Με απώτερο στόχο κάθε σχολείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να αποκτήσει τμήμα ένταξης για μαθητές που έχουν ανάγκη, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων καλούνται αυτό το διάστημα να καταθέσουν προτάσεις για την ίδρυση νέων τμημάτων.
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως τα τμήματα ένταξης είναι απαραίτητα σε κάθε σχολείο καθώς βοηθούν τόσο τους μαθητές όσο και τους δασκάλους της τάξης να προχωρήσουν απρόσκοπτα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
«Θα επιδιώξουμε να δημιουργήσουμε ένα τμήμα ένταξης σε κάθε σχολείο.
Πρέπει, βέβαια, πρώτα να δούμε τις προτάσεις των σχολείων και αναλόγως να δράσουμε» αναφέρει στην «Π» ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Γιώργος Τερζάκης.
Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής, το Υπουργείο Παιδείας απευθύνει κάλεσμα προς τα σχολεία να καταθέσουν τις προτάσεις τους, εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τις καταχωρούν και τις προωθούν στην περιφερειακή διεύθυνση.
Παράλληλα, αποστέλλονται αιτήματα προς τους Δήμους και τις σχολικές επιτροπές, από όπου πρέπει να δοθούν βεβαιώσεις ότι αναλαμβάνουν τις επιπλέον δαπάνες που θα προκύψουν. Η τελική πρόταση θα έχει κατατεθεί ως τις 5 Μαΐου και στη συνέχεια θα εκδοθεί η υπουργική απόφαση που θα προβλέπει τη λειτουργία νέων τμημάτων ένταξης από τη σχολική χρονιά 2019- 2020.
Στα σχολεία πρέπει να υπάρχουν παιδιά με διάγνωση από το ΚΕΣΥ που να βεβαιώνει ότι έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ενώ είναι απαραίτητο να διαθέτουν έναν ειδικό χώρο, όπου θα στεγάσουν το τμήμα ένταξης.
«Εκτιμώ ότι όλα τα σχολεία έχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση» αναφέρει ο κ. Τερζάκης. Θεωρεί πως σε συνδυασμό με τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης θα παρέχεται σημαντική βοήθεια στους μαθητές που τη χρειάζονται ενώ θα προχωρούν πιο εύκολα οι διαδικασίες που απαιτούνται για να εκδοθούν βεβαιώσεις από το ΚΕΣΥ.
Ο κ. Τερζάκης αναφέρει πως η ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης είχε «παγώσει» για ένα μεγάλο διάστημα, ιδρύθηκαν κάποια νέα πριν από λίγο καιρό και τώρα αναμένεται να επεκταθούν σε σημαντικό βαθμό.
Την τελευταία φορά, δημιουργήθηκαν 500 νέα τμήματα ένταξης σε όλη τη χώρα, εκ των οποίων 50 στην Κρήτη. Ικανοποιήθηκαν περίπου το 75% των αιτημάτων των σχολείων.
Ο κ. Τερζάκης εκτιμά ότι αυτή τη στιγμή στην Κρήτη, περισσότερα από τα μισά σχολεία της πρωτοβάθμιας έχουν τμήματα ένταξης αλλά είναι πολύ λίγα τα τμήματα στη δευτεροβάθμια, ιδιαίτερα στα Λύκεια.
«Ως συνδικαλιστική κοινότητα, πάγιο αίτημά μας είναι σε κάθε σχολείο, ειδικά στα τετραθέσια και πάνω, να ιδρυθεί τμήμα ένταξης» σχολιάζει ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», κ. Γιώργος Μακράκης.
Όπως εξηγεί, αποτελεί βασικό πυλώνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες να έχει έναν σταθερό εκπαιδευτικό που θα τον βοηθάει παιδαγωγικά με προσαρμογές στην ύλη και τις δυνατότητες του παιδιού ή της ομάδας των παιδιών.
«Είναι ένα πολύ υποστηρικτικό μέσο για το παιδί και τον εκπαιδευτικό της τάξης, για το σύνολο, δηλαδή, της λειτουργίας του σχολείου» αναφέρει και προσθέτει ότι ελπίζει η νέα υπουργική απόφαση να περιλαμβάνει την ίδρυση αρκετών τμημάτων ένταξης για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των σχολείων.