Θυμίζουν ταύρο σε υαλοπωλείο, κι όμως είναι γονείς που εισέρχονται, όχι με καλές προθέσεις, στα σχολεία των παιδιών τους. Ο λόγος είναι ότι διαφωνούν με τον τρόπο που γίνεται το μάθημα και επιθυμία τους είναι να επιβάλουν τα δικά τους πιστεύω στη διδασκαλία του εκάστοτε εκπαιδευτικού!
Το γεγονός ότι την επόμενη Τρίτη 22 Οκτωβρίου κάθονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου τέσσερις νηπιαγωγοί που πριν από τρία χρόνια μίλησαν σε μαθητές του 19ου Νηπιαγωγείου Χανίων για την επιστημονική ονομασία των γεννητικών οργάνων δεν είναι μεμονωμένο.
Το θέμα αποκάλυψε η «Π» την περασμένη βδομάδα και απασχόλησε τα Μέσα Ενημέρωσης όλης της χώρας.
Μπορεί να είναι η πρώτη φορά, σε τοπικό τουλάχιστον επίπεδο, που καλείται η Δικαιοσύνη να βγάλει μια απόφαση, ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί είναι πλέον συνηθισμένοι σε έντονες αντιδράσεις από πλευράς των γονέων για θέματα που αφορούν στη διδακτέα ύλη.
Οργισμένοι φτάνουν στα σχολεία, μπαίνουν στις αίθουσες και απειλούν τους νηπιαγωγούς και δασκάλους γιατί δε συμφωνούν με όσα ακούνε τα παιδιά τους την ώρα του μαθήματος. Οι αντιδράσεις δεν αφορούν μονάχα στα ευαίσθητα συγκεκριμένα θέματα αλλά και σειρά άλλων ζητημάτων που… τολμούν οι εκπαιδευτικοί να ακουμπήσουν.
Υπάρχουν και περιπτώσεις γονέων που εισβάλλουν στα σχολεία και ζητούν με μένος να αλλάξει ο εκπαιδευτικός που έχει τοποθετηθεί από τη διεύθυνση εκπαίδευσης στην τάξη των παιδιών τους.
Πανελλήνιες διαστάσεις
Όπως έγραψε η «Π» στις 11 Οκτωβρίου, ένας γονέας εξοργίστηκε και κατέθεσε μήνυση εναντίον των τεσσάρων εκπαιδευτικών, με το αιτιολογικό ότι το παιδί του “τραυματίστηκε ψυχολογικά.”
Σύμφωνα με την εκπαιδευτικό, ειδική σε θέματα σεξουαλικής αγωγής Μαργαρίτα Γερούκη, το περιστατικό συνέβη πριν τρία χρόνια στο 19ο νηπιαγωγείο Χανίων.
Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα τόσο του Ρεθύμνου όσο και των Χανίων, αλλά και ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων τάχθηκαν υπέρ των νηπιαγωγών και ενημέρωσαν τις εισαγγελικές Αρχές ότι πρόκειται για μάθημα εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής. Ωστόσο οι νηπιαγωγοί, δεν θα αποφύγουν το δικαστήριο.
“Όταν οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να ενημερώσουν τα παιδιά, είναι παράλογο να καταλήγουν κατηγορούμενοι”, είχε σχολιάσει η κ. Γερούκη.
Το θέμα έχει απασχολήσει τις τελευταίες ημέρες όλη τη χώρα αφού πρόκειται για ένα πρόγραμμα που εφαρμόζεται σε πανελλαδικό επίπεδο.
Στήριξη από τη διεύθυνση πρωτοβάθμιας
Στο πλευρό των εκπαιδευτικών που δικάζονται είναι ο διευθυντής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων, κ. Μανώλης Μηλιαράκης, ο οποίος αναφέρει πως «είναι πραγματικά ανήκουστο το γεγονός να διώκονται για τέτοιο λόγο εκπαιδευτικοί.
Ίσα- ίσα πρέπει να μπει με επιστημονικό και όχι πρόχειρο τρόπο το μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης γιατί θα προληφθούν αργότερα, όταν οι μαθητές θα είναι ενήλικες, σεξουαλικά εγκλήματα. Θα είναι μία προληπτική διαδικασία.»
Εξηγεί πως ο γονέας αντέδρασε σε ένα πρόγραμμα ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, όπου συμμετείχε η εξειδικευμένη επιστήμονας στα θέματα αυτά, κ. Γερούκη, καθώς και η αρμόδια σχολική σύμβουλος. Ήταν μία απογευματινή ενημέρωση του συλλόγου γονέων για θέματα γνωριμίας των μαθητών με το σώμα τους που προβλέπεται από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας.
Κάνει λόγο για προκατάληψη που έδειξε ο συγκεκριμένος γονέας που αισθάνθηκε ότι δεν υπήρχε η ετοιμότητα να ακούσει την επιστημονική άποψη και ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα.
«Από τη στιγμή που φτάνει στην έδρα, τότε οι εκπαιδευτικοί αλλά κι εγώ προσωπικά θα υποστηρίξουμε τους κατηγορούμενους», αναφέρει.
«Δεν είμαστε έτοιμοι σαν κοινωνία»
Ο πρόεδρος της ένωσης γονέων Χανίων, κ. Γρηγόρης Γκουλούσης, αναφέρει πως ο ίδιος έχει συμμετάσχει στην αρμόδια επιτροπή που εγκρίνει τα συγκεκριμένα προγράμματα και επισημαίνει πως, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας, πολλές φορές η επιτροπή επέλεγε να μην εφαρμόζονται σε παιδιά μικρότερα της Δ΄ Δημοτικού.
«Σα γονείς αυτά που εισπράτταμε από τα παιδιά που ήταν στο πρόγραμμα ήταν εντελώς διαφορετικά από αυτά που ήθελε το πρόγραμμα να πει.
Το μεγάλο πρόβλημα με τα μικρά παιδιά είναι ότι δεν καταλαβαίνουν πάντα αυτά που τους λες, πολλές φορές λες κάτι και διαπιστώνεις ότι κατάλαβαν κάτι εντελώς διαφορετικό, ακόμα και όταν τους το λέει κάποιος εκπαιδευτικός. Για αυτό θέλαμε να προφυλάξουμε και τους εκπαιδευτικούς από τις αντιδράσεις των γονέων», σχολιάζει.
Τονίζει, ωστόσο, πως «εφόσον είχε και την έγκριση από την πρωτοβάθμια, η νηπιαγωγός καλώς έκανε και το έκανε, νομιμότατα έγινε. Αν αποδίδει ή πώς το έλαβαν κάποια παιδιά εξαρτάται από την εκπαιδευτικό και τα ίδια τα παιδιά.
Σα γονιός θα έλεγα ότι είναι πολύ προχωρημένα για την κοινωνία μας, μπορεί να είναι άρτια καταρτισμένα εκπαιδευτικά αλλά τα περισσότερα είναι μεταφράσεις του εξωτερικού και το Ελληνάκι δεν έχει τα κοινωνικά στάτους που έχει ένα παιδί στη Γερμανία, τη Σουηδία, την Πορτογαλία.
Έχουμε ηθικά όρια διαφορετικά από κάποιες άλλες κοινωνίες. Ίσως θα έπρεπε κάποια προγράμματα όχι απλώς να μεταφράζονται αλλά να προσαρμόζονται στα ελληνικά δεδομένα».
Αναφέρει πως είναι το μόνο περιστατικό που φτάνει στα δικαστήρια, ωστόσο, υπάρχουν γονείς που μπαίνουν στις τάξεις και ζητούν το λόγο από τους εκπαιδευτικούς για όσα διδάσκουν.
Αντιδράσεις προκαλούν ακόμα και προγράμματα Erasmus γιατί γονείς δε θέλουν να στείλουν τα παιδιά τους σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.