Μαθητές με το αρνητικό αποτέλεσμα των self tests

Με χαμόγελα, οι μαθητές διέσχισαν χθες, μετά από περίπου δύο μήνες, το κατώφλι των σχολείων τους.
Κρατούσαν μαζί τους το αρνητικό αποτέλεσμα των self tests, αν και ταλαιπωρήθηκαν οι γονείς τους αφού η σχετική πλατφόρμα «έπεσε» το απόγευμα της Κυριακής και τελικά κατάφεραν να εισέλθουν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι.

Ούτε χθες έλειψαν οι αρνητές των τεστ, κάποιοι προσκόμισαν στα σχολεία μία υπεύθυνη δήλωση ότι δεν δέχονται τα παιδιά τους να υποβληθούν σε αυτή τη διαδικασία, κάτι που δεν έγινε δεκτό και τα παιδιά έμειναν στο σπίτι.

Στα σχολεία η υπουργός

Σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας επισκέφθηκε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως.

Συνομίλησε με εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης και μαθητές για την εφαρμογή των μέτρων πρόληψης και προστασίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία των self-test  που εφαρμόστηκαν ήδη επιτυχώς στα Λύκεια, και τα οποία, από κοινού με την πρόοδο των εμβολιασμών, χτίζουν ισχυρό τείχος ανοσίας και στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Η συζήτηση περιστράφηκε στην πορεία της τηλεκπαίδευσης, στην ολοκλήρωση της φετινής χρονιάς και την κάλυψη της ύλης με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την ψυχοκοινωνική προσαρμογή κατά την επιστροφή των μαθητών με τις οδηγίες του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, καθώς και στην ένταξη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας από τη νέα σχολική χρονιά, μετά την πιλοτική εφαρμογή της κατά το τρέχον σχολικό έτος.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων προάγουν τη βιωματική μάθηση με θεματικές όπως πρόληψη από τις εξαρτήσεις, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, ρομποτική, επιχειρηματικότητα.

Η Υπουργός δήλωσε: «Σήμερα είναι ημέρα αισιοδοξίας, ημέρα σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα, ημέρα χαράς για όλους. Το κουδούνι χτύπησε ξανά σε όλα τα σχολεία της χώρας και θεωρούμε μείζονος σημασίας το γεγονός ότι τα παιδιά μας επιστρέφουν στο φυσικό τους χώρο.

Κατά την επίσκεψή μου στα σχολεία, σήμερα αλλά και πριν το Πάσχα, όταν άνοιξαν πρώτα τα Λύκεια, είδα από κοντά τη συνέπεια στην τήρηση των μέτρων, την υπευθυνότητα αλλά και τον ενθουσιασμό όλων που τα σχολεία μας ξαναγέμισαν παιδικές φωνές.

Η εκπαίδευση ξεπερνά δυο πρωτόγνωρα δύσκολες χρονιές. Μέσω σχεδιασμού, συστηματικής προσπάθειας, αλλά κυρίως συνεργασίας Υπουργείου, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, όλοι μαζί ξεπερνούμε τις δυσκολίες. Θα ήθελα για άλλη μία φορά να εκφράσω τις θερμότερες ευχαριστίες μου σε όλους και να ευχηθώ καλή πρόοδο στα παιδιά μας.»

Ομαλά κύλησε η πρώτη μέρα στην Κρήτη

Η πρώτη εικόνα από τα σχολεία της Κρήτης ήταν θετική, όπως είπε στην «Π» ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Μανώλης Καρτσωνάκης.

Λίγες ήταν οι περιπτώσεις γονέων- αρνητών των τεστ, χωρίς, όμως, να υπάρξουν επεισόδια στα σχολεία.

Αναφορικά με τα θετικά τεστ, δεν υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα. Πάντως, πολλά ήταν εκείνα που ενώ έδειξαν θετικά, ακολούθησε επανέλεγχος, όπως ορίζει η διαδικασία, και ήταν αρνητικά. Για παράδειγμα, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Ρέθυμνο, είχαν βρεθεί θετικοί δέκα μαθητές, όμως, οι τέσσερις, τελικά, δεν είχαν νοσήσει.

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Επαίδευσης Ηρακλείου, κ. Γιάννης Καραγιαννίδης, αναφέρει πως, σε γενικές γραμμές, όλα κύλησαν ομαλά, αν εξαιρέσει κανείς τα προβλήματα με την πλατφόρμα και την σχολική κάρτα. Πολλοί γονείς προσκόμισαν χειρόγραφες βεβαιώσεις, που έγιναν και δεκτές.

Σε τρία σχολεία είχαμε αρνητές των τεστ, οι γονείς ζήτησαν τα παιδιά τους να πάνε στο σχολείο χωρίς αρνητικό αποτέλεσμα, κάτι που βρήκε αντίθετους τους διευθυντές των σχολείων κι έτσι έμειναν στο σπίτι.

Ένας εκπαιδευτικός και ένας μαθητής είχαν βρεθεί θετικοί στον κοροναϊό την περίοδο των διακοπών και παραμένουν σε καραντίνα.

Ο κ. Καραγιαννίδης ελπίζει πως τα τεστ και το γεγονός ότι οι εμβολιασμοί και των εκπαιδευτικών προχωρούν, αποτελούν δικλείδα ασφαλείας για τη λειτουργία των σχολείων.

Ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Μανώλης Μπελαδάκης, αναφέρει πως αν εξαιρέσει κανείς το γεγονός ότι η πλατφόρμα «έπεσε» το απόγευμα της Κυριακής και άνοιξε ξανά την Δευτέρα, δεν σημειώθηκαν προβλήματα.

Είχαμε μία περίπτωση γονέα που έκανε ένα μικρό… σόου σε σχολείο του Ηρακλείου, χωρίς το περιστατικό να λάβει διαστάσεις.

Υπήρχε ακόμα και περίπτωση, να σταλεί εξώδικο στο σχολείο και τελικά τα παιδιά να πάνε στο μάθημα με αποτέλεσμα του τεστ.

Η διεύθυνση είναι σε επαφή με τον Δήμο Ηρακλείου προκειμένου να διευθετηθεί και το θέμα του προσωπικού καθαριότητας.

Κάποιοι εκπαιδευτικοί απουσιάζουν, αφού δεν έχουν ανοίξει ακόμα οι παιδικοί σταθμοί, και τα κενά καλύπτονται.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, κ. Ζαχαρίας Ρηγάκης, αναφέρει πως πολλά τεστ ήταν ψευδώς θετικά, πολλοί ταλαιπωρήθηκαν λόγω του τεχνικού προβλήματος που υπήρξε στην πλατφόρμα. Ακόμα, υπήρχαν τεστ που ήταν ελαττωματικά, δεν είχαν καν αρκετό υγρό για να βγει το αποτέλεσμα.

Αναφορικά με τους αρνητές, αναφέρει πως δεν υπήρξαν περιστατικά στα σχολεία του Ηρακλείου.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», κ. Γιώργος Μακράκης, αναφέρει πως εκπαιδευτικοί και μαθητές πήγαν χαρούμενοι στα σχολεία, που είχαν μείνει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα κλειστά ενώ η τηλεκπαίδευση τούς είχε κουράσει όλους.

«Ελπίζουμε να κρατηθούν ανοιχτά τα σχολεία ως το τέλος της δύσκολης χρονιάς που διανύουμε», είπε.

Η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών κρατούσε μαζί του το αρνητικό αποτέλεσμα του τεστ, όπως έπρεπε, ακόμα και χειρόγραφα.

Εδώ, βέβαια, μπαίνει το κομμάτι της ατομικής ευθύνης και όχι της κεντρικής διαχείρισης, και με όση αξιοπιστία διαθέτουν τα συγκεκριμένα τεστ.