Το παράδοξο της τρομακτικής κούρσας ανόδου στο πετρέλαιο κίνησης επιχειρούν να εξηγήσουν οδηγοί κι επιχειρηματίες, καθώς η τιμή του σε μερικές μόνο ημέρες έχει σημειώσει αύξηση της τάξεως του 17%.
Ακόμα και η κυβέρνηση παρακολουθεί σαστισμένη τις διεθνείς εξελίξεις, ενώ επαναφέρει στο τραπέζι την επιδότηση στην αντλία με 15 λεπτά, αφού πλέον οι τιμές έχουν ξεφύγει. Κι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου πέφτουν.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως η μέση πανελλαδική τιμή για το πετρέλαιο κίνησης βρισκόταν στα 2.137 ευρώ ανά λίτρο καυσίμου, ενώ η αντίστοιχη τιμής της απλής αμόλυβδης βρίσκονταν στα 2.036 ευρώ ανά λίτρο. Υπενθυμίζεται ότι η μέση πανελλαδική τιμή του πετρελαίου κίνησης στις 30 Σεπτεμβρίου και πριν κοπεί η επιδότηση των 15 λεπτών ήταν 1.828 ευρώ ανά λίτρο καυσίμου.
Εκτός όμως από το πετρέλαιο κίνησης, πολύ μεγάλα είναι τα προβλήματα που παρουσιάζονται και αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, η μέση τιμή του οποίου παραμένει για το Ηράκλειο στο 1.49 ευρώ ανά λίτρο. Τόσο τα διυλιστήρια όμως, όσο και οι εταιρείες έχουν προχωρήσει σε μια σειρά από ενέργειες προκειμένου να μειωθεί το κόστος απόκτησης και να υπάρξει μια σχετική αποκλιμάκωση ως προς την τιμή.
Στο πλαίσιο αυτό, τα διυλιστήρια έχουν ανακοινώσει μειώσεις της τάξης των 7 λεπτών ανά λίτρο, ενώ και οι εταιρείες παρέχουν εκπτώσεις της τάξεως του 5% στην περίπτωση αγοράς καυσίμου με κάρτα. Συγκεκριμένες τράπεζες επίσης, δίνουν τη δυνατότητα άτοκων δόσεων, χωρίς απαραίτητα να απαιτείται πιστωτική κάρτα.
Την ίδια ώρα, μεγάλες εταιρείες, παρέχουν μειώσεις της τάξεως του 1 λεπτού ανά λίτρο για παραγγελίες από έναν τόνο και πάνω, ενώ προσφέρουν και διάφορα δώρα κι επιταγές, μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης που διαθέτουν.
Όπως και να έχει πάντως, οι τιμές παραμένουν υπερβολικά ακριβές σε όλα τα επίπεδα, πόσο μάλλον όταν οι καταναλωτές βιώνουν τρομακτικές αυξήσεις σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας τους και δεν μπορούν πλέον να διαχειριστούν μια σειρά από υποχρεώσεις τους.