Εύβοιας, όταν επιτηρητές των πανελλαδικών εξετάσεων αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε μηδενισμό γραπτού μαθητή που εντοπίστηκε να αντιγράφει κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής.
Ο μαθητής, σύμφωνα με πληροφορίες του eviathema, ζήτησε δύο φορές άδεια να μεταβεί στην τουαλέτα, αίτημα που έγινε δεκτό. Ωστόσο, όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια, ο σκοπός της αποχώρησης δεν ήταν η φυσική ανάγκη, αλλά τα σκονάκια που είχε γράψει με στυλό στο δέρμα των ποδιών του, κάτω από τη βερμούδα του.
Το περιστατικό αποκαλύφθηκε όταν η επιτηρήτρια καθηγήτρια εντόπισε γραμμένους τύπους της Φυσικής στο πόδι του μαθητή, τη στιγμή που αυτός έσκυψε για να πιάσει ένα στυλό από το πάτωμα. Άμεσα ενημερώθηκε η επιτροπή και εφαρμόστηκε η προβλεπόμενη διαδικασία μηδενισμού του γραπτού, όπως ορίζει το πλαίσιο των πανελλαδικών εξετάσεων.
Η υπόθεση όμως πήρε απρόσμενη τροπή όταν οι γονείς του μαθητή και οι δύο εκπαιδευτικοί έφτασαν στο σχολείο και επιτέθηκαν φραστικά στους επιτηρητές, κατηγορώντας τους για “άδικη” αντιμετώπιση. «Όλοι αντιγράφουν, απλά πιάσατε μόνο το δικό μας παιδί» φέρεται να δήλωσε ο πατέρας του μαθητή, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των παριστάμενων.
Ο ίδιος είναι διευθυντής σχολικής μονάδας στην περιοχή και υπήρξε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στις τελευταίες εκλογές με τον συνδυασμό «Νέοι Ορίζοντες» στον Δήμο Κύμης-Αλιβερίου. Η μητέρα του μαθητή είναι επίσης εκπαιδευτικός.
Οι γονείς του μαθητή προσπάθησαν να την δικαιολογήσουν, προκαλεί ερωτήματα για την παιδαγωγική τους στάση, αλλά και για τα πρότυπα που μεταδίδονται στους νέους.
Η αντιγραφή, ειδικά σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή όπως οι πανελλαδικές εξετάσεις, αποτελεί μια πράξη που στρεβλώνει την έννοια της αξιοκρατίας και αδικεί όσους μαθητές παλεύουν τίμια για το μέλλον τους. Όταν δε αυτή η πράξη καλύπτεται και υποστηρίζεται από ανθρώπους που καθημερινά διδάσκουν – κυριολεκτικά και μεταφορικά – τότε η κατάσταση παύει να είναι μεμονωμένο περιστατικό και αγγίζει ευρύτερα ζητήματα ηθικής και θεσμικής ευθύνης.