Βραβείο σε μαθήτριες του Πρότυπου ΓΕΛ Ηρακλείου για σύστημα επαναχρησιμοποίησης νερού

Μια σημαντική διάκριση πέτυχαν τρεις μαθήτριες του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου, οι οποίες κατέκτησαν την 1η θέση στο διαγωνισμό κατασκευών του Πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού ACSTAC.

Μάλιστα είναι η δεύτερη συνεχή χρονιά που βραβεύονται οι μαθητές του Πρότυπου ΓΕΛ Ηρακλείου, οι οποίοι συμμετείχαν στο διαγωνισμό ο οποίος πραγματοποιήθηκε στις 2-4 Μάιου 2025, στη Θεσσαλονίκη. Το Συνέδριο είχε τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Μια ακόμα επιτυχημένη συμμετοχή των μαθητών του Ομίλου Φυσικών Επιστημών STEM στο 11o Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης & Τεχνολογίας, AnatoliaCollegeScience and TechnologyAnnualConference (ACSTAC).

Οι μαθήτριες ΕυαγγελίαΧατζάκη, Αφροδίτη Μαραγκάκη και Αναστασία Δετοράκη, της Α΄ τάξης του Πρότυπου ΓΕΛ Ηρακλείου διαγωνίστηκαν στον τομέα των κατασκευών και κατέκτησαν το 1ο βραβείο στο πεδίο “Social ResponsibilityAward”, για την κατασκευή τους με τίτλο “Construction of a HydraulicSystem for watertransport, in ordertocombatwaterscarcity”.

Η εργασία των μαθητριών είχε ως θέμα την κατασκευή συστήματος επαναχρησιμοποίησης νερού από οικιακή χρήση και περιλάμβανε, αρχικά μονάδα επεξεργασίας του νερού με χρήση φυσικών φίλτρων, στη συνέχεια τμήμα ελέγχου των ποιοτικών χαρακτηριστικών του με χρήση αισθητήρων και τέλος τη δημιουργία πρωτότυπου υδραυλικού συστήματος προώθησης του νερού σε μεγάλο ύψος. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του υδραυλικού αυτού συστήματος είναι ότι λειτουργεί με την πίεση του νερού και με χρήση αποκλειστικά ανανεώσιμων μορφών ενέργειας.

Στο συνέδριο συμμετείχαν με προφορική εισήγηση και οι μαθήτριες Κλαψινού Νάντια και Παπαδάκη Μαρία, οι οποίες ξεχώρισαν με την παρουσία τους, ενώ συγχαρητήρια αξίζουν σε όλες τις μαθήτριες.

Υπεύθυνη καθηγήτρια του ομίλου Φυσικών Επιστημών STEM είναι η κ.Κορακάκη Ελένη.

Το ACSTAC είναι μια εκπαιδευτική προσομοίωση επιστημονικού συνεδρίου που έχει στόχο τόσο την προώθηση των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών όσο και των συνδυασμών τους με τις Τέχνες (STE(A)M), ώστε τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας, κριτικής σκέψης, συνεργασίας και επικοινωνίας. Κεντρικό άξονα του 11ου ACSTAC αποτέλεσε η σύνδεση του STEM με την κοινωνική υπευθυνότητα και τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Στο συνέδριο φέτος συμμετείχαν με φυσική παρουσία 400 μαθητές και μαθήτριες από 40 δημόσια και ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Κρήτη, Βοιωτία, Χίο κ.ά.) που παρουσίασαν τις εργασίες τους ως πραγματικοί ερευνητές, αναπτύσσοντας δεξιότητες έρευνας, κριτικής σκέψης, συνεργασίας και επικοινωνίας, και δίνοντας υπόσταση σε ιδέες που συνδυάζουν την επιστημονική γνώση και το κοινωνικό όφελος.