Κλαρκ: Αγανάκτηση για το νομοσχέδιο που επιτρέπει χειριστές χωρίς άδεια

«Τον σκότωσε το κλαρκ που οδηγούσε χωρίς άδεια», «Ακρωτηριάστηκε ο 50χρονος που έπεσε το κλαρκ στα πόδια του». Πρόκειται για δύο τίτλους δημοσιευμάτων που επικαλείται το Σωματείο Χειριστικών Μηχανημάτων Έργου Ηρακλείου, που διαμαρτύρεται για την την προώθηση νομοσχεδίου από το Υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο προβλέπει ότι όλα τα Κλαρκ δυνατότητας ανυψώσεως 2,5 τόνων δεν θα χρειάζονται άδεια χειρισμού.

«Είναι σαν να βγάζεις ένα αυτοκίνητο κάτω των 2,5 τόνων στον ΒΟΑΚ με οδηγό χωρίς την απαραίτητη εμπειρία και εκπαίδευση.  Δυστυχώς, αντί να ελαχιστοποιείται ή δημιουργία ατυχημάτων ανέρχεται στο μέγιστο βαθμό.

Ή συγκεκριμένη πρόταση νόμου πέρα από τα ατυχήματα θα φέρει σοβαρό πλήγμα στον θεσμό επάγγελμα και εξειδίκευση ακόμα  και στα ασφαλιστικά ταμεία πού θα χάσουν ένα μεγάλο μέρος ασφαλιστικών εισφορών.  Απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξετάσει την συγκεκριμένη προώθηση νόμου πριν χαθούν άλλες ανθρώπινες ζωές», τονίζουν οι χειριστές.

Το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου, με ανακοίνωσή του, εκφράζει την αγανάκτησή του για την πρόθεση του Υπουργείου Ανάπτυξης να προωθήσει το σχετικό νομοσχέδιο.

Το ΕΚΗ τονίζει πως «σε μία ειδικότητα με πολλά εργατικά δυστυχήματα το αρμόδιο Υπουργείο διαμορφώνει ένα πλαίσιο χωρίς κανόνες με ξεκάθαρο στόχο να ικανοποιήσει τους εργοδότες με φθηνό εργατικό δυναμικό.

Απαιτούμε από την Κυβέρνηση να μην προχωρήσει σ’αυτό το ανεύθυνο καιεπικίνδυνο νομοθέτημα, γιατί σίγουρα μετά θα μιλάμε για προμελετημένο έγκλημα αλλά θα είναι πολύ αργά. Εύλογο είναι το ερώτημα που γεννιέται για το πώς είναι δυνατόν ένας ανειδίκευτος εργάτης να χειρίζεται μηχάνημα ανύψωσης και μεταφοράς 2,5 τόνων χωρίς άδεια και χωρίς προϋπηρεσία; Με τι σκεπτικό λαμβάνονται τέτοιου είδους αποφάσεις αγνοώντας τη μεγάλη επικινδυνότητα του επαγγέλματος;

Το επάγγελμα του χειριστή μηχανήματος έργου και ειδικότερα η εν λόγο ειδικότητα που συζητάμε καταγράφει την δυσάρεστη πρωτιά των εργατικών ατυχημάτων,  και επίσης καταγράφεται στις πρώτες θέσεις των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων.

Τώρα για την απόκτηση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου, μηχανής, αυτοκίνητου, φορτηγού, νταλίκας,  ή τον χειρισμό ταχύπλοου  απαιτούνται συγκεκριμένα υποχρεωτικά μαθήματα εκμάθησης για να αποκτήσεις την ανάλογη άδεια θα πρέπει να κριθείς ικανός από συγκεκριμένη εξεταστική  κρατική αρχή  μετά από επιτυχή θεωρητική και πρακτική εξέταση.

Το παρόν ΠΔ 113/2012 που διέπει το επάγγελμα του χειριστή για την αδειοδότηση, καθώς και τις κατηγορίες ένταξης των μηχανημάτων είναι συμφωνημένο από το 2012 για  το περιβόητο  άνοιγμα   των επαγγελμάτων,  και μάλιστα αυτό έγινε κάτω  από την σκληρή ματιά και επίβλεψη των τροϊκανών  και των ευρωπαίων  δανειστών που δεν διανοήθηκαν αν και τους είχε δοθεί η ευκαιρία να κάνουν ότι θέλουν, δεν διανοήθηκαν να κάνουν αυτό που σήμερα συζητάμε,  και είναι στα σχέδια της κυβέρνησης, γιατί  διαπίστωσαν και αφουγκραστήκαν   τους μεγάλους και σοβαρούς κινδύνους που κρύβει η εργασία και ο χειρισμός της συγκεκριμένης ειδικότητας.

Η συγκεκριμένη πρόταση νόμου για την πολτοποίηση της ειδικότητας και η τελείως απελευθέρωση της ώστε να μην χρειάζεται άδεια άσκησης  επαγγέλματος για την εκτέλεση της,  είναι  εντολή  και θέλω των μελών του ΣΕΒ  εταιρείες ( Λοτζίστικ – Σούπερ Μάρκετ – Αποθήκες Μεταφορικές – Εφοδιαστική αλυσίδα) και μια σειρά άλλων επιχειρήσεων που δεν επιθυμούν εργαζόμενους με επαγγελτικά προσόντα, με ειδίκευση και εξειδίκευση, που να μην έχουν συγκεκριμένα εργασιακά επαγγελματικά  καθήκοντα.

Επιθυμούν εργαζόμενους με χαμηλά και ανειδίκευτα προσόντα, επί της ουσίας παιδιά για όλες τις δουλειές, εργαζόμενους παιδιά για όλα τα θελήματα  μέσα σε ένα εργασιακό χώρο αγνοώντας   την ασφάλεια των εργαζομένων,  αδιαφορώντας για τα εργατικά ατυχήματα,  μη δίνοντας σημασία στις ανθρώπινες ζωές.

Απαιτούμε από την Κυβέρνηση να επανεξετάσει το σοβαρό αυτό ζήτημα πρωτού είναι αργά και χαθούν κι άλλες ανθρώπινες ζωές».