Οι εταίροι του προγράμματος για το έργο INSIGN «Προώθηση της συμμετοχικής εκπαίδευσης μέσω της Διεθνούς Νοηματικής Γλώσσας»
Οι εταίροι του προγράμματος, με τη συμμετοχή του κ. Παπαδουράκη

Οι άνθρωποι με προβλήματα κώφωσης θα έχουν στο εξής τη δυνατότητα να επικοινωνούν με άτομα από όλο τον κόσμο, θα έχουν καλύτερη πρόσβαση στην εκπαίδευση και μία σειρά άλλων προνομίων χάρη σε προγράμματα, στα οποία συμμετέχει το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο.

Ο καθηγητής στο ΕΛΜΕΠΑ, υπεύθυνος του εργαστηρίου Ευφυών Συστημάτων και Αρχιτεκτονικής Υπολογιστών, κ. Γιώργος Παπαδουράκης, μιλά στην «Π» για το έργο INSIGN «Προώθηση της συμμετοχικής εκπαίδευσης μέσω της Διεθνούς Νοηματικής  Γλώσσας».

Συντονιστής του έργου είναι το Πανεπιστήμιο του Ζίγκεν στη Γερμανία και συμμετέχουν, επίσης, το Πολυτεχνείο του Πόρτο στην Πορτογαλία, το Πανεπιστήμιο του Μάριμπορ στη Σλοβενία και το European Association of Career Guidance στην Κύπρο.

Ο κ. Παπαδουράκης αναφέρει πως η διεθνής νοηματική γλώσσα είναι σαν τα λατινικά, υπάρχει αλλά λίγοι τη γνωρίζουν. Ένας άνθρωπος από την Πορτογαλία δεν μπορεί να συνεννοηθεί στη νοηματική με έναν Έλληνα. Στόχος του έργου, μεταξύ άλλων, είναι να διαδοθεί η διεθνής νοηματική.

Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη μία έρευνα, στην οποία μπορεί να βοηθήσει ο καθένας από εμάς. Όπως τονίζουν οι επιστήμονες, οι  κωφοί μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επικοινωνία με μη κωφούς  καθώς και με άλλους κωφούς μαθητές από διαφορετικές εθνικότητες λόγω των  διαφορετικών γλωσσών  που χρησιμοποιούν και οι δύο.

Το έργο INSIGN «Προώθηση της συμμετοχικής εκπαίδευσης μέσω της Διεθνούς Νοηματικής  Γλώσσας» στοχεύει στην προώθηση της πρόσβασης των κωφών μαθητών  στην εκπαίδευση, τη διεθνή κινητικότητα και την παγκόσμια ιθαγένεια,  αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση για την Διεθνή Νοηματική Γλώσσα ως κοινό  μέσο επικοινωνίας μεταξύ των κωφών και των μη-κωφών σε διεθνή  περιβάλλοντα.

«Με  αυτήν την έρευνα θα θέλαμε να εξετάσουμε σε βάθος τις κοινές δυσκολίες  που αντιμετωπίζουν οι κωφοί και εκείνοι που ζουν, σπουδάζουν ή  εργάζονται μαζί τους. Η συμμετοχή  σας είναι εξαιρετικά σημαντική για την εγκυρότητα της έρευνας μας,  διασφαλίζοντας ότι τα αποτελέσματά μας είναι όσο το δυνατόν πιο  αντιπροσωπευτικά.

Η συμμετοχή σας σε αυτήν την έρευνα είναι εθελοντική.  Μπορείτε να αφήσετε όσες ερωτήσεις θέλετε αναπάντητες  ή ακόμη και να αρνηθείτε να συμμετάσχετε. Τα δεδομένα που θα υποβάλλετε  θα αξιολογούνται μόνο στατιστικά, όχι προσωπικά και δεν θα  διαβιβάζονται σε τρίτους. Τα δεδομένα σας θα υποβληθούν σε επεξεργασία ή  θα δημοσιευτούν μόνο σε ανώνυμη και συγκεντρωτική μορφή.  Τυχόν υπάρχοντα προσωπικά δεδομένα θα διαγραφούν. Η έρευνα λήγει στις  31.01.2021.

Μπορείτε να ξεκινήσετε την έρευνα χρησιμοποιώντας τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSf0mn9GPybA6N…/viewform», εξηγεί ο κ. Παπαδουράκης.

Η προσωπική εμπειρία ενός ερευνητή

Ο κ. Κώστας Κορναράκης
Ο κ. Κώστας Κορναράκης

Ο ερευνητής, κ. Κώστας Κορναράκης, είναι κωφός και μοιράζεται με την «Π» τη δική του εμπειρία. Η συμμετοχή του στο πρόγραμμα ξεκίνησε με την διπλωματική του εργασία με τίτλο “3D AVATAR and I-ACE IN THE SERVICE OF THE DEAF PEOPLE” στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος «Informatics & Multimedia» του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής του ΕΛΜΕΠΑ.

Στην παρουσίαση του προγράμματος, που έγινε στο Ίδρυμα, συμμετείχαν και τα ερευνητικά ιδρύματα από Πορτογαλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Κύπρο, Ελλάδα  και Σλοβενία. «Όπως, είναι φυσικό, λόγω της κώφωσής μου, γνωρίζω καλά την νοηματική γλώσσα και τις ανάγκες της επικοινωνίας των ατόμων με προβλήματα ακοής», αναφέρει.

«Η συμμετοχή μου στο έργο INSIGN «Προώθηση της συμμετοχικής εκπαίδευσης μέσω της Διεθνούς Νοηματικής  Γλώσσας», με έχει ενθουσιάσει γιατί θα βοηθήσει  τους κωφούς να επικοινωνήσουν με τους κωφούς των άλλων χωρών. Είναι πολύ σημαντικό να μπορούν οι κωφοί να έχουν πρόσβαση στην γνώση και στην εκπαίδευση χωρίς περιορισμούς. Ξέρω πόσο δύσκολο είναι για αυτούς γιατί τα έχω περάσει τα προβλήματα που έχουν οι κωφοί αλλά και οι γύρω τους ανθρώπους, γονείς, δάσκαλοι, καθηγητές, φίλοι, και να αναπτύξουν δεξιότητες που διαθέτουν και να μορφωθούν όπως οι άλλοι άνθρωποι», τονίζει.

Ο ίδιος, όπως λέει, είχε την τύχη να έχει δίπλα του ανθρώπους που τον στήριξαν και τον βοήθησαν να σπουδάσει, και τους ευχαριστεί από τη βάθη της καρδιάς του, όπως και τους γονείς του, οι οποίοι δεν είχαν ιδιαίτερες γνώσεις, τον έμαθαν να μιλάει αρκετά καθαρά. Ευχαριστεί και τον καθηγητή του, κ. Παπαδουράκη, και όλους τους καθηγητές, δασκάλους και τους πανεπιστημιακούς που είχε δίπλα του.