Για καλά προετοιμασμένους μαθητές ήταν για μία ακόμα φορά τα θέματα των Πανελλήνιων
μπήκαν στη Bουλή

Στη λογική των θεμάτων για καλά προετοιμασμένους μαθητές κινήθηκε και η χθεσινή ημέρα των Πανελλήνιων Εξετάσεων.

Οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν σε Αρχαία Ελληνικά για το πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε Μαθηματικά για το πεδίο των Θετικών Σπουδών και Οικονομίας και στη Βιολογία για το πεδίο των Σπουδών Υγείας.

Σε γενικές γραμμές τα θέματα θεωρήθηκε πως κινήθηκαν στα ίδια περίπου επίπεδα με τα περυσινά θέματα, έχοντας συγκεκριμένο βαθμό δυσκολίας και απευθυνόμενα σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Ο Γιώργος Μανδαλάκης

Ειδικότερα, σχολιάζοντας τα θέματα των μαθηματικών ο διευθυντής του φροντιστηριακού οργανισμού «Ορίζοντες» Γιώργος Μανδαλάκης αναφέρει: «Όπως και κάθε χρόνο τα θέματα, απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψήφιους.

Ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και απαιτούσαν μεγάλη ανάπτυξη. Φέτος παρατηρήθηκε ότι το δεύτερο θέμα ήταν περισσότερο απαιτητικό από τα αντίστοιχα δεύτερα θέματα των προηγούμενων ετών, ενώ το τρίτο θέμα ήταν ευκολότερο από τα αντίστοιχα τρίτα θέματα προηγούμενων χρόνων. Αυτό που έχει σημασία είναι να συνεχίσουν οι μαθητές και στα επόμενα μαθήματα με καθαρό μυαλό και ψυχραιμία. Εύχομαι σε όλα τα παιδιά καλή τύχη, καλά αποτελέσματα και να μη χάσουν ποτέ το χαμόγελό τους».

Από την πλευρά του ο μαθηματικός του Φροντιστηρίου «Θετικό» πραγματοποιεί μια εμπεριστατωμένη ανάλυση των θεμάτων, αποτυπώνοντας με γλαφυρό τρόπο τις πραγματικές δυσκολίες, αλλά και τα ζητήματα τα οποία προέκυψαν από την εξέταση του μαθήματος.

Ο Κώστας Τζανιδάκης
Στις 15 Ιουνίου θα γίνει το debate με τη συμμετοχή

«Η εξέταση ήταν ισοδύναμη σε γενικές γραμμές με την περυσινή» αναφέρει σχολιάζοντας τα θέματα ο κ. Τζανιδάκης για να προσθέσει:

«Η Ποιοτική Διαφορά είναι ότι στο θέμα Γ δεν είχαμε πρακτικό πρόβλημα ρυθμού μεταβολής όπως πέρυσι και αντ αντ’ αυτού ειχαμε εμβαδόν χωρίου.

Πρέπει να διαχωρίσουμε τα θέματα:

1ο ως προς αυτούς που θέλουν να πετύχουν την Ε.Β.Ε και να ανοίξει το μηχανογραφικό για πολλές σχολές.

Αυτοί έπρεπε να έχουν την στρατηγική να μαζέψουν μόρια από όλα τα θέματα και όχι μόνο να τα περιμένουν όλα από το Α και Β θέμα …. Διαφορετικά θα δυσκολευτούν να φτάσουν στην βάση και

2ο ως προς αυτούς που θέλουν διορισμό (σχολές με στολή) και τις υψηλόβαθμες πολυτεχνικές σχολές που πρέπει να ματώσουν τη φανέλα για κάνουν σκορ πάνω από 17 …..

Σε γενικές γραμμές στατιστικά εκτιμώ ότι θα είμαστε στα περσυνά ποσοστά με αυτό το (70- 75)% κάτω από τη βάση στο 4ο πεδίο να παραμένει.

Διαπιστώνω ότι τα 2 τελευταία χρόνια με την καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και την Ε.Β.Ε. οι μαθητές εγκαίρως από την Α’ Λυκείου ενδιαφέρονται περισσότερο για την Άλγεβρα και τα μαθηματικά και αυτό θα φανεί από του χρόνου με καλύτερες, ελπίζω, επιδόσεις.

Όπως και να έχει πάμε παρακάτω στο επόμενο μάθημα, οι Πανελλαδικές είναι μία συνολική προσπάθεια τεσσάρων μαθημάτων με στόχο ένα ανταγωνιστικό άθροισμα. Εύχομαι κάθε μαθητής να πετύχει το στόχο του».

Η Ισαβέλλα Κουναλάκη

Αναφορικά με τα Αρχαία Ελληνικά, η καθηγήτρια του κέντρου ιδιαιτέρων μαθημάτων «Εν οίκω» Ισαβέλλα Κουναλάκη υποστηρίζει:

«Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών στα οποία εξετάστηκαν σήμερα Τρίτη 6/6/23 οι μαθητές του Ανθρωπιστικού πεδίου σπουδών δεν παρουσίασαν αντικειμενικές δυσκολίες και ήταν σαφή ως προς την διατύπωσή τους. Τα διδαγμένα κείμενα προέρχονται από την 5η θεματική ενότητα του σχολικού εγχειριδίου και συγκεκριμένα από τα «Πολιτικά» του Αριστοτελη.

Τα ζητούμενα ήταν σαφή και απευθύνονταν σε μαθητές που έχουν καλή γνώση των ερμηνευτικών σχολίων και έχουν εμβαθύνει στη κατανόηση του κειμένου. Το ερώτημα για το παράλληλο κείμενο «Ο Ανώνυμος του Ιαμβλίχου» απαιτούσε την κριτική προσέγγιση των δυο προς αντιπαραβολή κειμένων. Τόσο η λεξιλογική όσο και η ερώτηση εισαγωγής ήταν σαφείς και δεν παρουσίασαν δυσκολίες.

Σε ό,τι αφορά το Αδίδακτο κείμενο απόσπασμα από το έργο «Θεάγης» του Πλάτωνα, η απόδοσή του στην νεοελληνική μπορεί να χαρακτηριστεί προσιτή. Τα ερωτήματα της Γραμματικής και του Συντακτικού καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης.

Τα θέματα εντάσσονται στην διδακτέα ύλη, απαιτούσαν, όμως, και την ανάλογη προσοχή. Ευχόμαστε καλή συνέχεια σε όλους τους μαθητές!».

Ο Αντώνης Παπαδάκης
των πέντε πολιτικών αρχηγών, τα κόμματα των οποίων

Σε σχέση με το μάθημα της Βιολογίας ο διευθυντής σπουδών από το «Φροντιστήρι Επιστημών» Αντώνης Παπαδάκης τονίζει:

«Τα σημερινά θέματα στη Βιολογία Προσανατολισμού κάλυπταν σχεδόν όλη την ύλη. Τα περισσότερα θέματα είχαν σαφή εκφώνηση, καλή διαβάθμιση και σίγουρα επρόκειτο για δουλεμένα θέματα. Οι υποψήφιοι ενδεχομένως δυσκολεύτηκαν στην έκταση του διαγωνίσματος, μιας και υπήρχαν πολλά υποερωτήματα. Υπήρχαν και ερωτήματα με κριτική/συνδυαστική σκέψη, πράγμα που απαιτούσε φυσικά καλή προετοιμασία από τους υποψηφίους.

  • ΘΕΜΑ Α: Γενικά εύκολο θέμα. Το Α4 ήθελε βέβαια μικρή προσοχή.
  • ΘΕΜΑ Β: Βατό θέμα σε γενικές γραμμές. Εξέταση θεωρίας.

Στο Β1α έπρεπε να θυμάσαι μία αντίδραση σε ένα παράδειγμα του σχολικού βιβλίου.

  • ΘΕΜΑ Γ: Ενδιαφέρον θέμα. Απαιτούσε προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες ειδικά στα ερωτήματα Γ1 και Γ4. Τα ερωτήματα Γ2 και Γ3 απαιτούσαν καλή κατανόηση της θεωρίας και κριτική σκέψη (χωρίς όμως ακρότητες).
  • ΘΕΜΑ Δ: Βατό και δουλεμένο θέμα, με άρωμα παλαιότερων θεμάτων. Στο Δ1 χρειαζόταν λίγη προσοχή στην Εικόνα 1. Το ερώτημα Δ2 και Δ4 ήθελε λίγη προσοχή στις αλληλουχίες, ενώ το Δ3 ήταν αρκετά βατό.

Ευχόμαστε από καρδιάς, ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ σε όλους τους μαθητές!»

Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις συνεχίζονται αύριο με την εξέταση των Λατινικών για το Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών, την εξέταση της Χημείας για το Πεδίο των Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και την Πληροφορική για το Πεδίο των Σπουδών Οικονομίας.