Νέα εποχή φέρνει για το εγχώριο λιανεμπόριο ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών η εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ με τίμημα που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης 200 εκατ. ευρώ.
Στόχος, να πρωταγωνιστήσει στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, πέρα από τα στενά όρια της Ελλάδας και της Ευρώπης.
Όπως δήλωσε άλλωστε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, «με την ολοκλήρωση της συμφωνίας η ΔΕΗ θα είναι μία άλλη εταιρεία: Ένας ολοκληρωμένος, πελατοκεντρικός πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών σε ψηφιακό και φυσικό επίπεδο».
Η εξαγορά της Κωτσόβολος θα φέρει εξοικονόμηση ποσού περίπου 100 εκατ. ευρώ, το οποίο, σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο, προοριζόταν για τη δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών, αλλά και συστημάτων πληροφορικής για διαχείριση αυτών.
Η κίνηση αυτή αναμένεται να βοηθήσει τη ΔΕΗ να ενισχύσει τις οικονομικές της επιδόσεις και να εξυγιάνει περαιτέρω τη λειτουργία της, εισφέροντας ταυτόχρονα ένα δίκτυο λιανικής που θα τη βοηθήσει να προωθήσει και δικά της προϊόντα στα καταστήματα λιανικής της Κωτσόβολος.
Στο Ρέθυμνο
Αυτήν την περίοδο τρέχει απρόσκοπτα η δραστηριότητα της Κωτσόβολος, η οποία προετοιμάζει όπως αναφέρουν οι πληροφορίες τα επόμενα βήματά της μέσα στη χρονιά, με προτεραιότητα τη δημιουργία έως και πέντε νέων καταστημάτων έως το τέλος του έτους μεταξύ των οποίων στη Ζάκυνθο, στο Ρέθυμνο και στην Ορεστιάδα. Ταυτόχρονα, η αλυσίδα αναπτύσσει αυτή την περίοδο την εμπορική της στρατηγική ενόψει της Black Friday και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.
H ανακοίνωση της ΔΕΗ αναφέρει τα εξής:
Η ΔΕΗ ανακοινώνει ότι υπέγραψε συμφωνία με την Currys plc για την εξαγορά της Κωτσόβολος έναντι αντιτίμου που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης €200 εκατ., χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός, τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και εξαιρουμένων των μισθώσεων κατά το IFRS 16.
Η συμφωνία για εξαγορά της Κωτσόβολος αποτελεί για τη ΔΕΗ μία στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού, σε μία αγορά που αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η εποχή της ενεργειακής μετάβασης και του νέου εξηλεκτρισμού δημιουργεί έναν ολόκληρο νέο κόσμο λύσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Με την εξαγορά της Κωτσόβολος η ΔΕΗ προχωράει ακόμη γρηγορότερα στον μετασχηματισμό της σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών.
Η Κωτσόβολος είναι ένα πολύ δυνατό και αγαπημένο brand στην Ελληνική αγορά. Η εταιρεία διαθέτει 95 καταστήματα, σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores.
Επιπλέον του εκτεταμένου δικτύου φυσικών καταστημάτων, η Κωτσόβολος διαθέτει ένα ολοκληρωμένο, πανελλαδικό δίκτυο, εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών.
Διαθέτει ένα πολυκαναλικό (omnichannel) δίκτυο πωλήσεων που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop (kotsovolos.gr).
Για την οικονομική χρήση 1.5.2022 – 29.4.2023, η Κωτσόβολος είχε κύκλο εργασιών €733 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2022, το EBITDA διαμορφώθηκε σε €49 εκατ. (στη βάση του IFRS 16) και ο τραπεζικός δανεισμός ήταν σχεδόν μηδενικός. Τα παραπάνω αποτελέσματα που παράχθηκαν στο πλαίσιο του επιτυχημένου management της Κωτσόβολος δημιουργούν θετικές προσδοκίες για τα μεγέθη της επόμενης οικονομικής χρήσης.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, κ. Γεώργιος Στάσσης, δήλωσε: «Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας η ΔΕΗ θα είναι μία άλλη εταιρεία: Ένας ολοκληρωμένος, πελατοκεντρικός πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών σε ψηφιακό και φυσικό επίπεδο. Η εξαγορά της Κωτσόβολος, ως μέρος του επενδυτικού μας πλάνου ύψους €9 δισ., επιταχύνει σημαντικά την υλοποίηση του επιχειρησιακού μας σχεδιασμού, ο οποίος βασίζεται σε τρεις πυλώνες, την πράσινη ανάπτυξη, την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών και την πελατοκεντρικότητα».