Ανώτατο όριο τεσσάρων μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες – όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία – τίθεται ανά σχολικό τμήμα, σύμφωνα με την απάντηση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη στη Βουλή, στο πλαίσιο ερώτησης που κατέθεσε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς και πρώην υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη.
Η υπουργός διευκρίνισε ότι, εφόσον μετά την κατανομή των μαθητών προκύψει υπέρβαση του συγκεκριμένου ορίου, προβλέπεται η δυνατότητα μείωσης του συνολικού αριθμού μαθητών του τμήματος έως και κατά τρεις, σε σχέση με το ανώτατο προβλεπόμενο. Η ρύθμιση εφαρμόζεται σε σχολικές μονάδες όπου δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης ή δεν παρέχεται υποστήριξη από εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης – Συνεκπαίδευσης.
Παράλληλα, επικαλούμενη την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του νόμου 3699/2008, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 117 του νόμου 5224/2025, η κ. Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι ο αριθμός μαθητών με αναπηρία ή άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – πλην των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών – δεν μπορεί να υπερβαίνει τον έναν ανά τμήμα. Και σε αυτή την περίπτωση, εφόσον υπάρξει υπέρβαση, δίνεται η δυνατότητα μείωσης του συνολικού αριθμού μαθητών του τμήματος κατά τρεις, υπό τους ίδιους όρους ως προς την ύπαρξη δομών υποστήριξης.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργικότητα των Δημοτικών Σχολείων, η υπουργός υπενθύμισε ότι ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα ορίζεται στους 25.
Για τα Νηπιαγωγεία, τα οποία διακρίνονται σε μονοθέσια και πολυθέσια με βάση τις οργανικές θέσεις νηπιαγωγών, ισχύουν ειδικότερες ρυθμίσεις. Στις απομακρυσμένες, δυσπρόσιτες και παραμεθόριες περιοχές, καθώς και σε περιοχές με δυσκολίες πρόσβασης ή αυξημένες ανάγκες μεταφοράς μαθητών, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα καθορίζεται στους πέντε. Στα διθέσια και άνω Νηπιαγωγεία, ο ελάχιστος αριθμός ανέρχεται σε 15 μαθητές, ενώ ο ανώτατος παραμένει στους 25.
Ygeiamou.gr
