Πρόσθετες αναγκαστικές απαλλοτριώσεις για το Καστέλι αιτήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Την υπαγωγή αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ακινήτων, στην παράγραφο 1 του άρθρου 7 Α ζήτησε από το υπουργικό συμβούλιο ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αναφορικά με το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Ο υπουργός ζητά να προχωρήσουν οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις στο πλαίσιο της γενικότερης σημασίας που έχει η επένδυση για την οικονομία της χώρας, οι οποίες και αφορούν όχι μόνο το χώρο του αεροδρομίου, αλλά και τις οδικές του συνδέσεις.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, αντίστοιχα ζητήματα έχουν συζητηθεί άλλες έξι φορές σε υπουργικά συμβούλια και ο κ. Καραμανλής πρότεινε ένα συμπληρωματικό κατάλογο, που αφορά σε οδικά έργα που υλοποιούνται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς κι ένα – κτηριακό – από τον δήμο Νεάπολης – Συκεών.

Εκτός από το «Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και των Οδικών του Συνδέσεων», στον κατάλογο των έργων για τα οποία ζητούνται αναγκαστικές απαλλοτριώσεις εντάσσονται επίσης, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο Αυτοκινητόδρομος Ιόνιας Οδού από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ο ΠΑΘΕ από τον Ανισόπεδο Κόμβο της Μεταμόρφωσης μέχρι τα Σκάρφεια στον Μαλιακό, καθώς και του Συνδετήριου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα, ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) στο τμήμα του Μαλιακός – Κλειδί, ο

Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα με τον Κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη, και η βελτίωση της 9ης Εθνικής Οδού, στο τμήμα της Παράκαμψης της Γιάλοβας στη Μεσσηνία.

Στο μεταξύ έντονος είναι ο σκεπτικισμός τις τελευταίες ημέρες αναφορικά με την πορεία εξέλιξης των εργασιών στο νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι. Η ανακοίνωση της ίδιας της εταιρίας για ολοκλήρωση των εργασιών της τάξεως μόλις του 15 % έχει δημιουργήσει ερωτηματικά σε σχέση με το αν αυτό είναι το προβλεπόμενο ποσοστό κατασκευής τη δεδομένη στιγμή ή αν θα έπρεπε να έχει προχωρήσει το έργο πολύ περισσότερο.

Βουλευτές του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος παράλληλα έχουν προχωρήσει σε σχετική ερώτηση, φέρνοντας το θέμα στη βουλή και καυτηριάζοντας μια σειρά από «κακώς κείμενα» κατά την άποψη τους για τα οποία και ζητούν απαντήσεις από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Οι βουλευτές θεωρούν ότι υπάρχουν πάρα πολλές ελλείψεις στο έργο και πάρα πολλά προβλήματα τα οποία και οφείλουν να επιλυθούν το συντομότερο δυνατό, ενώ υπάρχουν σοβαρές επιφυλάξεις αναφορικά με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και το πόσο έχει επικαιροποιηθεί.

Στο μεταξύ, υπάρχει έντονη φημολογία, η οποία έχει ήδη επισημανθεί από τα κομματικά στελέχη, για το γεγονός ότι έχει κατατεθεί σχετικό αίτημα προς το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύμφωνα με το οποίο, θα πρέπει να υπάρξει μια αλλαγή και αναπροσαρμογή των υφιστάμενων μελετών, προκειμένου να μπορέσει τελικά να καταστεί το έργο βιώσιμο.

Η κυβέρνηση βέβαια δεν έχει τοποθετηθεί σε καμία περίπτωση επ’ αυτού, ούτε όμως και υπάρχει κάποια επίσημη απάντηση για το αν οι Μελέτες του έργου σε συνδυασμό με τις νέες συνθήκες, δεν μπορούν να εγγυηθούν τη βιωσιμότητα του έργου. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι προβληματισμοί είναι έντονοι, ενώ αναμένονται και οι σχετικές απαντήσεις.