Στην Ισπανία ταξίδεψε το 2ο ΕΠΑΛ

Σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+/Δράσης ΚΑ2 στην Oliana της Ισπανίας έλαβε μέρος το 2o ΕΠΑΛ Ηρακλείου Κρήτης.

Το σχολείο συμμετέχει σε Στρατηγική Σχολική Σύμπραξη και υλοποιεί από τον Σεπτέμβριο του 2018 εγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+/Δράσης ΚΑ2, διάρκειας 24 μηνών με στόχο τη «Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών» με τίτλο: “Social Media and Inclusion”.

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Social media as a tool for inclusion – Τα κοινωνικά δίκτυα ως εργαλείο ενσωμάτωσης», το 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου συνεργάζεται με τέσσερα σχολεία  από τη Δανία, την Εσθονία, την Ισπανία και τη Φινλανδία.

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Social media as a tool for inclusion – Τα κοινωνικά δίκτυα ως εργαλείο ενσωμάτωσης», ομάδα εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο σχολείο INS Aubenç de Oliana, στην πόλη Oliana της Ισπανίας.

Σκοπός της επίσκεψης στην Ισπανία, στην οποία συμμετείχαν σχολεία από τις τέσσερις  συνεργαζόμενες χώρες (την Ελλάδα, τη Δανία, την Εσθονία, και τη Φινλανδία), ήταν η ανταλλαγή καλών πρακτικών για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την ενσωμάτωση των μαθητών που ίσως να είχαν περιθωριοποιηθεί στο παρελθόν, για παράδειγμα τα άτομα που μένουν σε μακρινές περιοχές, μακριά από την πόλη, τα άτομα με κοινωνικές δυσκολίες ή ειδικές ανάγκες κ.ά.

Το σχολείο αναφέρει πως «κατά την διάρκεια της παραμονής στην Ισπανία, μαθητές και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, επισκέφθηκαν εκπαιδευτικά ιδρύματα της πόλης, συμμετείχαν σε ομάδες εργασίας για τις εκπαιδευτικές πρακτικές των συμμετεχουσών χωρών, παρακολούθησαν διαλέξεις για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό την ενσωμάτωση των μαθητών και την ενεργή συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Από τις δράσεις του προγράμματος, ξεχωρίζουν η συμμετοχή των μαθητών μας στην καμπάνια για το δικαίωμα των εφήβων  στην ενημέρωση και στη σωστή χρήση  του διαδικτύου, η επιμόρφωση των καθηγητών σε διαδικτυακές εφαρμογές επεξεργασίας και διαμοιρασμού εικόνων, η παρέμβαση του ψυχολόγου σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα στην εφηβεία, τον εθισμό των νέων σε αυτά και την αλόγιστη χρήση τους, το εργαστήριο παρασκευής αλάτων μπάνιου και οπωσδήποτε οι επισκέψεις σε εξαιρετικά σημεία πολιτιστικού, εμπορικού, αθλητικού, επιχειρηματικού και παιδαγωγικού ενδιαφέροντος τόσο στην Ολιάνα όσο και στη γειτονική πόλη Solsona και την πρωτεύουσα της Καταλονίας, Βαρκελώνη. Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσης και μια ολοήμερη αθλητική εκδρομή στη γειτονική χώρα Ανδόρα.

Τέλος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο ζωής και την καθημερινότητα των κατοίκων και των μαθητών της πόλης, καθώς φιλοξενούνταν από τοπικές οικογένειες. Σε όλους μας αποτυπώθηκε η ευγένεια και η γενναιόδωρη φιλοξενία τόσο των γονέων όσο και των Ισπανών συναδέλφων. Όλες οι αποστολές μαθητών και καθηγητών επέστρεψαν στον τόπο τους έχοντας αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις, έχοντας δημιουργήσει νέους δεσμούς κι έχοντας βιώσει μία αξέχαστη εμπειρία ζωής.

Η επόμενη μετακίνηση και συνάντηση με τους εταίρους μας θα είναι τον Μάιο 2020 στην Κοπεγχάγη, όπου δύο μαθητές από το 2o ΕΠΑΛ και τέσσερις καθηγητές θα ταξιδέψουν στη Δανία για την τελική μετακίνηση και το κλείσιμο του προγράμματος, με θέμα την εκστρατεία διάδοσης των δικαιωμάτων των εφήβων στα κοινωνικά δίκτυα».