από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης, τις διανύουν συνολικά τέσσερα συνολικά λεωφορεία που μοιράζονται σε δύο διαφορετικά δρομολόγια. Το κάθε λεωφορείο εκτελεί 32 δρομολόγια κάθε μέρα.

Στο σύνολο τους και τα τέσσερα λεωφορεία εκτελούν 128 δρομολόγια τα οποία μηνιαίως μεταφέρουν 45 χιλιάδες  πολίτες.  Αυτό το οποίο προκύπτει είναι ότι η χρήση του μέτρου των μίνι μπας εμφανίζει συνεχώς αυξητική τάση, με τη λεγόμενη «μπλε γραμμή» να απορροφά τα 2/3 της κίνησης των  επιβατών που ξεκινούν από το Παγκρήτιο στάδιο σε σχέση με τη «κόκκινη» γραμμή που επιβιβάζει πολίτες από το λιμάνι. Ένας από τους λόγους που εκτιμάται ότι η συγκεκριμένη γραμμή έχει μεγάλη δημοφιλία είναι το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός πολιτών και αθλητών που θέλουν να προσεγγίσουν το κέντρο της πόλης και διευκολύνονται να αφήσουν το αυτοκίνητο τους στο Παγκρήτιο και να χρησιμοποιήσουν το μίνι μπας.

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι η δημοτική Αρχή στηρίζει απερίφραστα το εγχείρημα της δωρεάν μεταφοράς των πολιτών με τη χρήση των μίνι μπας, δίδοντας τους την εναλλακτική λύση της δωρεάν στάθμευσης στο λιμάνι. Είναι ένα εγχείρημα το οποίο στηρίζει την προσπάθεια που καταβάλλεται για την  απομάκρυνσης των ΙΧ από το κέντρο της πόλης  στην οποία πρέπει να γίνουνε αρωγοί όλοι οι πολίτες.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, «είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από τη συνεργασία μας ξεπέρασε ακόμα και τις προσδοκίες μας η χρήση των minibus από τους ηρακλειώτες οι εκτιμήσεις μιλάνε για πάνω από 45.000 επιβάτες το μήνα και φυσικά είναι ένας από τους λόγους που αμβλύνθηκε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης στο ιστορικό κέντρο παρά τον αποκλεισμό της δικαιοσύνης και της ίδης και είναι και ένας ευρωπαϊκός τόνος για τις μετακινήσεις και την προαγωγή της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Η ικανοποίηση του επιβατικού κοινού είναι ιδιαίτερα υψηλή και όποιος παρατηρήσει μέσα στη μέρα την πληρότητα που έχουν τα λεωφορεία και στις δύο γραμμές πια παρά τα πολύ συχνά δρομολόγια μπορεί εύκολα να καταλάβει πόσο θετικά το έχουν αγκαλιάσει οι Ηρακλειώτες».

Ο αντιδήμαρχος εξηγεί ότι στο πλαίσιο αυτό προχωρά ήδη και ο σχεδιασμός για την ένταξη και μιας τρίτης γραμμής η οποία θα συνδέει το κέντρο της πόλης με το νότιο τμήμα του δήμου. Ήδη για το σκοπό αυτό ο δήμος Ηρακλείου με τη βοήθεια Ευρωπαϊκού Προγράμματος προχώρησε στην αγορά δύο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων με σκοπό να διασφαλίζει την εύκολη μετακίνηση των δημοτών στο κέντρο της πόλης, προκειμένου να θεμελιώσει συνθήκες ευέλικτης πρόσβασης στον ιστορικό ιστό, χωρίς αυτοκίνητο.

Τα λεωφορεία αυτά με την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου πρόκειται σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ να καλύψουν συγκοινωνιακά τη διαδρομή Κνωσός- κέντρο. Παράλληλα όμως, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος θα προχωρήσει πολύ σύντομα και η ανάθεση της μελέτης δημοτικής συγκοινωνίας μέσα από την οποία θα εξεταστούν οι δυνατότητες που υπάρχουν σε  νομικό, τεχνικό και οικονομικό επίπεδο, για να διαπιστώσει τις προοπτικές και τις δυνατότητες ενός τέτοιου εγχειρήματος, που μπορούν να οδηγήσουν σε μόνιμη λύση στην κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης.

Όπως εξηγεί ο κ. Γιάννης Αναστασάκης «δεδομένων των πρόσφατων αλλαγών της νομοθεσίας αναφορικά με την παροχή συγκοινωνιακού έργου και της δεδομένης πρόθεσης να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα από οικονομοτεχνική άποψη, το επόμενο διάστημα θα αναθέσουμε  άμεσα μια μελέτη για να διερευνηθεί σε βάθος από νομική, τεχνική και οικονομική άποψη ο τρόπος ίδρυσης δημοτικής συγκοινωνίας εφόσον αυτό αποδειχθεί ότι αυτή είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή για τον Δήμο Ηρακλείου».