Στο ενδεχόμενο άρσης της β΄ξένης γλώσσας στο Δημοτικό αντιδρά η Ένωση Καθηγητών Γαλλικής Φιλολογίας Κρήτης. Όπως αναφέρεται, σε σχετική ανακοίνωση, «καταγγέλλουμε τη εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου Φ52/55240/Δ1/18-5-2021 για τη δήλωση προτίμησης β’ Ξένης Γλώσσας στο δημοτικό, με βάση την οποία θα γίνει ο σχηματισμός των τμημάτων για το επόμενο σχολικό έτος 2021-2022.
Η συγκεκριμένη εγκύκλιος αναφέρει ότι “οι μαθητές θα διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δύο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε ́ τάξη. Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα του”. Αυτό σημαίνει ότι, πρακτικά, έχει αφαιρεθεί η δυνατότητα δημιουργίας μεικτών τμημάτων με παράλληλη διδασκαλία Γαλλικών-Γερμανικών, με προϋπόθεση τον ελάχιστο αριθμό μαθητών 12, που ίσχυε μέχρι το 2020. Πιο συγκεκριμένα ακόμα, πολλοί μαθητές και μαθήτριες θα αναγκαστούν να διδαχθούν άλλη ξένη γλώσσα από αυτή της επιλογής τους, με συνέπεια την απρόθυμη, πολλές φορές, συμμετοχή των μαθητών αυτών στο μάθημα της β’ ξένης γλώσσας, αλλά και την άρση της ελεύθερης βούλησης σε μια επιλογή που να αντανακλά την επιθυμία ή και τις ανάγκες τους.»
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας την απόσυρση της εγκυκλίου, ως αναχρονιστικής και μη δημοκρατικής. Επιπλέον, καλούν τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, τους συντονιστές Εκπαίδευσης των Ξένων Γλωσσών, τους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, τους συλλόγους των Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας, τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας να ενωθούν μαζί τους στην απαίτησή τους αυτή, καθώς πρόκειται για έμπρακτη υποστήριξη των δικαιωμάτων των μαθητών και των μαθητριών μας στη γνώση και την ελεύθερη βούληση, όπως αναφέρουν.