“Caller ID Spoofing”: Προσοχή στη νέα τηλεφωνική απάτη

Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για μια νέα τηλεφωνική απάτη που έχει στόχο να αποσπάσει ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία και να αποσπάσει παράνομα χρηματικά ποσά.

Η ΕΕΤΤ ζητά από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους την άμεση φραγή εισερχομένων κλήσεων από το εξωτερικό, που στοχεύουν στην εξαπάτηση των καλούμενων με τη μέθοδο «Caller ID Spoofing». Η σύσταση έγινε καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει γίνει αποδέκτης πληθώρας αναφορών από συνδρομητές και παρόχους για κακόβουλες τηλεφωνικές κλήσεις.

Με τη μέθοδο «Caller ID Spoofing» και τη χρήση προηγμένων τεχνολογικών μέσων, επιτήδειοι πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις, στις οποίες εμφανίζονται ψευδώς ως αριθμοί του καλούντα, γνωστοί αριθμοί τραπεζικών οργανισμών ή κυβερνητικών φορέων, όπως επίσης και άγνωστοι αλλά αληθοφανείς αριθμοί. Τρίτα πρόσωπα, χωρίς καμία σχέση με τον αριθμό που εμφανίζεται στην αναγνώριση κλήσης, υποδύονται υπαλλήλους των οργανισμών/εταιρειών, προσπαθώντας να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία που ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση παράνομων συναλλαγών.

Οι συστάσεις

  • Να διακόπτουν άμεσα την κλήση και να καλούν τον οργανισμό, από τον οποίο υποτίθεται ότι προέρχεται η κλήση, για να την επιβεβαιώσουν.
  • Να μη δίνουν ποτέ και σε κανέναν ευαίσθητα προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία (π.χ username, κωδικούς χρήσης, αριθμούς καρτών, PIN, OTPs, κ.λπ.), γιατί δεν θα τους ζητηθεί για κανέναν λόγο να αποκαλύψουν τέτοια στοιχεία κατά τη διάρκεια μίας γνήσιας επικοινωνίας με έναν οργανισμό ή τράπεζα.
  • Να προβαίνουν άμεσα σε αναφορά/καταγγελία της κλήσης απάτης στην αστυνομία.
  • Να ενημερώνουν το συγγενικό και φιλικό περιβάλλον τους όταν υποψιάζονται ότι έχουν δεχθεί κλήση απάτης ή ακόμα και να το κοινοποιούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμβάλλοντας στην πληροφόρηση του ευρέος κοινού και την προστασία του από ανάλογα περιστατικά απάτης. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για την προστασία των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ θα συνεχίσει να εξετάζει τη λήψη και νέων μέτρων για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των κακόβουλων κλήσεων απάτης, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία, δεδομένου ότι το εν λόγω θέμα εξαπάτησης με τη μέθοδο «Caller ID Spoofing» έχει λάβει παγκόσμιες διαστάσεις.