Άγνωστο παραμένει το πότε και αν θα ανοίξουν τα σχολεία που, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, θα έμεναν κλειστά ως τις 30 Νοεμβρίου.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση χθες, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει ληφθεί απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων και ότι περιμένει τις εισηγήσεις των ειδικών. Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «δεν υπάρχει πρόγραμμα για την επαναλειτουργία των σχολείων. Αναμένονται οι εισηγήσεις των ειδικών προς τον πρωθυπουργό για το θέμα».
Όσον αφορά στα «έξυπνα τεστ», τα οποία πρόκειται να γίνουν σε μαθητές, απάντησε ότι σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις από τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας.
Σχετικά με τις αιτήσεις συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις, η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι φέτος θα γίνουν νωρίτερα (έως το τέλος του μήνα), καθώς λόγω της πανδημίας του κοροναϊού όλες οι διαδικασίες για τις εξετάσεις πρέπει να γίνουν νωρίτερα αλλά και γιατί οι υποψήφιοι πρέπει να δηλώσουν τα ειδικά μαθήματα, στα οποία πρέπει να εξετασθούν, προκειμένου το Υπουργείο να ετοιμαστεί για την διδασκαλία τους.
Η παιδίατρος λοιμωξιολόγος, μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας, Αθανασία Λουρίδα, εμφανίστηκε απαισιόδοξη για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία τις επόμενες εβδομάδες.
Σύμφωνα με την ίδια, αν συνεχίσουν τα σημερινά επιδημιολογικά δεδομένα τα σχολεία δεν θα ανοίξουν παρόλο που τα παιδιά δεν μεταδίδουν την νόσο ούτε την περνάνε τόσο σοβαρά. Η μετακίνηση, ωστόσο, των ενηλίκων για να μεταφέρουν τα παιδιά στο σχολείο βοηθάει στην εξάπλωση του ιού στην κοινότητα.
«Αυτή τη στιγμή δεν είναι καλά τα πράγματα», είπε χαρακτηριστικά η κ. Λουρίδα τονίζοντας ότι τις τελικές αποφάσεις τις παίρνει η πολιτική ηγεσία.
Από την πλευρά του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κ. Στέλιος Πέτσας , στη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, είπε ότι τα σχολεία πιθανότητα θα είναι από τα πρώτα που θα ανοίξουν. Επανέλαβε ότι στις σχολικές μονάδες δεν υπήρξε υπερμετάδοση στα σχολεία, τονίζοντας ότι με τα τεστ που θα γίνουν θέλουμε να εξετάσουμε το επιδημιολογικό φορτίο.